Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
ΑΦΟΡΜΗΣΗ: Στο παρελθόν είχα μια σημαντική εμπειρία από τη συμμετοχή μου σε πρόγραμμα του Κ.Ε.Θ.Ι. για την προώθηση της ισότητας των δύο φίλων στην εκπαίδευση. Η εργασία πραγματοποιήθηκε με τη συμβολή των μαθητών δύο τμημάτων της Γ΄ Γυμνασίου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι έστω κι αν ζούμε σε μια εποχή τεράστιων επιστημονικών και τεχνολογικών αλλαγών και σπουδαίων επιτευγμάτων στους συγκεκριμένους χώρους της ανθρώπινης δράσης, εντούτοις πολλά κοινωνικά στερεότυπα δεν έχουν ξερριζωθεί από τη συνείδηση των μελών της σύγχρονης κοινωνίας. Μεταφέρονται από γενιά σε γενιά μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον όπου γαλουχούνται τα παιδιά υιοθετώντας συγκεκριμένες απόψεις και στάσεις απέναντι στο άλλο φύλο. Έστω κι αν η γυναίκα έχει κατακτήσει τα δικαιώματα για τα οποία αγωνίστηκε (χωρίς αυτό να επικρατεί σε όλον τον κόσμο), οι τόσοι αιώνες απομόνωσης και περιθωριοποίησής της έχουν αφήσει ακόμα και σήμερα τα σημάδια τους στις αντιλήψεις πολλών ανθρώπων, αλλά και στη συμπεριφορά τους.
ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ: Το γεγονός, λοιπόν, οτι κάποια νέα παιδιά εξέφραζαν στερεότυπες αντιλήψεις για τον ρόλο και τη θέση της γυναίκας στην οικογένεια και την κοινωνία, με οδήγησε στην απόφαση να ασχοληθώ ξανά με το θέμα αυτό. Αυτή τη φορά το ενέταξα στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με την πεποίθηση ότι οι μαθητές θα ωφεληθούν πολλαπλά.
ΤΥΠΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: Ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα με τη μορφή σχεδίου εργασίας
ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 14-16 ώρες
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οι μαθητές:
- από τη μια θα απολαύσουν αξιόλογα λογοτεχνικά κείμενα και θα γνωρίσουν σπουδαίους δημιουργούς,
- και από την άλλη θα έρθουν σε επαφή με τα κοινωνικά δεδομένα άλλων εποχών, θα τα σχολιάσουν, θα τα κρίνουν και θα κάνουν σύγκριση με την εποχή μας, δηλαδή πολλαπλές πνευματικές διεργασίες,
- θα προβληματιστούν γύρω από τη στάση που οι ίδιοι έως τώρα τηρούν απέναντι στο άλλο φύλο
- θα συνειδητοποιήσουν τη μοναδικότητα του καθενός και θα μάθουν να σέβονται την προσωπικότητα του άλλου με διαφορετικά κριτήρια από αυτά που έως τώρα είχαν
- γενικά, σκοπός είναι να τροποποήσουν τη δική τους συμπεριφορά απέναντι στο άλλο φύλο, αν αυτό είναι αναγκαίο για την αρμονική συνύπαρξη μέσα στην κοινωνία
ΣΚΕΨΕΙΣ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ: Ίσως όλα τα παραπάνω να παρουσιάζονται ως μεγαλεπήβολα σχέδια και ανεφάρμοστα στη σχολική πραγματικότητα. Όμως, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση και ένα στοίχημα η επίτευξή τους, για την οποία αξίζει κανείς να παλέψει. Σίγουρα θα προκύψουν προβλήματα και οι μαθητές θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες, όμως το προϊόν της δραστηριότητας που θα πραγματοποιηθεί περιμένουμε να είναι στα πλαίσια των δυνατοτήτων των παιδιών και σύμφωνο με την ηλικία τους. Εξάλλου, το ζητούμενο είναι να νιώσουν χαρά κατά τη διάρκεια όλης αυτής της διαδρομής που θα διανύσουν, αλλά και ικανοποίηση, γιατί όχι και περηφάνια, για ό,τι τελικά κατάφεραν!
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |