Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Τάξη: Νηπιαγωγείο
Ενότητα: Μουσειακή Αγωγή
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Κοινωνικές Επιστήμες & Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών (σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ,2003 και το αναθεωρημένο πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου του 2014)
Τύπος δραστηριότητας: Σχέδιο εργασίας στηριζόμενο στη διερευνητική και συνεργατική μάθηση
Εκτιμώμενος χρόνος: 1-2 μήνες
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
Ιστορία και Πολιτισμός:
- Τα παιδιά να κατανοήσουν ότι κάποια πράγματα ή καταστάσεις αλλάζουν με το πέρασμα του χρόνου ενώ άλλα παραμένουν ίδια.
- Να κατανοούν ότι μπορούμε να μαθαίνουμε για το παρελθόν με πολλούς τρόπους (μουσεία, έργα τέχνης, ψηφιακά μέσα)
ΤΠΕ:
- Τα παιδιά να μπορούν να πληροφορούνται με εκπαιδευτικά λογισμικά κλειστού τύπου (λογισμικά καθοδήγησης κ.ά) και εφαρμογές υπερμέσων (ιστοσελίδες, μηχανές αναζήτησης κλπ).
- Να διαχειρίζονται την πληροφορία και να εκφράζονται με λογισμικό γενικής χρήσης.
- Με λογισμικά ανοικτού τύπου (όπως προσομοίωση, εννοιολογική χαρτογράφηση και γενικής χρήσης) να διερευνούν, να πειραματίζονται, να μοντελοποιούν και να ανακαλύπτουν τη γνώση.
- Να αναπτύσσουν την ικανότητα κρίσης και λήψης αποφάσεων και να επιλύουν προβλήματα.
- Να ανακαλύψουν τη γνώση με τη χρήση διαδραστικών εφαρμογών και παιχνιδιών
ΓΛΩΣΣΕΣ
Προφορικός Λόγος
- Να εκφράζουν και να αιτιολογούν την άποψή τους.
- Να συνθέτουν τις απόψεις των προηγούμενων που είχαν εκφραστεί προκειμένου να δημιουργήσουν νέες παρουσιάσεις.
Γραπτός Λόγος
- Να εντοπίζουν χρήσιμες πληροφορίες μέσα στα κείμενα
- Να επιλύουν ένα πρόβλημα μέσα από πληροφορίες που δίνονται στα κείμενα
- Να χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία γραφής ή να γράφουν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και να χρησιμοποιούν το ποντίκι.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Να συνεργάζονται σε ομαδικές δραστηριότητες
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ...
- Σκοπός μας ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν την ευρεία έννοια του μουσείου, τα διαφορετικά είδη του. Επιλέξαμε σε κάθε μουσείο τα παιδιά να διερευνήσουν αντικείμενα, ζώα και γενικά θέματα που τα ελκύουν και τα προβληματίζουν σε αυτή την ηλικία όπως πχ οι δεινόσαυροι στο μουσείο φυσικής ιστόρίας. Κάθε εκπαιδευτικός φυσικά μπορεί να εντρυφήσει και να οργανώσει σχέδιο εργασίας για ένα είδος μουσείου
- Λόγω του γεγονότος ότι τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δε γνωρίζουν ανάγνωση αλλά και εντυπωσιάζονται πιο πολύ με εικόνες, το οπτικό υλικό υπερισχύει. Στην αναζήτηση της γραπτής πληροφορίας, στην σύνθεση και την καταγραφή, η νηπιαγωγός θα διαδραματίζει το ρόλο του διαμεσολαβητή και διευκολυντή.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.