Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΑΣ Η ΚΑΛΗ

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΑΣ Η ΚΑΛΗ

Μαθησιακή Περιοχή:

Τέχνες  (Εικαστικά)

Εμπλεκόμενες Μαθησιακές Περιοχές:

Γλώσσα (κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου), Τ.Π.Ε.(Γνωρίζω και Δημιουργώ, Διερευνώ – πειραματίζομαι- ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα), Προσωπική και κοινωνική Ανάπτυξη

Μέθοδοι:

Ερωταπαντήσεις, Εκπαίδευση μέσω Τέχνης, Εννοιολογικός Χάρτης, Εικόνες

Υλικά:

 

Στόχοι:

 

Δραστηριότητες

Επιλέγονται πέντε έργα τέχνης διαφόρων εποχών και τεχνοτροπιών, όλα με θέμα την Τρίτη Ηλικία και τη σχέση τους με τα εγγόνια.

Τα έργα προσεγγίζονται με τα προγράμματα  των Visible Thinking και  Artful Thinking

  1.  "Η γιαγιά και ο παππούς"

- Τι συμβαίνει 

σε αυτό το έργο;

- Τι βλέπεις;

- Τι νομίζεις ότι γνωρίζεις για αυτό το έργο;

- Τι θα ήθελες να ρωτήσεις; Υπάρχει κάτι που παρατηρείς στο έργο και δεν το καταλαβαίνεις;  Αν είχε μπροστά σου το ζωγράφο τι θα ήθελες να τον ρωτήσεις

- Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να διερευνήσεις;

- Τι σου προκαλεί το ενδιαφέρον σ’ αυτό το έργο;

- Τι σου προκαλεί ενδιαφέρον στον τρόπο που το ζωγράφισε ο ζωγράφος;

- Τι συναισθήματα σου δημιουργούνται βλέποντας τη γιαγιά με τον παππού να προσπαθεί να ταΐσει το εγγόνι της;

- Έχεις παρόμοιες εμπειρίες (κάνετε τα ίδια πράγματα, σε ταΐζει η γιαγιά και ο παππού σου);

-  Το έργο είναι παλιάς εποχής. Ποια στοιχεία μας δείχνουν ότι έγινε πριν από πολλά χρόνια;

- Η γιαγιά με τον παππού ζουν στην εξοχή. Πώς το καταλαβαίνουμε;

 Τα παιδιά απαντούν  στις διάφορες ερωτήσεις και ταυτόχρονα σημειώνουν πάνω στο έργο τέχνης στοιχεία τόπου και χρόνου

                                                                        

 

-          το θέμα (τι δείχνουν οι πίνακες;)

-          τις προσωπικές εμπειρίες των μαθητών (έχετε την ίδια εμπειρία, π.χ. πηγαίνεις  βόλτα με τη γιαγιά και/ ή  τον παππού; )

-          τα συναισθήματα (πώς νιώθεις όταν είσαι μαζί τους, τι νιώθεις γι’ αυτούς)

-          το χρονικό προσδιορισμό (τώρα ή παλιά)

 Η επεξεργασία γίνεται με τον ίδιο τρόπο στο διαδραστικό πίνακα