Εισαγωγή
2.«Οι διαφορές»
Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια και με βάση το χρώμα της κάρτας τους (χρωματική επιλογή) κάθονται σε κάποιο σημεία της τάξης (τραπέζια ή και πάτωμα). Σε κάθε ζευγάρι δίνεται η φωτοτυπία ενός πίνακα, χαρτί Α3 και μαρκαδόροι και τους υπενθυμίζονται οι κανόνες λειτουργίας της ομάδας. Κάθε ομάδα παίρνει ένα αντίγραφο διαφορετικού πίνακα. Τα ζευγάρια καλούνται να παρατηρήσουν καλά και να αποτυπώσουν ζωγραφικά το έργο που τους δώθηκε.
Στη συνέχεια, τα ζευγάρια που έχουν το ίδιο χρώμα κάρτας (κριτήριο σχηματισμού ομάδας) ενώνονται μεταξύ τους και παρουσιάζουν τις διαφορές των έργων τους:
- οι ζωγράφοι έχουν φτιάξει τα έργα με διαφορετικό τρόπο. Μπορείς να εντοπίσεις τις διαφορές αυτές;
Οι ομάδες (τεσσάρων ατόμων) παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις διαφορές που εντόπισαν.
Ακολουθεί αναστοχασμός
Η τάξη συζητά για της εκτέλεση της δράσης
- Τι ήταν εύκολο σε αυτή τη δραστηριότητα;
- Τι σε δυσκόλεψε σε αυτή τη δραστηριότητα;
- Τι σε διευκόλυνε;
- Πώς νομίζεις ότι τα πήγες;
- Πώς νιώθεις γι’ αυτό;
3. «Πώς περνώ με τη γιαγιά και τον παππού μου»
Στο λογισμικό εννοιολογικών χαρτών Kindspiration η / ο νηπιαγωγός έχει εισάγει εικόνες που δείχνουν συνήθειες των ηλικιωμένων και των εγγονών τους. Τα παιδιά εκ περιτροπής επιλέγουν μια εικόνα και αναφέρουν τι κάνουν τα ίδια με τους δικούς τους συγγενείς. Οι ιδέες των παιδιών ηχογραφούνται από το ίδιο το λογισμικό.