Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Διαθεματική Εργασία
Μαθήματα: Βιολογία - Πληροφορική
Εκπαιδευτικοί: Μανώλης Αναγνωστάκις, Χρύσα Καπνιά, Άννα Πατεράκη
Τμήμα: Γ3
Σχολικό Έτος: 2014 – 2015
ΘΕΜΑ: Το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
ΣΚΟΠΟΣ: της διαθεματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών και η αλλαγή τρόπου και στάσης ζωής ώστε να συμβάλλουν στον περιορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου.
ΣΤΟΧΟΙ:
♦ Αναγνώριση των συνθηκών δημιουργίας του φαινομένου.
♦ Συνειδητοποίηση των συνεπειών του φαινομένου στον άνθρωπο και στο περιβάλλον.
♦ Ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών των άλλων τάξεων του σχολείου μέσα από τη και διάχυση των παραγομένων έργων.
Υπόθεμα 1 : Αίτια, συνέπειες και μέτρα αντιμετώπισης του φαινομένου.
Μάθημα: Βιολογία (1 έως 2 διδακτικές ώρες)
Αίθουσα: Βιολογίας
Εκπαιδευτικός: Μανώλης Αναγνωστάκις
ΣΤΟΧΟΙ: (γνωστικοί)
♦ Να γνωρίσουν οι μαθητές το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
♦ Να αναγνωρίζουν τα αίτια που δημιουργούν- οδηγούν στην εμφάνιση του φαινομένου.
♦ Να αναγνωρίζουν τις συνέπειες του φαινομένου στον άνθρωπο και στο περιβάλλον
♦ Να διακρίνουν τους τρόπους περιορισμού του φαινομένου, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Εισήγηση, παρουσίαση, συζήτηση, ομαδοσυνεργατική μέθοδος.
ΕΡΓΑΛΕΙΑ
Διαδραστικός πίνακας, λογισμικό παρουσιάσεων, διαδίκτυο
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Περιλαμβάνει την απάντηση των παρακάτω ερωτημάτων:
► Τί είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου ;
► Πώς δημιουργείται;
► Γιατί αποτελεί πρόβλημα;
►Ποιές οι επιπτώσεις του φαινομένου στον άνθρωπο, το περιβάλλον;
► Ποιές είναι οι διεθνείς προσπάθειες για την αντιμετώπισή του;
► Ποιές είναι οι προτεινόμενες λύσεις-μέτρα για την αντιμετώπισή του;
ΠΗΓΕΣ
→ Σχολικό βιβλίο
→ http://www.slideshare.net/1lykagdim/2-14513011?related=1
→ http://www.env-edu.gr/Chapters.aspx?id=145
Υπόθεμα 2: Δημιουργία μαθητικών ομάδων.
Μάθημα: Βιολογία-Πληροφορική (συνδιδασκαλία, 2 συνεχόμενες διδακτικές ώρες)
Αίθουσα: Εργαστήρια Πληροφορικής
Εκπαιδευτικοί: Μανώλης Αναγνωστάκις, Χρύσα Καπνιά, Άννα Πατεράκη
ΣΤΟΧΟΙ: (απόκτηση δεξιοτήτων)
♦ Να συνεργάζονται με τους συμμαθητές για την επίτευξη του κοινού σκοπού
♦ Να αναλαμβάνουν ρόλους μέσα στην ομάδα συναποφασίζοντας στον τρόπο εργασίας και παρουσίασης του έργου τους
♦ Να κάνουν στοχευμένες αναζητήσεις πληροφοριών στο διαδίκτυο
♦ Να διασταυρώνουν και να αποδομούν αξιόπιστες πληροφορίες
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:
Ομαδοσυνεργατική μέθοδος. Δημιουργία μαθητικών ομάδων έρευνας. Στοχευμένη διερεύνηση μέσα από τις σελίδες της ιστοεξερεύνησης για απάντηση των ερωτημάτων που τέθηκαν στην προηγούμενη διδασκαλία.
ΕΡΓΑΛΕΙΑ:
Εργαστήριο Πληροφορικής, διαδραστικός πίνακας, διαδίκτυο
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ:
Περιλαμβάνει την απάντηση των παρακάτω ερωτημάτων:
► Ποιά επιμέρους θέματα χρειάζονται διερεύνηση;
► Ποιά από τα θέματα που διερευνήθηκαν θα καταγραφούν από τις μαθητικές ομάδες έρευνας;
ΠΗΓΕΣ:
• http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&ved=0CEsQFjAJ&url=http%3A%2 F%2Fusers.uom.gr%2F~esartz%2Fteaching%2Fergasies%2Fperiballon%2F%25C8%25E5%25F1%25EC%25EF% 25EA%25DE%25F0%25E9%25EF%25C5%25F1%25F9%25F4%25E7%25EC%25E1%25F4%25EF%25EB%25FC%
25E3%25E9%25EF.ppt&ei=rMQbVafyKIvxauPcgKgE&usg=AFQjCNHeZYteNuu90sp1XNvDlmFpg2hQWQ
• http://www.oikologos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=154&Itemid=190
• http://www.cie.org.cy/sxoliko.html#menu1-2-2-2
• https://ecoedub.wikispaces.com/%CF%86%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE
%BF+%CF%84%CE%BF%CF%85+%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%BA%CE%B7%CF%80%CE%A F%CE%BF%CF%85
• http://www.oikopress.gr/index.php/sustainable-growth/661-fainomeno-thermokipiou
• http://www.doyk.gr/vivliothiki/pdf/perivallon/fainomeno_thermokipiou.pdf
• http://www.meteo.gr/pdf/thermokipio.pdf
Υπόθεμα 3 : Δημιουργία τεχνημάτων.
Μάθημα: Πληροφορική (2 συνεχόμενες διδακτικές ώρες)
Αίθουσα: Εργαστήρια Πληροφορικής
Εκπαιδευτικοί: Χρύσα Καπνιά, Άννα Πατεράκη
ΣΤΟΧΟΙ: (απόκτηση δεξιοτήτων)
♦ Να αναλύουν τις συλλεγόμενες πληροφορίες και να τις συνθέτουν για τη δημιουργία της εργασίας που τους έχει ανατεθεί
♦ Να προγραμματίζουν σε scratch συνδέοντας και συσχετίζοντας τις διάφορες προγραμματιστικές δομές (που έχουν διδαχθεί) για την δημιουργία του ηλεκτρονικού παιχνιδιού.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:
Ομαδοσυνεργατική μέθοδος. Δημιουργία τεχνημάτων. Κουίζ γνώσεων για την παρουσίαση της εργασίας από τις μαθητικές ομάδες.
ΕΡΓΑΛΕΙΑ:
Εργαστήριο Πληροφορικής, διαδραστικός πίνακας, διαδίκτυο
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ:
Περιλαμβάνει την απάντηση των παρακάτω ερωτημάτων:
► Ποιά είναι τα σημαντικά στοιχεία που θα επιλεγούν για την παρουσίαση της κάθε μαθητικής ομάδας;
► Πώς θα γίνει η παρουσίαση της ερευνητικής εργασίας από τις μαθητικές ομάδες;
► Πώς θα γίνει η δημιουργία του ηλεκτρονικού παιχνιδιού γνώσεων, στο περιβάλλον προγραμματισμού Scratch, για τη διερεύνηση και εμπέδωση των αποκτηθέντων γνώσεων από τους μαθητές και τις μαθήτριες;
►Με ποιό τρόπο θα γίνει η διάχυση των παραγομένων έργων στην μαθητική κοινότητα;
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ:
→ Google Docs
→ Ελεύθερο Λογισμικό Scratch 2.0
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |