Δραστηριότητα
Θα δημιουργηθούν ερευνητικές ομάδες των πέντε ατόμων. Σε πρώτο στάδιο η κάθε ομάδα θα ορίσει απο έναν ερευνητή που θα δημιουργήσει με τους υπόλοιπους μια καινούργια ομάδα εργασίας με στόχους;
1. την συγκέντρωση πληροφοριών για την κατασκευή του ρομπότ
2. την συνεχή ενημέρωση της ομάδας για την πρόοδο των εργασιών κατασκευής καθώς επίσης και για τα απαραροίτητα εργαλεία και υλικά, που θα ολοκληρώσουν την κατασκευή
3. την κατασκευή του σώματος του ρομπότ.
Πριν ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο και αφού έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του σκελετού του ρομπότ, οι ομάδες θα προτείνουν ένα ακόμη άτομο από κάθε ομάδα για να κατασκευαστούν τα ηλεκτρονικά μέρη και το τηλεχειριστήριο του ρομπότ. Η νέα υποομάδα θα συνεργαστεί με την αρχική ομάδα κατασκευής. Αφού γίνει καταγραφή των απαιτούμενων υλικών και εργαλείων, θα αναζητηθούν αυτά τα υλικά και εργαλεία στο εργαστήριο των Φυσικών Επιστημών.
Παράλληλα στο πρώτο αυτό στάδιο η ολομέλεια κάθε ομάδας θα μελετήσει τα προτεινόμενα κείμενα, που υπάρχουν στην ιστοεξερεύνηση και το wiki. Αφού αξιολογήσει τις διακριτές περιπτώσεις που η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία επηρρεάζει την υγεία και το περιβάλλον θα αποφασίσει με ποια περίπτωση θα ασχοληθεί. Ακολούθως σε δεύτερο στάδιο τα μέλη της ομάδας που δεν ασχολούνται με το ρομπότ, θα ψάξουν για επιπλέον πληροφορίες και υλικό προσανατολισμένα στην κατεύθυνση που επιλέχθηκε στην προηγούμενη φάση της έρευνας. Κάθε καινούργια πληροφορία και υλικό θα γίνεται upload στο wiki.
http://g1diora.pbworks.com/w/page/60665260/FrontPage
Όταν ολοκληρωθεί η ομαδική έρευνα, θα μοιραστείτε τις γνώσεις σας με την ολομέλεια και όλη η ομάδα θα προετοιμάσει μια παρουσίαση, που θα προβληθεί στην τάξη. Στην φάση ολοκλήρωσης της δραστηριότητας κάθε ομάδα μπορεί να ορίσει μια επι μέρους ομάδα από δύο άτομα, που θα προσεγγίσουν το θέμα από την οπτική γωνία της αμφισβήτησης. Θα επιχειρηματολογήσουν δηλαδή για τις αντίθετες επιπτώσεις που πιθανόν να υπάρχουν σε σχέση με την αρχική έρευνα. Κάθε ομάδα θα αποφασίσει για την συνολική παρουσίαση στην ολομέλεια της τάξης των ζητημάτων που ερευνήθηκαν στην περίπτωση επίδρασης της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στην υγεία και το περιβάλλον.
Σε ένα τρίτο στάδιο, με την βοήθεια επιστημονικών φορέων (ΤΕΙ Πειραιά), θα πραγματοποιηθούν μετρήσεις στον ευρύτερα περιβάλλοντα χώρο του σχολείου και φυσικά στις αίθουσες του σχολείου. Ειδική καταγραφή θα γίνει στς αίθουσες που υπάρχουν ηλεκτρονικές συσκευές, όπου θα γίνουν μετρήσεις με τις συσκευές εν λειτουργία και μη.
Στόχοι της δραστηριότητας είναι, να είσαι ικανός/η να:
- γνωρίσεις την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία
- γνωρίσεις τις διαφορετικές περιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας
- να γνωρίσεις τις συσκευές μέτρησης της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας και να μάθεις τον χειρισμό τους.
-
να αποτιμάς πληροφορίες και ιδέες σε σχέση με τον βαθμό επηρρεασμού της δημόσιας και ατομικής υγείας από προϊόντα που εκπέμπουν ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία
-
να αξιολογείς την ακρίβεια της πληροφορίας και την αξιοπιστίας της πηγής της
-
να ανακαλύπτεις τις πιθανά διαφορετικές πολιτικές αντιμετώπισης ανά την υφήλιο σε σχέση με τις επιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας
-
να δημιουργείς παρουσιάσεις και πολυμεσικό υλικό για την προβολή πληροφοριών
-
να επιχειρηματολογείς για τις επιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας (θετικές ή αρνητικές)