Διαδικασία
- Δημιουργία ομάδων – Οργάνωση έρευνας
Χωριζόμαστε σε ομάδες των 4 παιδιών. Κάθε ομάδα μπορεί να διαλέξει ένα όνομα π.χ. το όνομα ενός αγαπημένου ήρωα βιβλίου και δημιουργεί έναν φάκελο στον υπολογιστή όπου θα αποθηκεύει το υλικό της.
- Αναζήτηση πληροφοριών
Με βάση την προηγούμενη παρουσίαση καταλήγουμε ότι τα βασικά επαγγέλματα που χρειάζονται για την παραγωγή ενός βιβλίου είναι: συγγραφέας, εικονογράφος, τυπογράφος.
Συγγραφέας:
- Παρακολουθήστε το βίντεο με τον συγγραφέα Β. Ηλιόπουλο: https://mega.nz/folder/6AsVDYRR#GvruOVRDen1eEnEK3iK_WQ/file/LJk3SBDB Ποιες πληροφορίες πέρνεται από το βίντεο για το επάγγελμα του Συγγραφέα; Τι χρειάζεται ένας συγγραφέας για να γράψει μια ιστορία;
- Αναζητήστε πληροφορίες για συγγραφείς που γνωρίζετε ή κάποιους που μπορείτε να βρείτε σε βιβλία της τάξης, γράφοντας το όνομά τους:
...στην μηχανή αναζήτησης της google https://www.google.com/
…στη σελίδα της βικιπαίδειας https://el.wikipedia.org/wiki/
…στο youtube https://www.youtube.com/
Εικονογράφος:
- Παρακκολουθήστε το βίντεο αφιέρωμα στην εικονογράφο Χρύσα Σπυρίδωνος που από το νηπιαγωγείο ακόμη κατάλαβε πως της άρεσε να εικονογραφεί ιστορίες που έβγαζε από το μυαλό της. https://youtu.be/kIsY4NnIbL4
- Αναζητήστε εικόνες από διάφορους εικονογράφους γράφοντας εικονογράφοι παιδικών βιβλίων στις εικόνες τις google:
https://www.google.gr/imghp?hl=el&tab=ri&authuser=0&ogbl . Παρατηρήστε τους διαφορετικούς τρόπους που έχει εικονογραφήσει κάθε εικονογράφος την ιστορία.
- Αναζητήστε διαφορετικούς εικονογράφους σε βιβλία που έχετε ή του σχολείου. Συγκρίνετε τις εικόνες από διαφορετικούς εικονογράφους και καταλήξτε σε συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο που ζωγραφίζει ο καθένας. Επιλέξτε 3 που σας αρέσουν και με τη βοήθεια των γονιών ή της δασκάλας φωτογραφήστε μια εικόνα και βάλτε τη στο φάκελο της ομάδας σας. Τι χρειάζεται ένας εικονογράφος για να φτιάξει τις εικόνες ενός βιβλίου;
Τυπογράφος:
- Παρακολουθήστε το βίντεο : https://mega.nz/folder/6AsVDYRR#GvruOVRDen1eEnEK3iK_WQ/file/CJNmTLQR . Πιά είναι η δουλειά του τυπογράφου; Σε τι χρεισιμεύει;
Αφού η κάθε ομάδα συλλέξει τις πληροφορίες από το διαδύκτιο με τη βοήθεια της νηπιαγωγού τις οργανώνει στο φάκελό της (φωτογραφίες, βίντεο, εικόνες ...). Κατόπιν καλείται, η κάθε ομάδα, να σκεφτεί μια ιστορία την οποία μπορεί για ευκολία να ηχογραφήσει και να φτιάξει το εξώφυλλο του βιβλίου της το οποίο θα εκτυπώσει ή θα φωτοτυπήσει σε τόσα αντύτυπα ώστε να τα μοιράσει στις υπόλοιπες ομάδες.
Στην ολομέλεια επιλέγουμε μία από τις ιστορίες την οποία θα φτιάξουμε σε ολοκληρωμένο βιβλίο. Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει ένα μέρος από την ιστορία με σκοπό στο τέλος να ενώσουν τις σελίδες και να δημιουργήσουν ένα ομαδικό βιβλίο. Το ίδιο βιβλίο μπορούμε να το κάνουμε και ψηφιακό στο storyjumber.