Δραστηριότητα
Για την διεξαγωγή αυτού του μαθήματος θα χρησιμοποιηθούν για την καλύτερη εμπέδωση των εννοιών αλλά και για την ψυχαγωγία των παιδιών κατα τη διάρκεια της μάθησης κάποια πρόσθετα βοηθητικά αντικείμενα και εφαρμογές.
Δραστηριότητα 1
Μέσω της εφαρμογής Edpuzzle έχει επεξεργαστεί στα πλαίσια του μαθήματος ένα βιντεάκι με το οποίο τα παιδιά θα μάθουν τις νότες με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο. Ο τρόπος που θα γίνει η γνωριμία των παιδιών με τις νότες θα είναι αποκλειστικά απο το βίντεο αυτό το οποίο έχει δημιουργηθεί κατάλληλα έτσι ώστε να συμμετέχουν και τα παιδιά.
Το βίντεο έχει σε διάφορα σημεία κάποιες παύσεις οι οποίες συνδυάζονται με κάποια μίνι κουιζάκια όπου τα παιδιά πρέπει να απαντήσουν. Κάθε ερώτηση έχει μία και μόνο σωστή απάντηση η οποία φυσικά δε χρειάζεται να είναι προαπαιτούμενη γνώση των παιδιών, αρκέι μόνο να προσέχουν στο βίντεο απο το οποίο αποκαλύπτονται οι απαντήσεις. Η επιλογή της απόφασης της σωστής απάντησης δε διαθέτει κάποιο χρονικό όριο, το οποίο δίνει τη δυνατότηα στα παιδιά να πάρουν όσο χρόνο χρειάζονται για την απάντηση της ερώτηση και ύστερα από την υποβολή της να συνεχίσουν την παρακολούθησή του βίντεο.
Με αυτόν τον τρόπο κάνουμε το μάθημα και πιο αποτελεσματικό, αφού κερδίζουμε την προσοχή των παιδιών, αλλά και πιο ευχάριστο σε αυτά αφού το μάθημα απαιτεί πλεόν και τη δικιά τους γνώμη και τον δικό τους λόγο.
Το link για την πρόσβαση στο βιντεο-κουιζ είναι: https://edpuzzle.com/assignments/62c44a3b432d9b40abf6dfc7/watch
Δραστηριότητα 2
Στη δεύτερη δραστηριότητα το παιδί έρχεται σε επαφή με τον ήχο των οργάνων. Ο δάσκαλος παρουσιάζοντας τις διαφάνειες-παιχνίδια στα παιδιά και χωρίζοντάς τα σε ομάδες των 4-5 τα αφήνει να ακούσουν τον ήχο και με το ένστικτό τους να βρουν τη σωστή εικόνα του οργάνου ή του μοτίβου που πιστεύουν ότι χαρακτηρίζουν αυτό που ακούν. Τα παιδιά εδώ δηλαδή αναπτύσσουν την κριτική τους ικανότητα σε συνδυασμό με τη συνεργασία και τη δράση ως ομάδα. Τα παιδιά πρέπει να συζητήσουν μεταξύ τους και να εκφράσουν τις απόψεις τους. Απαραίτητο στοιχείο βέβαια για την εύρεση της σωστής απάντηση είναι η δημιουργικότητα και η λεπτομερειακή προσοχή.
Το link για την πρόσβαση στο εκαπυδευτικό αυτό υλικό είναι: http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-10701
Δραστηριότητα 3
Στην τρίτη δραστηριότητα ο δάσκαλος πρέπει να μεταβεί στο Power Point όπου και θα δείξει στα παιδιά μία παρουσίαση που έχει δημιουργηθεί για τις κατηγορίες των οργάνων και μερικά λόγια για αυτά. Εδώ στην ουσία ο δάσκαλος αποκτά τον πρωταγωνιστικό ρόλο και βρίσκεται στη θέση της παρουσίασης και μετάδοσης της γνώσης και της πληροφορίας στα παιδιά σύμφωνα μe το υλικό που έχει ανατεθεί. Σε κάθε περίπτωση ο δάσκαλος θα πρέπει να είναι σε θέση να λύσει κάθε απορία.
Δραστηριότητα 4
Η τέταρτη και τελευταία δραστηριότητα πρόκειται για ένα κουίζ το οποίο έχει χαρακτήρα αξιολόγησης των γνώσεων που εισέπραξαν τα παιδιά κατά την τρίτη δραστηριότητα. Τα παιδιά εδώ αξιολογούνται με έναν ευχάριστο τρόπο παίζοντας ένα παιχνίδι. Με αυτό τον τρόπο καταφέρνουμε να κινήσουμε το ενδιαφέρον του μαθητή στο μάθημα θέτοντάς του ερωτήσεις ώστε να προβληματιστεί και να του δοθεί η ευκαιρία να σκεφτεί και να φιλτράρει όλες τις πληροφορίες που του δόθηκαν και μέσα από αυτές να βρει τη σωστή απάντηση για την κάθε ερώτηση.