Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Ταυτότητα Ιστοεξερεύνησης
Λίγα Λόγια: Η παρούσα ιστοεξερεύνηση δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τους μαθητές να προσεγγίσουν το θέμα της προσφυγικής κρίσης με τρόπο που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η εμπειρία του λαού μας το 1922 με τα εκατομμύρια προσφύγων της μικρασιατικής καταστροφής, γίνεται η ευκαρία να δούμε τους πρόσφυγες του σήμερα (2016). Ταυτόχρονα ο τρόπος αντιμετώπισης τους από τις χώρες ασύλου (κλειστά σύνορα, ξενοφοβία κλπ) γίνεται προσπάθεια να προσεγγιστεί με την αποστασιοποίηση μας στο χρόνο. Αν μεταφερόμασταν 100 χρόνια μετά τι θα περιμέναμε από τους προηγούμενους να έχουν κάνει; Με ένα παιχνίδι αναζήτησης στο χώρο και στο χρόνο καταφέρνουμε να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή τόσο με το σήμερα όσο και με τις ρίζες και την ιστορία τους.
Εμείς άλλο εχθρό δεν έχουμε...
παρά μόνο εκείνον ...
που δε σέβεται τον άνθρωπο...
Γ.Ρίτσος
Ιστοεξερεύνηση: Πρόσφυγες : Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον
Τάξεις : Ε', ΣΤ' Δημοτικού
Αντικείμενο: Διαθεματικό project
Προσέγγιση: Επίλυση προβλήματος, Αναζήτηση πληροφοριών, Συνεργασία, Αλληλεπίδραση.
Χρόνος: 6 διδακτικές ώρες σε συνεχόμενα δίωρα
Μαθησιακά αποτελέσματα:
- Ο γενικός μαθησιακος στόχος είναι να προσεγγίσουν τη διαχρονική έννοια του πρόσφυγα και την κατανόηση της σημασίας της χώρας ασύλου.
- Ταυτόχρονα, δίνεται μεγάλη σημασία στην έννοια της σύγκρισης στο χώρο και τον χρόνο καθώς και της ανακάλυψης αναλογιών στο χθές και το σήμερα , στην Ελλάδα και τις άλλες χώρες.
- Η καλλιέργεια της στάσης της αλληλεγγύης επιχειρείται μέσα από μια
- αβίαστη ενσυναίσθηση.
Προεκτάσεις: Το προσφυγικό ζήτημα πέραν της επικαιρότητας (η οποία έρχεται και παρέρχεται), αποτελεί ένα από τα πιο φλέγοντα παγκόσμια ζητήματα. Η παρούσα ιστοεξερεύνηση μπορεί να συνδεθεί τόσο με τα ζητήματα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όσο και με θέματα αντιρατσιστικής εκπαίδευσης (διαφορετικότητα, αποδοχή, αλληλεγγύη κλπ).
Είναι προφανές ότι συνδέεται άμεσα με την ιστορία τς ΣΤ' τάξης (Μικρασιατική καταστροφή) και μπορεί να αποτελέσει τόσο αφορμή για το μάθημα όσο και προέκταση του ενδιαφέροντος των μαθητών.
Χρήσιμες πηγές για επανασχεδιασμό της ιστοεξερεύνησης:
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.