Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Η δραστηριότητα εντάσσεται στο μάθημα της Τεχνολογίας Α΄ Γυμνασίου, στο πλαίσιο της Γραπτής Εργασίας του Ατομικού Έργου.
Τύπος Δραστηριότητας: Διερεύνηση
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Μετά την πραγματοποίηση του σεναρίου οι μαθητές θα είναι ικανοί να:
- Αναγνωρίζουν με επιτυχία τα βασικά μέρη ενός αεροπλάνου που συντελούν στην αρχή λειτουργίας της αιώρησης και της πτήσης του.
- Κατανοούν πλήρως την αρχή λειτουργίας ενός αεροπλάνου.
Διδακτική Παιδαγωγική προσέγγιση
Το εκπαιδευτικό σενάριο που παρουσιάζεται είναι μια προσπάθεια διαθεματικής προσέγγισης της αρχής λειτουργίας του αεροπλάνου. Απευθύνεται σε μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, διαρκεί 1 διδακτική ώρα και έχει ως βασικό σκοπό να γνωρίσει στους μαθητές τα βασικά μέρη ενός αεροπλάνου και πως αυτά συντελούν στο να καταφέρει αυτό να πετάει. Μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες και από την αυτενέργεια των μαθητών, θα γίνει προσπάθεια να οικοδομηθεί η νέα γνώση και να γίνει εξοικείωση με το λογισμικό Edpuzzle και τις ΤΠΕ.
Η χρήση ενός αλληλεπιδραστικού βίντεο της online ψηφιακής πλατφόρμας edpuzzle (https://edpuzzle.com) ενδέχεται να βοηθήσει τον μαθητή να κατανοήσει πληρέστερα την απαραίτητη θεωρητική βάση στην οποία στηρίζεται η λειτουργία του αεροπλάνου. Επιπρόσθετα, επιδιώκεται ο μαθητής να ανακαλύψει διάφορα ιστορικά στοιχεία αλλά και χρήσιμα «μυστικά των πτήσεων». Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν δυνατότητες εργαλείων επεξεργασίας βίντεο ώστε να γίνει αλληλεπιδραστικό. Συγκεκριμένα, έγινε προσθήκη ερωτήσεων ανοικτού και κλειστού τύπου και συνδέσμων σε συγκεκριμένα σημεία του βίντεο που θεωρήθηκαν παιδαγωγικά κατάλληλα. Οι προσθήκες αυτές αποτελούν ένα είδος σκαλωσιάς (scaffolding) ώστε να καταλάβει ο μαθητής την αρχή λειτουργίας του αεροπλάνου. Οι ερωτήσεις εμπλέκουν τον μαθητή σε ένα ρόλο ενεργητικό και οι σύνδεσμοι του προσφέρουν ασφαλείς πληροφορίες για να μην χαθεί στο λαβύρινθο του διαδικτύου.
Η χρήση της on line άσκησης από το e-me content της ψηφιακής πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης e-me βοηθάει το μαθητή να ελέγξει το βαθμό κατανόησης των συμπερασμάτων του μαθήματος. Από την άλλη μεριά όμως προσπαθεί να εξοικειώσει τους μαθητές με τη χρήση διαφόρων ψηφιακών εφαρμογών – εργαλείων. Έτσι καλλιεργείται η χρήση των ΤΠΕ και αναδεικνύεται η σημασία των εξειδικευμένων εργαλείων στη μαθησιακή διαδικασία.
Οι μαθητές θα εργαστούν σε ομάδες των 2-3 ατόμων ενισχύοντας την ομαδοσυνεργατική διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του συντονιστή και συμβούλου για τις ομάδες των μαθητών του. Σκοπός είναι ο εκπαιδευτικός να μη δώσει τη σωστή απάντηση ή να πει ποιο μέλος της ομάδας έχει δίκιο, αλλά να επεμβαίνει στο ελάχιστο από παιδαγωγικής απόψεως, ίσως μόνο για να επαναφέρει την ομάδα προς μία παραγωγική κατεύθυνση ή για να παρακολουθήσει ποια μέλη της ομάδας έχουν μείνει έξω από την αλληλεπίδραση με τα υπόλοιπα μέλη.
Αξιολόγηση: Πέρα από την αυτοαξιολόγηση των μαθητών, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιολογήσει και ο ίδιος τους μαθητές από την ανατροφοδότηση που του παρέχουν και οι δύο online δραστηριότητες.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |