Δραστηριότητα
•Ενεργοποιώ το ενδιαφέρον και ανιχνεύω τις γνωστικές δυσκολίες των παιδιών σε ατομικό επίπεδο μέσα απο την ανάθεση εργασίας στο σπίτι. Αποτιμώ την προαπαιτούμενη και προϋπάρχουσα γνώση τους ατομικά και ομαδικά μέσω καταγραφής σε νοητικό χάρτη. Διαμορφώνω το κατάλληλο συναισθηματικό κλίμα, ενισχύω τα κίνητρα των μαθητών για το μάθημα και ενημερώνω για το σκοπό του σεναρίου.
•Δημιουργώ το κατάλληλο πλαίσιο για την εισαγωγή και οικοδόμηση της νέας γνώσης. Υλοποιώ δραστηριότητες που εμπλέκουν ενεργά τα παιδιά, η προϋπάρχουσα γνώση ενισχύεται, αναδομούνται οι αναπαραστάσεις , ανασκευάζονται οι λανθασμένες τους αντιλήψεις και δημιουργείται το πλαίσιο οικοδόμησης των νέων γνωστικών δομών. •Αναθέτω εργασία και παρουσιάζω διαδραστικά μαθησιακά αντικείμενα για κάθε διδακτικό στόχο . Υλοποιώ δραστηριότητες με σκοπό την αφομοίωση της νέας έννοιας. Εμπλέκω τα παιδιά σε διαδικασίες συζήτησης και επίλυσης προβλήματος ώστε να υποστηριχθεί η εμπέδωση των νεοαποκτηθέντων γνώσεων. Ενεργοποίηση, υποστήριξη και ανατροφοδότηση της εμπλοκής των μαθητών, σαφής και σταθερή επικοινωία και συνεργασία μέσω διαμοιρασμού του υλικού, των εργαλείων, των πόρων και του ψηφιακού μέσου για τη διευκόλυνση της ψηφιακής μάθησης.
•Αξιολογώ την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν. Προβλέπω την ανατροφοδότηση και την αυτοαξιολόγηση
και παράλληλα εξετάζω τά έργα τους ώστε να προσεγγίσω πιθανές γνωστικές ανάγκες.
•Καταγράφω τις νέες απόψεις των μαθητών σχετικά με το θέμα. Αποτυπώνω το βαθμό κατάκτησης της νέας γνώσης,
ανακεφαλαιώνω βασικές έννοιες. Συγκρίνω και αντιπαραβάλω τις αρχικές ιδέες και αντιλήψεις με τις νέες γνώσεις που αποκτήθηκαν.
Οργανώνω συζήτηση ώστε τα παιδιά να αναγνωρίσουν τις αλλαγές των ιδεών τους
Οι μαθητές έχουν φόβο για τις μέλισσες θεωρώντας ότι είναι επικίνδυνα έντομα καθώς δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν και ωφέλιμα έντομα. Έτσι με το τέλος του σχεδίου εργασίας θα είναι σε θέση να γνωρίζουν τη χρησιμότητα της μέλισσας και να ξεπεράσουν την προκατάληψη τους για αυτή.
Ψυχολογική και γνωστική προετοιμασία για την αποτίμηση της υπάρχουσας γνώσης και ανίχνευσης γνωστικών δυσκολιών.
Ασύγχρονη διδασκαλία: 3-2-1 γέφυρα: -πες μου 3 λέξεις που σου έρχονται στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη μέλισσα. -φτιάξε 2 ερωτήσεις που σου έρχονται στο μυαλό και αφορούν τη μέλισσα. -στο μυαλό μου ο κύκλος ζωής της μέλισσας μοιάζει σαν….
Συμπλήρωση εγγράφου 3-2-1 γέφυρα και ανάρτησή του στο padlet του μαθήματος. https://el.padlet.com/evgkalli45/exo1p1vtfvbz9f8h ο σύνδεσμος αναρτάται στον Τοίχο της Κυψέλης του μαθήματος που έχει δημιουργηθεί στην e-me
Ζωγραφίζω τον κύκλο ζωής της μέλισσας όπως τον φαντάζομαι και αναρτώ τη ζωγραφιά μου στο padlet του μαθήματος.
https://el.padlet.com/evgkalli45/exo1p1vtfvbz9f8h
Καταγραφή των απαντήσεων των παιδιών, δημιουργία εννοιολογικού χάρτη από την εκπαιδευτικό ασύγχρονα με τις απαντήσεις των παιδιών από το έγγραφο 3-2-1.
Σύγχρονη διδασκαλία:
Παρουσίαση εννοιολογικού χάρτη που δημιουργήθηκε από την εκπαιδευτικό ασύγχρονα μετά τη συμπλήρωση του εγγράφου 3-2-1 και ανάρτησή του στο padlet του μαθήματος από τα παιδιά. Ερωταποκρίσεις, καταγραφή των απαντήσεων των παιδιών, αξιοποιώντας την τεχνική του καταιγισμού ιδεών για τη συμπλήρωση του χάρτη στο σύγχρονο μάθημά μας.
|