Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Η δραστηριότητα εντάσσεται στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος της Δ΄ Τάξης, στο πλαίσιο της ενότητας «Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν». Ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να εντάξει την ιστοεξερεύνηση αυτή και στο μάθημα της Γλώσσας, καθώς και των ΤΠΕ (διαθεματική προσέγγιση).
Τύπος Δραστηριότητας: Διερεύνηση, επίλυση προβλήματος
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 4 εβδομάδες
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Σκοπός
Οι μαθητές να μάθουν τα απειλούμενα είδη ζώων της χώρας μας, να συσχετίσουν τις επιπτώσεις που έχει στη ζωή τους η ανθρώπινη παρέμβαση, να ευαισθητοποιηθούν ως προς το πρόβλημα εξαφάνισης των ειδών και να αναλάβουν δράση ως υπεύθυνοι πολίτες για τη διάσωσή τους.
Επίσης:
Οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι ο άνθρωπος με τις ενέργειές του και τις παρεμβάσεις του είναι αυτός που θέτει σε κίνδυνο την ύπαρξη των ζώων. Να διαπιστώσουν ότι όλα τα ζώα έχουν χρησιμότητα και η έλλειψή τους διαταράσσει την ισορροπία του περιβάλλοντος (συσχέτιση αιτίας – αποτελέσματος). Να συνειδητοποιήσουν ότι ακόμη και οργανισμοί που θεωρούμε επιβλαβείς έχουν χρησιμότητα που πολλές φορές δεν αντιλαμβανόμαστε εύκολα και ότι το οικοσύστημα μπορεί να προσαρμόζεται σε κάποιες αλλαγές, κάποιες άλλες, μπορεί ωστόσο, να εξισορροπούνται δύσκολα.
Στόχοι
Οι μαθητές:
- Να πληροφορηθούν για τα ζώα της Ελλάδας που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.
- Να αναγνωρίσουν ως αιτία του προβλήματος τις ανθρώπινες δραστηριότητες.
- Να προτείνουν διάφορα μέτρα προστασίας των απειλούμενων ειδών.
- Να συσχετίσουν τις συμπεριφορές των ζώων με τις αλλαγές που υφίσταται το φυσικό περιβάλλον από την ανθρώπινη παρέμβαση.
- Να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα επιβίωσης όλων των ειδών.
- Να αξιολογήσουν τη χρησιμότητα του κάθε είδους ζώου ως στοιχείου του οικοσυστήματος.
- Να ευαισθητοποιηθούν ως προς τη διάσωση των απειλούμενων ειδών.
- Να αναλάβουν δράση για τη διάσωσή τους.
- Να επικοινωνήσουν, να συζητήσουν
- Να συνεργαστούν
- Να αποκτήσουν δεξιότητες αυτορρύθμισης μέσω στρατηγικών αυτορρυθμιζόμενης μάθησης
- Να αποκτήσουν ψηφιακό γραμματισμό.
Διδακτική Παιδαγωγική προσέγγιση
Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει, καθοδηγεί και βοηθά τους μαθητές του, όταν αυτοί το χρειάζονται, ώστε να επιτευχθεί:
- η ενεργός συμμετοχή τους στις διερευνητικές δραστηριότητες
- η κριτική αναζήτηση, αξιολόγηση και αξιοποίηση πληροφοριών από το Διαδίκτυο
- η συνεργασία μεταξύ των μελών κάθε ομάδας
- η εκπόνηση των εργασιών που έχουν ανατεθεί.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |