Διαδικασία
Ομάδα Ιστορικών
αποστολή πρώτη
Μια ομάδα ιστορικών που μελετούσε ένα σημαντικό ιστορικό γεγονός εξαφανίστηκε μυστηριωδώς το μόνο που έχει αφήσει είναι μια σειρά στοιχεία από την έρευνά της στο διαδίκτυο και μια σειρά από ερωτήσεις. Χρειάζεται να συνεχίσετε το έργο τους και να παρουσιάσετε σε μια άλλη τάξη όσα έχετε βρει.
- Μελετήστε προσεκτικά όσα άφησαν πίσω τους.
- Διαλέξτε από ένα στοιχείο ο καθένας.
- Χωριστείτε σε μικρές ομάδες για να εξετάσετε μαζί τα στοιχεία που διαλέξατε και προσπαθήστε να δώσετε απάντηση στα ερωτήματα χρησιμοποιώντας όλα όσα μελετήσατε.
Μπορείτε να φέρετε και άλλα στοιχεία που να έχουν σχέση με το θέμα από το διαδίκτυο, τη βιβλιοθήκη ή από το σπίτι σας .
- Συζητήστε πάλι όλοι μαζί τι βρήκατε και προσθέστε τις πληροφορίες σας σε μία ενιαία παρουσίαση
Παρουσίαση
Παρουσιάστε τις απαντήσεις σας, μαζί με όλα όσα βρήκατε (πχ εικόνες, σκίτσα, μαρτυρίες κλπ), με τη μορφή power point ή με όποιο τρόπο θεωρείτε πως θα είναι πιο αποτελεσματικός (πχ δραματοποίηση). Η παρουσίαση θα πρέπει να περιλαμβάνει τις απαντήσεις σας στις ερωτήσεις και ότι άλλο θεωρείτε απαραίτητο.
(Συμβουλευτείτε τον οδηγό αξιολόγησης παρουσιάσεων για να γνωρίζετε τι περιμένουμε από εσάς).
Η συνολική παρουσίαση δε θα ξεπερνάει τα 10΄.
Έχετε στη διάθεσή σας 2 ώρες στην τάξη και το χρόνο που θα χρησιμοποιήσετε στο σπίτι για να εξετάσετε καλύτερα όσα στοιχεία επιθυμείτε.
Το πρώτο σημειωμα των ιστορικών βρίσκεται στη σελίδα ΠΗΓΕΣ ΜΕΣΑ, εκεί θα βρειτε όλες τις λεπτομέρειες της αποστολής σας!!!
Αποστολή πρώτη
Η συντακτική επιτροπή της σχολικής εφημερίδας παραιτήθηκε. Το τελευταίο διάστημα μελετούσε ένα σημαντικό, φλέγον, καθημερινό ζήτημα. Σε λίγες ημέρες πρέπει να τυπωθεί το νέο τεύχος και εσείς καλείστε να ολοκληρώσετε τη δουλειά τους.
- Μελετήστε προσεκτικά όσα άφησαν πίσω τους.
- Διαλέξτε από ένα στοιχείο ο καθένας.
- Χωριστείτε σε μικρές ομάδες για να εξετάσετε μαζί τα στοιχεία που διαλέξατε και προσπαθήστε να δώσετε απάντηση στα ερωτήματα χρησιμοποιώντας όλα όσα μελετήσατε.
Μπορείτε να φέρετε και άλλα στοιχεία που να έχουν σχέση με το θέμα από το διαδίκτυο τη βιβλιοθήκη ή από το σπίτι σας .
Παρουσίαση
- Παρουσιάστε τις απαντήσεις σας
- Με όλα όσα βρήκατε με τη μορφή ενός ρεπορτάζ εφημερίδας.
- Θα πρέπει να περιλάβετε μικρά κείμενα (που να απαντούν στις ερωτήσεις που έχετε) , φωτογραφίες και σκίτσα.
- Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε υπολογιστή για να φτιάξετε την εφημερίδα σας. Μπορείτε ακόμα να χρησιμοποιήσετε άλλα μέσα (πχ μια φανταστική συνέντευξη κλπ).
Έχετε 10΄να παρουσιάσετε το ρεπορτάζ σας.
(Συμβουλευτείτε τον οδηγό αξιολόγησης παρουσιάσεων για να γνωρίζετε τι περιμένουμε από εσάς).
Έχετε στη διάθεσή σας 2 ώρες στην τάξη και το χρόνο που θα χρησιμοποιήσετε στο σπίτι για να εξετάσετε καλύτερα όσα στοιχεία επιθυμείτε και να φτιάξετε την παρουσίαση σας.
Το πρώτο σημειωμα των ρεπόρτερ βρίσκεται στη σελίδα ΠΗΓΕΣ ΜΕΣΑ, εκεί θα βρειτε όλες τις λεπτομέρειες της αποστολής σας!!!
Αποστολή Δεύτερη
Οι δύο ομάδες (Ιστορικοί και Ρεπόρτερ) είχαν αποφασίσει να συνεργαστούν εξετάζοντας μια σειρά από φωτογραφίες , ώστε να βρουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε όσα συνέβησαν στο παρελθόν και όσα συμβαίνουν σήμερα.
- Οι Ιστορικοί θα πρέπει να βρείτε φωτογραφίες με θέμα τους πρόσφυγες του 1922 και όχι μόνο .
- Οι Ρεπόρτερ θα βρουν φωτογραφίες από σύγχρονους πρόσφυγες .
- Στη συνέχεια στον πίνακα story board linoit.com που θα βρείτε στις πηγές θα φτιάξετε ένα ντόμινο.
- Θα προσπαθήσετε να κολλήσετε δίπλα σε μια παλιά ασπρόμαυρη φωτογραφία μία σύγχρονη έγχρωμη που να ταιριάζει το θέμα της (πχ μια βάρκα με πρόσφυγες το 1922 με μια βάρκα με πρόσφυγες σήμερα).
- Και αντίστροφα δίπλα σε μια σύγχρονη έγχρωμη φωτογραφία να κολλήσετε μια άλλη μαυρόασπρη από το παρελθόν.
Κάτω από τις δύο φωτογραφίες θα πρέπει οι μαθητές που τις επέλεξαν να γράψουν ένα σύντομο σχόλιο που να εξηγούν
τις ομοιότητες τους.
Στη σελίδα ΠΗΓΕΣ ΜΕΣΑ, εκεί θα βρειτε όλες τις λεπτομέρειες της αποστολής σας!!!
Αποστολή 3
Το βιντεάκι που ακολουθεί ΚΛΙΚ εξηγεί τι συμβαίνει στη Συρία (έτος 2016), ο εκφωνητής ρωτάει :
«Σήμερα γράφουμε ιστορία. Πώς θα θέλαμε να μας θυμούνται μετά από 100 χρόνια για τον τρόπο που συμπεριφερθήκαμε στους πρόσφυγες;»
Ομάδα Ιστορικών
Βρείτε από τα στοιχεία που σας άφησε η ομάδα των εξαφανισμένων ιστορικών (σημ. δεν έχουμε κανένα νέο στοιχείο για την τύχη τους) πώς συμπεριφέρθηκαν στους πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία οι Ελλαδίτες (οι παλαιότεροι κάτοικοι της Ελλάδας).
Δώστε απαντήσεις στα ερωτήματα που σας άφησαν οι εξαφανισμένοι ιστορικοί.
Για να γίνει πιο εύκολη η δουλειά σας:
- χωρίστε το υλικό σε μικρότερες ομάδες μαθητών ,
- μελετήστε το και
- ξανασυζητήστε όλοι μαζί τι βρήκε η κάθ&epsil
Παρουσιάστε στην τάξη με όποια μορφή είναι πιο αποτελεσματική (πχ δραματοποίηση, αφήγηση ιστορίας, χαρτόνι κλπ) όλα όσα βρήκατε.
Στη σελίδα ΠΗΓΕΣ ΜΕΣΑ, εκεί θα βρειτε όλες τις λεπτομέρειες της αποστολής σας!!!
Ομάδα Ρεπόρτερ
Βρείτε από τα στοιχεία που σας άφησε η προηγούμενη συντακτική επιτροπή πώς συμπεριφέρονται σήμερα στους πρόσφυγες . Δώστε απαντήσεις στα ερωτήματα που σας άφησαν οι προηγούμενοι ρεπόρτερ.
Διαβάστε τα δύο ρεπορτάζ δυνατά και διακρίνετε ποια από τις δύο συμπεριφορές φαίνεται να είναι η πιο αποτελεσματική και εκείνη που θα θέλατε να θυμούνται για μας μετά από 100 χρόνια.
Παρουσίαση
- Συζητήστε τις απαντήσεις που δώσατε .
- Καταγράψτε τις απαντήσεις.
- Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες
Φτιάξτε μια παρουσίαση μέχρι 10 διαφάνειες σε power point και παρουσιάστε τη στην τάξη.
Στη σελίδα ΠΗΓΕΣ ΜΕΣΑ, εκεί θα βρειτε όλες τις λεπτομέρειες της αποστολής σας!!!