Διαδικασία
Θα χωριστείτε σε 5 ομάδες. Κάθε ομάδα θα μελετήσει ένα από τα ζώα που απειλούνται:
- τη χελώνα καρέτα – καρέτα
- τη φώκια μονάχους – μονάχους
- την καφέ αρκούδα
- το χρυσό τσακάλι
- τους γύπες
Όλες οι ομάδες, αφού μελετήσετε το υλικό, προβληματιστείτε και απαντήστε στις ερωτήσεις:
- Από ποιες αιτίες κινδυνεύουν να εξαφανιστούν η χελώνα καρέτα-καρέτα, η φώκια, η καφέ αρκούδα, το χρυσό τσακάλι, οι γύπες;
- Πώς θα επηρεαστούν τα οικοσυστήματα όπου ζουν τα ζώα αν αυτά εξαφανιστούν;
- Με ποιους τρόπους μπορούμε να προστατέψουμε τα ζώα αυτά;
- Τι θα συνέβαινε αν εξαφανίζονταν τα ζώα αυτά;
- Ευθύνονται οι άνθρωποι για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα αυτά;
- Πολλοί θεωρούν ότι π.χ. η αρκούδα, οι γύπες είναι ζώα άχρηστα. Τι θα τους λέγαμε για να τους πείσουμε για τη χρησιμότητά τους;
Μετά την ολοκλήρωση της διερεύνησης, να συνεργαστείτε στην ομάδα σας και να δημιουργήσετε οργανώσετε το υλικό της δουλειάς σας.
Κάθε ομάδα:
- Να προτείνει λύσεις και μέτρα που μπορούμε να πάρουμε για την προστασία των υπό μελέτη ζώων.
- Να γράψει σύντομη επιστολή προς τους υπευθύνους (κυνηγούς, ψαράδες, υλοτόμους…) όπου θα επιχειρηματολογήσετε, θα εξηγήσετε τους λόγους για τους οποίους πρέπει να προστατεύονται τα ζώα αυτά. Στη συνέχεια συζητήστε τα επιχειρήματα στην ολομέλεια.
- Να δημιουργήσει αφίσα με τα απειλούμενα είδη στο canva.
- Να δημιουργήσει φυλλάδια με οδηγίες για τα μέτρα που μπορούμε να πάρουμε με το εκπαιδευτικό Infographic (canva).
- Να αναρτήσει τις εργασίες στο ιστολόγιο της τάξης.
Να αναρτήσει τις εργασίες σας στο ιστολόγιο της τάξης.
Ομάδα 1: Ζώα υπό εξαφάνιση – υδάτινο περιβάλλον – χελώνα καρέτα-καρέτα
Παρακολουθήστε τα video «Μαθαίνω με τη Φιόρα και τον Λεβάντε», «Είδα Φώκια - Εκπαιδευτικό Video», «Το υπέροχο ταξίδι της χελώνας από τη γέννα στη θάλασσα», «Η Χελώνα Καρέτα - The Loggerhead Sea Turtle», «National Marine Park of Zakynthos». Εντοπίστε: 1) τα εμπόδια που συναντά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η θαλάσσια χελώνα καρέτα καρέτα 2) τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία του ζώου αυτού. Καταγράψτε και συμπληρώστε πίνακα με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χελώνα καρέτα καρέτα.
Ομάδα 2: Ζώα υπό εξαφάνιση – υδάτινο περιβάλλον – φώκια μονάχους-μονάχους
Δημιουργούμε μια ασφαλή σύνδεση (video.link/) και οι μαθητές παρακολουθούν το video «Μαθαίνω με τη Φιόρα και τον Λεβάντε», «Είδα Φώκια - Εκπαιδευτικό Video». Εντοπίστε και καταγράψτε: 1) τα εμπόδια που συναντά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η φώκια μονάχους - μονάχους, 2) τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία των ζώου αυτού.
Ομάδα 3: Ζώα υπό εξαφάνιση (στεριά)- καφέ αρκούδα
Αναζητήστε πληροφορίες στο διαδίκτυο με χρήση μηχανής αναζήτησης για παιδιά (Junior Safe Search), σχετικά με τα απειλούμενα είδη της Ελλάδας. Εξετάζεται η καφέ αρκούδα. Καταγράψτε τους εχθρούς και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει.
Ομάδα 4: Ζώα υπό εξαφάνιση (στεριά)- χρυσό τσακάλι
Αναζητήστε πληροφορίες στο διαδίκτυο με χρήση μηχανής αναζήτησης για παιδιά (Junior Safe Search), σχετικά με τα απειλούμενα είδη της Ελλάδας. Εξετάζεται το χρυσό τσακάλι. Καταγράψτε τους εχθρούς και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.
Ομάδα 5: Ζώα υπό εξαφάνιση (αέρας) - γύπες
Αναζητήστε πληροφορίες στο διαδίκτυο με χρήση μηχανής αναζήτησης για παιδιά (Junior Safe Search), σχετικά με τα απειλούμενα είδη της Ελλάδας. Εξετάζονται οι γύπες. Καταγράψτε τους εχθρούς και τους κινδύνους. Πληροφορούνται για το κόκκινο βιβλίο.
Δραστηριότητες για όλες τις ομάδες
Δίνεται ο σύνδεσμος για τη δραστηριότητα «Δημιουργώ τροφικές αλυσίδες». Δημιουργήστε τροφικές αλυσίδες.
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10772
Δίνεται ο σύνδεσμος για τη δραστηριότητα «Οι ταυτότητες των απειλούμενων ζώων». Να κάνετε την αντιστοίχιση και να σημειώσετε από τι κινδυνεύουν τα ζώα.
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10998