Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
ΤΑΞΗ: Νηπιαγωγείο
ΤΙΤΛΟΣ: Σεισμός, αλλά όχι πανικός!
Ένταξη στο Πρόγραμμα Σπουδών: Στα πλαίσια του ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο - Ενότητα: Παιδί και Περιβάλλον
ΤΥΠΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: Σχέδιο εργασίας/έρευνας
Εκτιμώμενη ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 3-4 εβδομάδες
Ευρύτερος ΣΚΟΠΟΣ: Γενικός παιδαγωγικός ΣΚΟΠΟΣ της Ιστοεξερεύνησης είναι η υποστήριξη της ομαδοσυνεργατικής και διερευνητικής μάθησης, η ανάπτυξη δεξιοτήτων και κριτικής σκέψης, η εστίαση στη χρήση της πληροφορίας, παρά στην απλή αναζήτησή της, σύμφωνα με το πλαίσιο οικοδόμησης της γνώσης μέσω των ΤΠΕ ως γνωστικών εργαλείων.
Απαιτούμενη ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ: Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, ηχεία, εκτυπωτής.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ και ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ:
- Παροχή και διαμόρφωση ευκαιριών μάθησης, οικοδόμησης γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων.
- Ενεργοποίηση των μαθητών, διερεύνηση, υλοποίηση εργασιών.
- Διευκόλυνση της επικοινωνίας και της ανάπτυξης διαλόγου μεταξύ των μελών της ομάδας. Οι μαθητές στα στάδια της ιστοεξερεύνησης αλληλεπιδρούν και συνεργάζονται.
- Ο εκπαιδευτικός συντονίζει και καθοδηγεί τις μαθητικές δραστηριότητες, υποβοηθά, υποστηρίζει τους μαθητές, συμμετέχει στη μάθηση.
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Τα νήπια μέσα από την Ιστοεξερεύνηση μαθαίνουν να
- ερευνούν και να καταλήγουν σε αποτελέσματα
- αποκτούν κριτική σκέψη
- συνδιαλέγονται και εργάζονται ομαδοσυνεργατικά
- παρουσιάζουν και επικοινωνούν τις ιδέες τους
- συμμετέχουν ενεργά σε μαθησιακές δραστηριότητες
- αξιοποιούν τα μέσα που παρέχονται στο διαδίκτυο με τρόπο δημιουργικό και παιδαγωγικά χρήσιμο
- συνεργάζονται και να προσφέρουν τις ιδέες/γνώσεις/ικανότητές τους στην ομάδα για την υλοποίηση μιας εργασίας-δραστηριότητας
- ενισχύουν την αυτοεκτίμησή τους και την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους
- οικοδομούν γνώσεις και αναπτύσσουν δεξιότητες ως προς το φυσικό φαινόμενο του Σεισμού και τη χρήση των ΤΠΕ στην παιδαγωγική διαδικασία, μέσα από την υλοποίηση του σχεδίου εργασίας
- αναλύουν, συνθέτουν, αξιολογούν, οικοδομούν, "μαθαίνουν τρόπους να μαθαίνουν"!
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |