Διαδικασία
Δραστηριότητα 1η : Το Αλφαβητάρι της Ανακύκλωσης
Στόχος: Να καταγραφούν οι ιδέες των μαθητών
Περιγραφή
Καθόμαστε όλοι σε κύκλο και παίρνουμε ένα γραμματάκι της αλφαβήτας. Με αυτό θα σκεφτούμε και θα φωνάξουμε δυνατά μια λέξη που έχει σχέση με την ανακύκλωση.
π.χ. " Α, όπως αλουμίνιο". Φωνάζει το πρώτο παιδί. " Β, όπως βρομίζω" . Λέει δυνατά το δεύτερο παιδί.
Αν τελειώσουν τα γράμματα, θα αρχίσουμε πάλι από την αρχή. Έτοιμοι; Ξεκινάμε!!
Δραστηριότητα 2η : Από πού είσαι σκουπιδάκι; (παιχνίδι)
Στόχος: Να προβληματιστούν οι μαθητές για την αλλόγιστη χρήση των φυσικών πόρων και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος
Περιγραφή
Οι μαθητές φέρνουν στο σχολείο συσκευασίες προϊόντων, τα οποία μάζεψαν μέσα σε μία εβδομάδα. Οι συσκευασίες έπρεπε να είναι καθαρές.
Στην αυλή του σχολείο καθόμαστε όλοι σε κύκλο και αδειάζουμε όλες τις σκευασίες προϊόντων στο κέντρο. Ένας ένας οι μαθητές σηκώνονται, διαλέγουν μία συσκευασία, στέκονται στο κέντρο και ενημερώνουν τους υπόλοιπους (σύμφωνα με τις ιδέες τους):
- για το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένη η συσκευασία
- από πού παίρνουμε την πρώτη ύλη για να την κατασκευάσουμε
- πόσο χρόνο χρειάζεται για να αποδομηθεί
Στη συνέχεια, τοποθετούν τη συσκευασία στον αντιστοιχο κάδο (ανακύκλωσης)
Στο τέλος, συζητάμε πού καταλήγουν τα σκουπίδια μας, όταν δεν ανακυκλώνονται και τι συμβαίνει με τα απορρίμματα που ανακυκλώνουμε.
Δραστηριότητα 3η: Δίνω δεύτερη ζωή στα σκουπίδια μου (Επαναχρησιμοποίηση)
Στόχος: Να ενημερωθούν οι μαθητές και για άλλες ενέργειες (3Rs Recycle, Reuse, Reduce) εξίσου σημαντικές όσο η ανακύκλωση
Οι μαθητές διαλέγουν συσκευασίες προϊόντων για να τις μετατρέψουν σε κάτι άλλο χρήσιμο. Δημιουργούν συνθέσεις από ανακυκλώσιμα υλικά.
Δραστηριότητα 4η: Καταγραφή της κατάστασης στη γειτονιά του σχολείου (πού καταλήγουν τα σκουπίδια των γειτόνων μας;)
Στόχος: Να αναπτύξουν την παρατήρηση, να καταγράφουν την κατάσταση σε φόρμες ερωτηματολογίου, να καταλήγουν σε συμπεράσματα βάση των στοιχείων που έχουν συλλέξει.
Περιγραφή
Οι μαθητές χωρίζονται σε μικρές ομάδες των τεσσάρων ατόμων. Έχοντας η κάθε ομάδα το δικό της ερωτηματολόγιο, καταγράφει την κατάσταση που επικρατεί στη γειτονιά γύρω από το σχολείο. Στην τάξη ανακοινώνουμε τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα.
Δραστηριότητα 5η: Μικροί πολίτες σε δράση
Στόχος: Να διαδώσουν το μήνυμα της ανακύκλωσης στη σχολική κοινότητα και τους συμπολίτες τους.
Περιγραφή
Χωριζόμαστε σε 6 ομάδες των 4 μαθητών. Η κάθε ομάδα πρέπει να παρουσιάσει με ποιον τρόπο θα μπορούσε να ενημερώσει τους συμμαθητές, τους γονείς, τους συμπολίτες. π.χ.
- αφίσα
- φυλλάδιο
- εφημεριδούλα (ψηφιακή/έντυπη)
- δελτίο τύπου στον τοπικό τύπο
- ψηφιακό περιοδικό
- ραδιοφωνικό μήνυμα
- παραμύθι (έντυπο/ακουστικό)
- τραγούδι
- ενημέρωση των συμμαθητών
- δημιουργία αφίσας με τον οικοκώδικα
- .....................
Προσπαθούμε να τα υλοποιήσουμε όλα.