Η προσέγγιση της Trash Art στο νηπιαγωγείο

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Η ενεργοποίηση των μαθητών θα γίνει μέσα από την παρατήρηση έργων τέχνης (πίνακες ζωγραφικής) που έχουν γίνει με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών. Παρουσιάζονται στους μαθητές εικόνες όπου είναι ελεύθερων δικαιωμάτων που απεικονίζουν πίνακες καλλιτεχνών με βασικά υλικά (μανταλάκια, καπάκια, χαρτί από εφημερίδες περιοδικά, πλαστικά μαχαιροπίρουνα, κουμπιά, χάντρες κλπ.). Τα συγκεκριμένα έργα θα λειτουργήσουν ως αφόρμηση, ως έναυσμα για την υλοποίηση του σεναρίου. Επιπλέον οι μαθητές θα παρατηρήσουν αυτά τα έργα των καλλιτεχνών που ασχολούνται με την trash art μέσω του τοίχου της κυψέλης της e-me και της εφαρμογής e-me assignments. Η ανάθεση των δραστηριοτήτων θα έχουν ως σκοπό να μάθουν οι μαθητές την trash art καθώς και την γνωριμία τους με τους καλλιτέχνες που έχουν δημιουργήσει αυτά τα έργα.

Οι μαθητές έρχονται στην ολομέλεια έχοντας προετοιμαστεί για το θέμα. Αρχικά καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών  και  έπειτα δημιουργούμε μαζί με τους μαθητές  ένα εννοιολογικό χάρτη με το τι θέλουν να μάθουν οι ίδιοι για αυτή τη μορφή τέχνης. Στη συνέχεια παρουσιάζω στους μαθητές ένα βίντεο ενός Ψηφιακού Μουσείου της trash art και χρησιμοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης: Σκέφτομαι-Βλέπω- Αναρωτιέμαι ρωτάω τους μαθητές: Τι παρατηρήσατε; Ποια απορρίμματα είδατε στους πίνακες; Έχετε επισκεφτεί ένα ανάλογο μουσείο; Έχετε σκεφτεί ότι υπάρχουν απορρίμματα που χρησιμοποιούνται από κάποιους καλλιτέχνες για να δημιουργήσουν έργα τέχνης; κλπ. Επιπλέον με το εργαλείο Course Presentation της  e-me content οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με τους ζωγράφους-καλλιτέχνες που θα μάθουμε στο συγκεκριμένο σενάριο και θα γνωρίσουμε περισσότερο τα έργα τους και τις τεχνικές και τα υλικά που χρησιμοποιούν. Με τη ρουτίνα σκέψης και συγκεκριμένα τη στρατηγική  "το παιχνίδι των λεπτομερειών" οι μαθητές παρατηρούν τους πίνακες προσεκτικά, βλέπουν τα χρώματα, εάν έχει χρησιμοποιήσει ο ζωγράφος κάποια ιδιαίτερη τεχνική, τα συναισθήματα που τους δημιουργούνται κλπ.