Δραστηριότητα
1η δραστηριότητα - Εισαγωγική
Συνοπτική περιγραφή
O/η εκπαιδευτικός συγκεντρώνει τα παιδιά στη γωνιά του υπολογιστή και μέσω της ιστοσελίδας του Youtube παρακολουθούν το βίντεο με τίτλο "
Μετα την παρακολούθηση του βίντεο, τα νήπια συζητούν για το περιεχόμενό του. Παρατηρώντας ξανά τις εικόνες του βίντεο εστιάζουν στην τροφή της πεταλούδας μέχρι εκείνη να κλειστεί στο κουκούλι.
Στη συνέχεια η νηπιαγωγός χωρίζει τα παιδιά σε τρεις ομάδες. Η πρώτη βρίσκεται στη γωνιά του Η/Υ και χρησιμοποιώντας το λογισμικό Tuxpaint καλείται, παρατηρώντας την εικόνα που έχει κατασκευάσει και αποθηκεύσει o/η νηπιαγωγός, να γράψουν τον αριθμό των φρούτων που έφαγε η κάμπια
Η δεύτερη ομάδα με τη χρήση του λογισμικού Tuxpaint θα πρέπει να σχεδιάσει δίπλα από κάθε αριθμό το φρούτο που αντιστοιχεί σε αυτόν
H τρίτη ομάδα χρησιμοποιώντας στο λογισμικό Kidspiration θα πρέπει, παρατηρώντας την εικόνα, να «ταΐσει την κάμπια», συμπληρώνοντας με τη χρήση του σύρε άσε (drag and drop) είτε τον αριθμό είτε το φρούτο που αντιστοιχεί σε κάθε περίπτωση
2η δραστηριότητα
Συνοπτική περιγραφή
Στη συνέχεια, με τη χρήση ενός λογισμικού επεξεργασίας κειμένου τα παιδιά αντιγράφουν τις ημέρες της εβδομάδας από έναν πίνακα αναφοράς. Μετά εκτυπώνουν το φύλλο εργασίας και ζωγραφίζουν τις εικόνες. Τέλος, κολλάνε το ημερολόγιο σε ένα χαρτόνι κάνσον και στερεώνουν την κάμπια με έναν συνδετήρα ώστε να την τοποθετούν στην εκάστοτε μέρα.
Συνοπτική περιγραφή
Τα παιδιά με τη βοήθεια του/της νηπιαγωγού χρησιμοποιούν τον διαδραστικό πίνακα και ανοίγουν την εφαρμογή με τίτλο «Ο κύκλος της ζωής» από το αποθετήριο του Φωτόδεντρου Αρχικά, επιλέγουν το εικονίδιο της πεταλούδας και μέσα από την παρουσίαση ανοιχτού τύπου, διαλέγουν το εικονίδιο που επιθυμούν ώστε να πληροφορηθούν για τα στάδια μεταμόρφωσης από τα οποία περνάει η πεταλούδα μέχρι να λάβει την τελική της μορφή. Το κείμενο σε κάθε εικονίδιο μπορεί να διαβαστεί από τον εκπαιδευτικό.
Ως δραστηριότητα εμπέδωσης, τα παιδιά ανοίγουν στον διαδραστικό πίνακα ένα φύλλο εργασίας και με τη διαδικασία σύρε-άσε (drag and drop) τοποθετούν τις εικόνες που δείχνουν τον κύκλο ζωής της πεταλούδας στη σωστή σειρά (Αυγό- Κάμπια- Χρυσαλλίδα- Πεταλούδα).
Τέλος, τα παιδιά κατασκευάζουν τον κύκλο ζωής της πεταλούδας χρησιμοποιώντας υλικά από την τάξη που θα τους δώσει η νηπιαγωγός.
Συνοπτική περιγραφή
Χρησιμοποιώντας το διαδικτυακό εργαλείο jigsawpuzzle, τα παιδιά φτιάχνουν σε παζλ των 24 κομματιών την εικόνα της κάμπιας από το βιβλίο του Eric Carle και ανά δύο συνθέτουν το παζλ στον διαδραστικό πίνακα: