Δραστηριότητα
Εκπαιδεύοντας τον Θαλή
Μέσω ενός απλού αλγορίθμου (δέντρα απόφασης) και με τη βοήθεια ενός προσομοιωμένου περιβάλλοντος, οι μαθητές μαθαίνουν ένα ρομπότ να ξεχωρίζει μήλα από πορτοκάλια, βασισμένο σε 3 κύρια χαρακτηριστικά (χρώμα, βάρος, κοτσάνι) μέσα από μια αλληλουχία ερωτήσεων - σωστών απαντήσεων και ανατροφοδότησης.
Έτσι οι μαθητές μπορούν
- να γνωρίσουν τις βασικές αρχές και τη μεθοδολογία με την οποία χτίζεται μια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης
- να κατανοήσουν τη σημαντικότητα της επιλογής των κατάλληλων/αντιπροσωπευτικών χαρακτηριστικών από ένα σύνολο δεδομένων ώστε να λειτουργήσει σωστά το μοντέλο μηχανικής μάθησης
- να κατανοήσουν την αναγκαιότητα του ανθρώπινου παράγοντα ωστε να λειτουργήσει σωστά το μοντέλο μηχανικής μάθησης
Με λένε Θαλή. Πατήστε στο όνομά μου για να με εκπαιδεύσετε.
Με αφορμή τα βίντεο που έχουν παρακολουθήσει οι μαθητές συζητούν, σχολιάζουν και καταθέτουν την άποψή τους για την T.N. με τη βοήθεια του/ης εκπαιδευτικού η οποία διατυπώνει κατάλληλες ερωτήσεις.
Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες για τη δημημιουργία μιας παρουσίασης Ρομπότ-Τεχνητή Νοημοσύνη και ενός Quiz γνώσεων χρησιμοποιώντας συνεργατικά εργαλεία.