Διαδικασία
ΣΤΑΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η διάρκεια του σχεδίου εργασίας θα είναι 14 περίπου διδακτικές ώρες και θα γίνει ομαδοσυνεργατικά.
1ο ΣΤΑΔΙΟ: Να μελετήσετε τα κείμενα και τις πηγές που σας δίνονται.
2ο ΣΤΑΔΙΟ: Να χωριστείτε σε πέντε (5) ομάδες. Κάθε ομάδα θα έχει ένα όνομα-ιδιότητα και θα αναλάβει συγκεκριμένη αποστολή. Οι ομάδες θα είναι οι ακόλουθες:
α) οι ιστορικοί, β) οι δημοσιογράφοι, γ) οι ερευνητές, δ) οι θεολόγοι, ε) οι ψυχολόγοι
Οι δραστηριότητες που θα αναλάβετε ανά ομάδα είναι οι εξής:
α) Οι ιστορικοί: Σε ένα κείμενο διανθισμένο με φωτογραφικό υλικό να παρουσιάσετε την καθημερινή ζωή μιας γυναίκας στην Αρχαία Ελλάδα (ομηρική εποχή και κλασική Αθήνα).
β) Οι δημοσιογράφοι: Υποθέστε ότι έχετε μπροστά σας δύο σημαντικές γυναικείες προσωπικότητες του 19ου ή του 20ου αιώνα (που θα επιλέξετε εσείς) από τον χώρο της πολιτικής, των επιστημών, των γραμμάτων και των τεχνών ή του αθλητισμού ή έχουν διακριθεί για την κοινωνική τους δράση. Να τους πάρετε συνεντευξη (υποθετικά) και να δημοσιεύσετε το περιεχόμενο των συνεντεύξεων στο σχολικό σας περιοδικό.
γ) Οι ερευνητές: Να συντάξετε ένα ερωτηματολόγιο, που να απευθύνεται στους μαθητές του σχολείου σας, τους καθηγητές και τους γονείς σας, σχετικά με τον ρόλο της γυναίκας στη σημερινή εποχή, τη θέση της στην κοινωνία και την οικογένεια και να εξετάσετε αν τα στερεότυπα (αντιλήψεις) και οι προκαταλήψεις σε βάρος των γυναικών έχουν καταρριφθεί στις μέρες μας. Αφού αξιολογήσετε τις απαντήσεις που δόθηκαν, να καταγράψετε τα συμπεράσματά σας σε ένα συνεχές κείμενο και να αναρτήσετε τα αποτελέσματα της έρευνάς σας στην ιστοσελίδα του σχολείου σας.
δ) Οι θεολόγοι: Αφού μελετήσετε τα προτεινόμενα κείμενα και καταλήξετε σε κάποια συμπεράσματα για τη θέση των γυναικών μέσα στην κοινωνία από την αρχαία εποχή μέχρι σήμερα, να συγκρίνετε τις αντιλήψεις αυτές που επικράτησαν τόσους αιώνες με τις απόψεις του Χριστιανισμού για τη γυναίκα και να γράψετε ένα σχετικό κείμενο, προβάλλοντας και τις προσωπικές σας διαπιστώσεις. Για το συγκεκριμένο θέμα μπορείτε να ζητήσετε και τη συμβολή των Θεολόγων του σχολείου μας.
ε) Οι ψυχολόγοι: 1) Από τα κείμενα που μελετήσατε να επιλέξετε δύο ηρωίδες που αποτελούν αντιφατικές προσωπικότητες. Να περιγράψετε τον χαρακτήρα της καθεμιάς μέσα από τα λόγια και τις ενέργειές της. 2) Να προσπαθήσετε να αιτιολογήσετε τον τρόπο που δρουν τα συγκεκριμένα πρόσωπα. 3) Ποια ηρωίδα θα προτείνατε στους συμμαθητές σας να έχουν ως πρότυπο; Δώστε τους οδηγίες, για να υιοθετήσουν αυτή τη στάση ζωής.
3ο ΣΤΑΔΙΟ: Να εκπονήσετε την εργασία σας με την καθοδήγησή μου και ακολουθώντας τις οδηγίες και τις διευκρινίσεις που θα σας δίνω, όπου είναι αναγκαίο.
4ο ΣΤΑΔΙΟ: Να παρουσιάσετε την εργασία σας στην τάξη ενώπιον των συμμαθητών σας.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η εργασία σας να έχει εμπλουτιστεί με φωτογραφικό υλικό που μπορείτε να παρουσιάσετε στην τάξη με προβολή διαφανειών από τον υπολογιστή σας.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!