Δραστηριότητα
Για να δώσουμε απαντήσεις στα ερωτήματα, θα αρχίσουμε τον προβληματισμό μας διαβάζοντας ένα ευχάριστο βιβλίο με μία δυναμική ηρωίδα.
Γινόμαστε ομάδες των τεσσάρων μαθητών, δανειζόμαστε από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας το βιβλίο "Η Στέλλα και ο Γλάρος". Η κάθε ομάδα θα έχει το δικό της βιβλίο.
Έπειτα, κατεβαίνουμε στην αυλή και απολαμβάνουμε την ανάγνωση.
Όταν ολοκληρωθεί η ανάγνωση, συζητάμε τα παρακάτω θέματα:
- Ποιος ευθύνεται τελικά για την αρρώστια του γλάρου;
- Τι ανακάλυψε η ηρωίδα όταν έκανε έναν περίπατο στην παραλία;
- Πώς έδρασε; Τι οργάνωσε;
- Σε ποιον έγραψε γράμμα και τι ζητούσε;
- Πώς άλλαξε η συμπεριφορά των καταστηματαρχών;
- Τι άλλαξε μετά το πάρτι στην παραλία;
- Τι απόκτησε η παραλία;
- Πώς λέγεται αυτό που κατάφερε η ηρωίδα μας να κάνουν όλοι οι κάτοικοι της πόλης;
Στη συνέχεια, επιστρέφουμε στην τάξη μας και παρακολουθούμε το βίντεο:
Τι γίνεται όμως με τα απορρίμματα που είναι πάρα πολύ επικίνδυνα για την υγεία μας και πρέπει να προσέχουμε ιδιαίτερα;
π.χ. οι μπαταρίες, οι ηλεκτρονικές και ηλεκτρικές συσκευές, οι λαμπτήρες;
Οι μαθητές θα διαβάσουν στο σπίτι το παραμύθι "Οι φύλακες της Φύσης- Ο Φώτης, η Φωτούλα και η φωτοκύκλωση"
Στην τάξη, την επόμενη μέρα, θα κατασκευάσουμε έναν κατάλογο/μια αφίσα με όλα τα υλικά που μάθαμε ότι ανακυκλώνονται.