Σημαντικά πρόσωπα που διαδραμάτισαν κυρίαρχο ρόλο στην Ελληνική Επανάσταση του 1821

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

   Λίγα λόγια για το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σενάριο

 

Ο Τίτλος του είναι «Σημαντικά πρόσωπα που διαδραμάτισαν κυρίαρχο ρόλο στην Ελληνική Επανάσταση του 1821»

 

Το διδακτικό αντικείμενο είναι η Νεότερη Ιστορία στη Γ’ Γυμνασίου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και υπάρχουν και κάποια στοιχεία από τη Πληροφορική καθώς οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν κάποια συγκεκριμένα τεχνολογικά εργαλεία.

 

Τώρα όσον αφορά τη χρονική διάρκεια που απαιτείται για τη συγκεκριμένη διαδικασία θεωρώ ότι αρχικά μια ώρα θα είναι ικανοποιητική ώστε να δοθούν επεξηγήσεις από τη διδάσκουσα και να αναλυθούν λεπτομέρειες προκειμένου οι μαθητές να είναι σε θέση να κατανοήσουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν. Ύστερα, επειδή η κάθε ομάδα θα έχει δυο φυσιογνωμίες να βρει πληροφορίες προτείνονται δυο ώρες για να μπορέσουν να βρουν το υλικό τους, να συνεννοηθούν και να προετοιμάσουν την εργασία τους. Ωστόσο, για το λόγο που προανέφερα υπάρχει η περίπτωση για τη προετοιμασία να χρειαστεί άλλη μια ώρα που για να γίνει θα πρέπει να υπάρχει η ανάλογη ευελιξία στο πρόγραμμα. Βέβαια θα φανεί εκείνη τη στιγμή. Τέλος, άλλες δυο ώρες θα είναι αρκετές ώστε οι μαθητές να προχωρήσουν στη σύνθεση και μετά στη παρουσίαση των εργασιών που θα έχουν ετοιμάσει.

 

Βέβαια για να μπορέσουν να υπάρξουν αποτελέσματα για αυτή τη διαδικασία υπάρχουν και κάποιες προϋποθέσεις. Η μια λίγο πολύ αναφέρθηκε και είναι η σχετική ευελιξία στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου καθώς θα πρέπει να είναι συνεχόμενη η διαδικασία και οι ώρες που αναφέρθηκαν συνεχόμενες που αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά μια από αυτές τις ώρες μπορεί να έχουν με άλλο καθηγητή οπότε θα πρέπει να υπάρξει συνεννόηση. Έπειτα, εξυπακούεται ότι πριν την ανάθεση των εργασιών οι μαθητές θα έχουν διδαχθεί για την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και για τα πρόσωπα που συμμετείχαν έτσι ώστε να έχουν μια ιδέα για την περίοδο εκείνη και τις συνθήκες που επικρατούσαν. Ακόμα, είναι σημαντικό οι μαθητές να έχουν έρθει σε επαφή με συγκεκριμένα τεχνολογικά εργαλεία κυρίως και από το μάθημα της Πληροφορικής τα οποία θα τους χρειαστούν και θα τους βοηθήσουν να εμπλουτίσουν την εργασία τους και τη παρουσίασή τους. Συγκεκριμένα, τα εργαλεία που θα χρειαστούν εδώ είναι το word, το power point, ο βιντεοπροβολέας και ο φυλλομετρητής για να αναζητήσουν τις πληροφορίες που θα τους είναι απαραίτητες.

 

Ουσιαστικά μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την περίοδο εκείνη και τις συνθήκες της, θα μάθουν για ένα γεγονός που είναι πολύ σημαντικό για την πορεία της ελληνικής κυρίως ιστορίας καθώς οδήγησε την Ελλάδα να ιδρυθεί ως ανεξάρτητο κράτος. Ακόμα, θα έρθουν σε επαφή με ηρωικές φυσιογνωμίες και θα κατανοήσουν πως εξύψωσαν το εθνικό φρόνημα των Ελλήνων και κατά πόσο και σήμερα τα πρόσωπα μπορούν να επηρεάσουν γεγονότα, καταστάσεις και το ελληνικό και εθνικό φρόνημα.

 

Τώρα, όσον αφορά τους στόχους και το σκεπτικό με το οποίο δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο σενάριο νομίζω λίγο πολύ έχουν αναφερθεί. Σχετικά με την ιδέα οφείλω να πω ότι το μάθημα της Ιστορίας είναι πολύ σημαντικό διότι αναφέρει σημαντικά γεγονότα που έχουν γίνει στο παρελθόν και έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στη πορεία της ελληνικής και της παγκόσμιας ιστορίας. Εξάλλου, όσον αφορά την ελληνική ιστορία μας θυμίζει από πού και πως ξεκινήσαμε, ποιοι είμαστε και τι έκαναν οι πρόγονοί μας πριν από εμάς. Με αυτό ως βάση δημιουργήθηκε η ιδέα για το εν λόγω εκπαιδευτικό σενάριο.

 

Ακόμα, για τους στόχους να πούμε ότι όσον αφορά το γνωστικό κομμάτι επιχειρήθηκε η δημιουργική εμπλοκή των μαθητών με εκείνη την εποχή και τις συνθήκες, δεδομένου ότι οι ίδιοι δεν έζησαν εκείνη την εποχή, η συλλογή πληροφοριών που θα τους οδηγούσε να μάθουν για αυτό το γεγονός ακόμα ίσως και πράγματα που δεν τα ήξεραν. Τέλος, επιχειρήθηκε οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τις ηρωικές φυσιογνωμίες της εποχής και να ψάξουν και να μάθουν για αυτούς ώστε να τους γνωρίσουν καλύτερα μέσα από τα δικά τους μάτια. Επιπλέον, σχετικά με το παιδαγωγικό κομμάτι πρέπει να πούμε ότι επιχειρήθηκε να πραγματοποιηθεί η συνεργατική μάθηση, η διερευνητική και η βιωματική δεδομένου ότι οι μαθητές θα ασχολούνταν οι ίδιοι με αυτή τη διαδικασία. Ακόμα, επιχειρήθηκε να αναπτύξουν τη κριτική τους ικανότητα και τη συνθετική προκειμένου να βγάλουν ένα καλό αποτέλεσμα που θα τους μείνει και θα τους είναι χρήσιμο και για το μέλλον. Ύστερα, πολύ σημαντικό να μπορούν να προσφέρουν στην ομάδα τους, να συμμετέχουν ενεργά, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να μοιράζονται και να ανταλλάσσουν ιδέες και απόψεις, να επικοινωνούν και να μάθουν να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους αν κάτι δεν πάει καλά. Τέλος, σχετικά με το τεχνολογικό κομμάτι και τις ΤΠΕ, επιχειρήθηκε η εμπλοκή τους με συγκεκριμένα, απλά τεχνολογικά εργαλεία προκειμένου να εξοικειωθούν με αυτά και να τα χρησιμοποιούν γενικότερα για να εμπλουτίζουν τις παρουσιάσεις τους και τις εργασίες τους και απλά λογισμικά για να το κάνει πιο εύκολο για αυτούς. Ακόμα, να μπορούν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να αναζητούν πληροφορίες και να τις χρησιμοποιούν κριτικά.

 

Το τελευταίο κομμάτι έχει να κάνει με την αξιολόγηση και αυτό που πρέπει να επισημανθεί εδώ είναι ότι η αξιολόγηση της συγκεκριμένης διαδικασίας δεν θα γίνει μόνο μέσα από το φύλλο αξιολόγησης που οι ομάδες θα αξιολογήσουν η μια την άλλη αλλά η καθηγήτρια θα έχει την ευκαιρία να αξιολογήσει και να παρατηρήσει τη γενικότερη συμπεριφορά των μαθητών καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, το πώς δουλεύουν στην ομάδα, αν συμμετέχουν ενεργά, αν επικοινωνούν μεταξύ τους, αν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα ή έχουν κάποια διαφωνία το πώς θα τη χειριστούν μέσα στην ομάδα. Φυσικά αξιολογεί και εκείνη, όπως έχει ήδη αναφερθεί, όλες τις ομάδες και τις προσπάθειές τους. Μάλιστα, μπορεί να παρατηρεί και να κρατάει σημειώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Με αυτό τον τρόπο θα έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα για τον τρόπο που πραγματοποιήθηκε όλη η διαδικασία και τα αποτελέσματα που προέκυψαν.

 

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.