Δραστηριότητα
ΑΦΟΡΜΗΣΗ:
Η νηπιαγωγός διαβάζει στην ολομέλεια τον «Ύμνο του βιβλίου» (βλ. παρακάτω) και συζητούν για τα συναισθήματα που αναφέρει ο ποιητής, αλλά και για τα συναισθήματα που νιώθουν τα ίδια, τόσο από τον ύμνο όσο και από την ανάγνωση ενός βιβλίου. Μέσα από τη συζήτηση αυτή στοχεύουμε στο να μοιραστούν τα παιδιά τις δικές τους αναγνωστικές εμπειρίες και να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι η ανάγνωση των βιβλίων είναι ευχάριστη και ψυχαγωγική διαδικασία.
Ύμνος του βιβλίου (του Ευγένιου Τριβιζά)
Πες μου κάτι, τι αξίζει πιο πολύ από φλουριά;
Πες μου κάτι, τι χαρίζει γέλιο, κέφι και χαρά;
Έλα, πες μου τι γεμίζει παρηγόρια την καρδιά;
Έλα, πες μου, τι σκορπίζει την πιο μαύρη συννεφιά;
Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει και δακρύζω,
Που με κάνει να γελάω, που με κάνει να ελπίζω;
Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει να γιορτάζω,
Που με κάνει να πετάω, στα ουράνια να καλπάζω;
Ένα βιβλίο! Ένα βιβλίο!
Ένα βιβλίο που μαγεύει, όνειρα στο νου φυτεύει
Και στο ταξίδι της ζωής, πιστά μας συντροφεύει!
Δεν θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να φτιάχναμε και εμείς το δικό μας βιβλίο;
Ωστόσο, το ερώτημα είναι με ποιο τρόπο φτιάχνεται ένα βιβλίο;
Παρακολουθούμε την παρουσίαση «Πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο», http://issuu.com/kedrospbl/docs/20090907_pos_ftiaxnetai_ena _vivlio και παράλληλα η νηπιαγωγός εξηγεί τη διαδικασία, ειδικά σε όσα σημεία είναι δυσνόητα για τα παιδιά (αυτά τα σημεία μπορείτε να τα περάσετε και πιο γρήγορα). Τα παιδιά θα κάνουν ένα ταξίδι στη δημιουργία των βιβλίων.