Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Πέμπτης και Έκτης Δημοτικού. Eπιχειρεί τη σύνδεση τυπικής, μη τυπικής εκπαίδευσης και άτυπης μάθησης, μέσω της δομής του σε μορφή project και της σύνδεσης μουσείου – σχολείου.
Γενικοί στόχοι:
- Γνωριμία με την επιστημονική μεθοδολογία της ιστορικής τεκμηρίωσης με τη χρήση πηγών.
- Διαμόρφωση της ιστορικής ερμηνείας και γνώσης μέσω της διάδρασης με ποικίλες ιστορικές πηγές (κειμενα, εικόνες και χειροπιαστές υλικές μαρτυρίες).
Ειδικοί στόχοι:
- Ο προσδιορισμός της έννοιας της οικοτεχνίας.
- Η σύγκριση της οικιακής αυτάρκειας των προβιομηχανικών κοινωνικών με τη σύγχρονη κοινωνία.
- Ο προσδιορισμός της έννοιας «λαϊκή τέχνη».
- Η γνωριμία με τα τοπικά μουσεία και την τοπική ιστορία.
- Η ευαισθητοποίηση για τη διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Σύνδεση με την ύλη του αναλυτικού προγράμματος:
Ε΄ Δημοτικού
Γλώσσα:
• Ενότητα 2. Πόλη και πολιτισμός
• Ενότητα 13. Κατασκευές της φύσης
Ιστορία:
• Κεφάλαιο 27. Η καθημερινή ζωή στην ύπαιθρο στα χρόνια των Ισαύρων και των Μακεδόνων
• Κεφάλαιο 38. Η διπλωματία των Βυζαντινών
• Κεφάλαιο 39. Η γυναίκα στη Βυζαντινή Κοινωνία
• Κεφάλαιο 40. Η Βυζαντινή τέχνη
ΣΤ΄ Δημοτικού
Γλώσσα:
• Ενότητα 7. Η ζωή έξω απ’ την πόλη
• Ενότητα 13. Τρόποι ζωής και επαγγέλματα
• Ενότητα 16. Μουσεία
Ε΄και ΣΤ΄ Δημοτικού
Αθολόγιο:
• Ενότητα Θ. Λαϊκή παράδοση και πολιτισμός, «Το παραμύθι της γιαγιάς»
Εικαστικά:
• Κεφάλαιο Α2. Απλά υλικά και μορφικά στοιχεία, Χαρτιά – χαρτόνια – ξύλα
• Κεφάλαιο Δ6. Ιστορία της Τέχνης, Μουσείο
Πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό:
Η υφαντική στον κόσμο
Το πτηνό «Υφάντρα»
NOESIS. Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας
Βιβλιογραφία:
Αγγελοπούλου – Βόλφ, Ε. (1986). Ο αργαλειός. Πρώτα βήματα στην τεχνική της υφαντικής. Αθήνα: Δόμος.
Ιστορικό – Λαογραφικό Μουσείο Κορίνθου (1998). Οδηγός Έκθεσης.
Κυριακίδου – Νέστορος, Α. (1965). Τα υφαντά της Μακεδονίας και της Θράκης. Αθήνα: Εθνικός Οργανισμός Ελληνικής Χειροτεχνίας.
Λουκόπουλος, Δ. (1985). Πώς υφαίνουν και ντύνονται οι Αιτωλοί. Αθήνα - Γιάννενα: Δωδώνη. (σελ. 3 – 16).
Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα (1992). Κατάλογος Λαογραφικού Μουσείο Ναυπλίου (σελ. 19 – 40).
Σαρλής, Β. (2003). Λαογραφικά σύμμεικτα του Δήμου Φενεού Κορινθίας. Ακαδημία Αθηνών. (σελ. 322 – 333).
Τατά, Σ. (2000). Φυτικές και ζωικές βαφές. Ενδυματολογικά 1. Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα, σσ. 215 – 216.
John William Waterhouse
"I Am Half-Sick of Shadows," Said the Lady of Shalott (1915)
But in her web she still delights
To weave the mirror's magic sights,
For often through the silent nights
A funeral, with plumes and lights
And music, went to Camelot:
Or when the moon was overhead,
Came two young lovers lately wed:
"I am half sick of shadows,"
said The Lady of Shalott.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.