Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Τάξη: Γ’ Γυμνασίου
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Η δραστηριότητα προτείνεται να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής.
Τύπος Δραστηριότητας: Διερεύνηση, σχέδιο έρευνας και ομαδική εργασία.
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 4 - 6 διδακτικές ώρες
Διδακτικοί στόχοι
Στόχοι της δραστηριότητας είναι οι μαθητές να
- να εμβαθύνουν και να ευαισθητοποιηθούν στα κοινωνικά προβλήματα
- να διαπιστώσουν αιτίες και συνέπειες
- να κρίνουν τις πολιτικές και τους τρόπους αντιμετώπισής τους, που μέχρι τώρα ακολουθούνται
- να μάθουν να αντλούν και να συλλέγουν πληροφορίες, να τις αξιολογούν και να τις αξιοποιούν
- να σχηματίζουν άποψη σε ένα ειδικό θέμα, να διατυπώνουν θέσεις και να τις υποστηρίζουν
- να ασκηθούν στη διεξαγωγή έρευνας, να διατυπώσουν ερωτήματα και να εξάγουν συμπεράσματα
- να συμμετέχουν ενεργά, να επικοινωνήσουν τις ιδέες τους, να συζητήσουν και να συνδιαμορφώσουν
- να δουλέψουν διερευνητικά και ομαδοσυνεργατικά
- να καλλιεργήσουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική τους ικανότητα
- να μάθουν να ανακαλύπτουν τη γνώση
Απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή
Οι μαθητές εργάζονται στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου, όπου θα έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν σε ψηφιακούς πόρους, χρήσιμους για την εργασία τους, αξιοποιώντας παράλληλα πολυμεσικά εργαλεία, για την ολοκλήρωση του παραδοτέου. Το ψηφιακό σενάριο περιέχει υλικό, το οποίο είναι πολύτιμο και πολλαπλά αξιοποιήσιμο, έτσι ώστε, αν τα χρονικά όρια δεν το επιτρέπουν, θα μπορούν οι μαθητές να το αξιοποιήσουν στο σπίτι, αφού καθοδηγηθούν κατάλληλα. Στην πλατφόρμα του μαθήματος, οι μαθητές συζητούν, κοινοποιούν πηγές και καινούργια ερευνητικά δεδομένα στην ομάδα τους, αναπαράγουν, ανατροφοδοτούν την εργασία τους. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοδηγητικός και εμψυχωτικός με φθίνουσα υποστήριξη.
Αξιολόγηση
Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του σεναρίου γίνεται στα πλαίσια της ομάδας αξιολόγηση σχετικά με τους στόχους που έχουν τεθεί και τις ομαδικές διερευνητικές δράσεις. Πέρα από την αυτό-αξιολόγηση των μαθητών, ο εκπαιδευτικός θα αξιολογήσει το παραδοτέο και ο ίδιος, χρησιμοποιώντας τη ρουμπρίκα της σχετικής ενότητας.
Ανάλυση δραστηριοτήτων
Στην πρώτη φάση του ψηφιακού διδακτικού σεναρίου, γίνεται αναφορά στην πρότερη γνώση και σε αυτήν που αναμένεται να οικοδομηθεί με την υλοποίηση του σεναρίου.
Στη δεύτερη φάση, διαμορφώνονται ομάδες εργασίας και με τη βοήθεια του ψηφιακού υλικού προσδιορίζονται τα κοινωνικά προβλήματα και διερευνώνται αιτίες και συνέπειες. Οι μαθητές καταθέτουν τις δικές στους εμπειρίες και καταρτίζουν ερωτηματολόγια για την έρευνά τους στο κοντινό περιβάλλον.
Στην τρίτη φάση, μελετούν τις νέες πηγές και τις απαντήσεις σε όσα διερευνούσαν με τα ερωτηματολόγιά τους και καταγράφουν τα συμπεράσματά τους.
Στην τέταρτη φάση, εργάζονται για την ολοκλήρωση του παραδοτέου.
Τέλος, στην πέμπτη φάση του σεναρίου, οι μαθητές παρουσιάζουν τη δραστηριότητά τους στους συμμαθητές τους, αξιολογούν την προσπάθειά τους και γίνεται αναστοχασμός.
Το παρόν ψηφιακό σενάριο αποσκοπεί, εκτός από την κατάκτηση της γνώσης στο σχετικό μαθησιακό αντικείμενο, στην ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικού πνεύματος, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων σχετικών με την άντληση και αξιολόγηση πληροφοριών από το διαδίκτυο και την οργάνωση της ερευνητικής δραστηριότητας μέσω ενός ασφαλούς και καθοδηγούμενου περιβάλλοντος ιστοεξερεύνησης.
Πρόσθετες πηγές:
- Σχολικό βιβλίο
- Κλιματική αλλαγή
- http://gcmd.gsfc.nasa.gov/learn/faqs/glob_warmfaq.html
- http://www.gazzetta.gr/football/article/711029/etsi-antimetopizetai-o-hoyligkanismos
- http://socialpolicy.gr
- socialactivism.gr
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |