Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Η δραστηριότητα εντάσσεται στο μάθημα της Ιστορίας Β' Γυμνασίου (και Β' Λυκείου).
Τύπος Δραστηριότητας: Διερεύνηση, επίλυση προβλήματος.
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 3-4 διδακτικές ώρες.
Διδακτικοί Στόχοι:
Οι βασικοί στόχοι και τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα της δραστηριότητας είναι:
Κάθε μαθητής/τρια να είναι ικανός/ή
• να ολοκληρώσει τις γνώσεις και δεξιότητες που έχει αναπτύξει από τις άλλες θεματικές ενότητες του μαθήματος
• να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά ποικίλα εργαλεία ΤΠΕ, για την ολοκλήρωση πληροφοριών διαφορετικών μορφών στα έργα του
• να εφαρμόζει κριτήρια αξιολόγησης των πηγών και των πληροφοριών που χρησιμοποιεί
• να παρουσιάζει και να επικοινωνεί τις ιδέες του
• να αναλύει σύνθετες εργασίες σε επιμέρους απλούστερα έργα και να αναπτύσσει ολοκληρωμένα και με αρτιότητα τις εργασίες που αναλαμβάνει
• να ακολουθεί τους καθιερωμένους κανόνες δεοντολογίας (σεβασμός πνευματικής ιδιοκτησίας, αναφορά χρησιμοποιούμενων πηγών κλπ.)
• να συνεργάζεται και να προσφέρει τις γνώσεις και τις ικανότητές του στην ομάδα για την υλοποίηση μιας δραστηριότητας‐εργασίας
• να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή του και την εμπιστοσύνη στον εαυτό του ως ενεργό υποκείμενο της μάθησης
Απαιτούμενη Υποδομή: Σχολικό εργαστήριο, σύνδεση στο Διαδίκτυο.
Εκτίμηση των δυσκολιών των μαθητών:
Οι δυσκολίες που αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές αφορούν
- στην αναζήτηση, αξιολόγηση και αξιοποίηση πληροφοριών από το Διαδίκτυο με στόχο την επίλυση προβλήματος.
- στη μικρή εμπειρία των μαθητών σχετικά με τη συνεργατική υλοποίηση δραστηριοτήτων, με στόχο την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου, αυθεντικού έργου
- σε τεχνικές δυσκολίες χειρισμού λογισμικού παρουσιάσεων
- σε περιορισμένη συμμετοχή κάποιων μαθητών που, ενδεχόμενα, δεν διαθέτουν υπολογιστή και διασύνδεση με το Διαδίκτυο από το σπίτι
Διδακτική Παιδαγωγική Προσέγγιση:
Ο στόχος της δραστηριότητας δεν είναι η παράθεση τεχνικών όρων και πληροφοριών σχετικά με το αντικείμενο ούτε, πολύ περισσότερο, η στείρα και εξαντλητική μελέτη του. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοδηγητικός και υποστηρικτικός με στόχο:
• την ενεργοποίηση όλων των μαθητών και τη συμμετοχή τους σε διερευνητικές δραστηριότητες
• την υποστήριξη των μαθητών σε παραγωγικές δραστηριότητες αναζήτησης, αξιολόγησης και αξιοποίησης πληροφοριών από το Διαδίκτυο
• την προώθηση και υποστήριξη της συνεργασίας μεταξύ των μελών κάθε ομάδας για την υλοποίηση του έργου ‐ επίλυση προβλήματος
• την αποτελεσματική παράθεση ιδεών και απόψεων για το θέμα του έχουν διαπραγματευθεί.
Αξιολόγηση:
Πέρα από την αυτό‐αξιολόγηση των μαθητών, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιολογήσει και ο ίδιος κάθε παραδοτέο χρησιμοποιώντας τη ρουμπρίκα της σχετικής
ενότητας.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |