Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Τάξη: Α’ Λυκείου Θέση στο πρόγραμμα σπουδών: Η δραστηριότητα προτείνεται να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας Τύπος δραστηριότητας: Εφαρμογή γνώσεων, διερεύνηση, κατασκευή, επίλυση προβλήματος. Εκτιμώμενη διάρκεια: 26-32 διδακτικές ώρες (ένα τετράμηνο) Διδακτική προσέγγιση – Παιδαγωγική προσέγγιση:
-
Δεν αποτελεί στόχο της δραστηριότητας η εξάντληση σχετικά με το αντικείμενο ούτε η στείρα παράθεση ορολογίας. Γενικός παιδαγωγικός στόχος είναι η υποστήριξη ομαδοσυνεργατικής και διερευνητικής μάθησης. Ακόμη, ζητούμενο είναι η ανάπτυξη διαλόγου και επικοινωνίας εντός των ομάδa
-
Ενεργοποίηση των μαθητών, διερεύνηση.
-
Οι μαθητές δουλεύουν ομαδοσυνεργατικά (ομάδες 4-5 ατόμων). Οι ομάδες καλό είναι να αποτελούνται από μαθητές ανομοιογενείς ως προς τις επιδόσεις ή το φύλο, ώστε να επιτευχθεί το μέγιστο αποτέλεσμα σε επίπεδο αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.
-
Ο διδάσκων έχει καθοδηγητικό υποστηρικτικό ρόλο. Στην περίπτωση που απαιτείται, το οπτικοακουστικό υλικό προβάλλεται σε όλη την τάξη και ο εκπαιδευτικός βοηθά με την μετάφραση.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Στόχοι της δραστηριότητας είναι, ο μαθητής να είναι ικανός/η να:
-
γνωρίσει την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία
-
γνωρίσει τις διαφορετικές περιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας
-
να γνωρίσει συσκευές μέτρησης της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας και να μάθει τον χειρισμό τους.
-
να αποτιμά πληροφορίες και ιδέες σε σχέση με τον βαθμό επηρεασμού της δημόσιας και ατομικής υγείας από προϊόντα που εκπέμπουν ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία
-
να αξιολογεί την ακρίβεια της πληροφορίας και την αξιοπιστία της πηγής της
-
να ανακαλύπτει τις πιθανά διαφορετικές πολιτικές αντιμετώπισης ανά την υφήλιο σε σχέση με τις επιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας
-
να δημιουργεί παρουσιάσεις και πολυμεσικό υλικό για την προβολή πληροφοριών
-
να επιχειρηματολογεί για τις επιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας (θετικές ή αρνητικές
-
να συνδυάζει πληροφορίες και να προτείνει λύσεις εφαρμόζοντας γνώσεις από διαφορετικά πεδία της επιστήμης
-
να μετέχει σε διεργασίες συναρμολόγησης απλών κατασκευών
-
να διεξάγει έρευνα με στόχο την απάντηση ερευνητικών ερωτήσεων και να αποτιμά πληροφορίες και ιδέες
Πηγές
http://www.eeae.gr/gr/docs/president/_info_aktinovolies.pdf
http://aktinobolia.wordpress.com/
http://www.mlsi.gov.cy/mlsi/dli/dli.nsf/All/22D220DA3F2AD591C2257662002B7129/$file/H%20Aktinobolia%20sti%20Zoi%20mas.pdf
https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=15&ved=0CEEQFjAEOAo&url
=http%3A%2F%2Fwww.ellab.physics.upatras.gr%2Fdowns%2FEMF-2010.ppt&ei=FpSWUcChJciCtAbp2ICwBw&usg=AFQjCNG_bxVYH6hLedro85khzMATd0246A
http://www.eekt.gr/LinkClick.aspx?fileticket=kGiaKhidtnc%3D&tabid=102
http://www.water-air.gr/product_details.asp?id=167
https://www.youtube.com/watch?v=9vujPsTVXc4&feature=player_embedded, ενδιαφέρον ντοκυμαντέρ για τις κλιματικές αλλαγές
http://www.aktinovolies.gr/index_files/Page689.htm
http://aktinovolia.net/aktinovolia2.html
http://www.naturamedica.gr/hlektromagnitiki-aktinovolia
http://www.home-biology.gr/
http://www.home-biology.gr/index.php/enimerosi-odigos-mi-ionizouses-ilektromagnhtikes-aktinovolies
http://users.sch.gr/xtsamis/OkosmosMas/Aktinovolies/Aktinovolies.htm
http://akrotiri-news.blogspot.gr/2008/04/blog-post_373.html
http://aktinobolia.wordpress.com/category
/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B4%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82
-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%AC%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%89%CF%80%CE%BF/
http://users.sch.gr/jabatzo/files/articles/electromagnetic_oria%20ekthesis.pdf
http://www.homeopathy.gr/homeopathy/electromagnetic_dangers.html
Σ.Τσιτομενέας, Κ.Λιολιούσης Ε.Βόγκλης
"ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΡΑΔΙΟΑΝΙΧΝΕΥΤΩΝ (RADAR)",
6ο κοινό συνέδριο Ένωσης Ελλήνων Φυσικών & Ένωσης Κυπρίων Φυσικών, Ηράκλειο, Απρ.1996, πρακτ. τόμος-Α σελ.156-161.
Σ.Τσιτομενέας, Κ.Λιολιούσης Ε.Βόγκλης
"Η ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ (EMC) ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ",
6ο κοινό συνέδριο Ένωσης Ελλήνων Φυσικών & Ένωσης Κυπρίων Φυσικών, Ηράκλειο, Απρ.1996, πρακτ. τόμος-Β σελ. 127-131
Σ.Τσιτομενέας, Ν.Θεοφάνους, Α.Αραπογιάννη, Ε.Βόγκλης
"ΟΠΤΙΚΟΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΥΡΕΙΑΣ ΖΩΝΗΣ
ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΠΥΛΩΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ",
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο LASERS ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ, Ηράκλειο, Απρ. 1990 πρακτ. σελ.37
Σ.Τσιτομενέας, Κ.Θεοδοσίου, Ε.Βόγκλης Α.Μπρεκουλάκης, Χ.Παπαϊωάννου
ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ,
πρακτ 13o Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής, Πάτρα, 2010, εργασία, Νο 177
Σχόλια εκπαιδευτικού
Να σημειωθεί ότι ένθετα στην όλη διαδικασία "γενήθηκε" από μαθητές η ιδέα για ένα θεατρικό δρώμενο, το οποίο επιμελήθηκε
μια μικτή ομάδα (μέλη δηλαδή από όλες τις ομάδες), με συγγραφή - σκηνοθεσία-παίξιμο εξ ολοκλήρου από τα μέλη της μικτής ομάδας.
Μπορείτε να το παρακολουθήσετε μιας και είναι "ανεβασμένο" στο wiki.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |