Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Εισαγωγή
Η επιλογή του θέματος αφορά ένα σημαντικό κομμάτι της διδακτέας ύλης καθώς αφορά στο υλικό (hardware) του υπολογιστή. Η ιστοεξερεύνηση έρχεται να προσδώσει με ένα σύγχρονο και ενδιαφέροντα τρόπο τη μαθησιακή εμπλοκή και γνωριμία με το εσωτερικό του υπολογιστή. Τη σημερινή εποχή η ανάπτυξη της τεχνολογίας είναι ραγδαία. Έτσι λοιπόν κάθε 6 μήνες περίπου οι εταιρίες παραγωγής υλικού υπολογιστών, προσφέρουν στην αγορά νέα προϊόντα. Ωστόσο λόγο του μάρκετινγκ των πωλήσεων δεν είναι καθόλου βέβαιο πόσο αναγκαία είναι τελικά όλα αυτά τα νέα προϊόντα. Αν το μάθημα γινόταν με τις παραδοσιακές μεθόδους οι μαθητές απλά θα λάμβαναν εγκυκλοπαιδικές γνώσεις για το υλικό του υπολογιστή. Μέσα από την ιστοεξερεύνηση οι μαθητές θα κάνουν έρευνα ώστε να δουν σε βάθος τι επιλογές υλικού μπορούν να γίνουν κατά τη σύνθεση ενός υπολογιστή. Έτσι λοιπόν οι μαθητές δεν είναι παθητικοί δέκτες γνώσης μένοντας αμέτοχη στην όλη διαδικασία.
Αξιολόγηση
Ως πλαίσιο αξιολόγησης υιοθετούμε την αυτοαξιολόγηση μέσω rubric και η αποτίμηση των στόχων του μαθήματος επιτελείται κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της κάθε ομάδας προφορικά και γραπτώς. Οι τομείς που αξιολογούνται είναι :
- Συλλογή πληροφορίας – Στόχος
- Οργάνωση - Δομή εργασίας
- Παρουσίαση εργασίας
- Συνεργασία μελών ομάδας
Στόχοι
Στόχος της ιστοεξερεύνησης είναι οι μαθητές να είναι σε θέση να επιλέγουν βάση τη χρήση που τον θέλουμε το κατάλληλο υλικό για τη σύνθεση υπολογιστή στην καλύτερη δυνατή τιμή.
Διαδικασία
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 3 ατόμων. Υπάρχουν ομάδες με 4 διαφορετικούς ρόλους. Η κάθε ομάδα αναζητά το κατάλληλο υπολογιστή και δημιουργεί μία παρουσίαση με τα αποτελέσματα της αναζήτησης. Στο τέλος οι ομάδες συζητούν μεταξύ τους για να βελτιώσουν την αναζήτησή τους.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |