Δραστηριότητα
Πρώτα θα χωριστείτε σε 3 ερευνητικές ομάδες. Κάθε ομάδα αποτελείται από 4 μαθητές/μαθήτριες ως εξής:
¤ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
¤ ΗΧΟΛΗΠΤΕΣ
¤ ΕΙΚΟΝΟΛΗΠΤΕΣ
Κάθε ομάδα, θα υπηρετήσει το ρόλο της, ανάλογα με το θέμα που διαπραγματεύεται, και θα δημιουργήσει πρωτότυπο ηλεκτρονικό υλικό. Συγκεκριμένα:
Οι ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ θα ερευνήσουν στις προτεινόμενες ιστοσελίδες και θα συλλέξουν υλικό:
-
για την πόλη, και την ιστορία της
-
για το σχολείο και τις δράσεις των μαθητών και των μαθητριών.
Σημείωση: Πάντα με σεβασμό στα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών.
Οι ΗΧΟΛΗΠΤΕΣ σε συνεργασία με τους Ερευνητές θα ηχογραφήσουν και θα επεξεργαστούν τα κείμενα:
Οι ΕΙΚΟΝΟΛΗΠΤΕΣ θα συνθέσουν το φωτογραφικό και το ηχητικό υλικό που θα τους προμηθεύσουν οι άλλες δύο ομάδες με σκοπό να δημιουργήσουν ένα ενιαίο αρχείο κινούμενης εικόνας και ήχου (βίντεο) το οποίο θα είναι και το τελικό προϊόν αυτής της ομαδικής εργασίας των μαθητριών και των μαθητών της τάξης.
Βασικός σκοπός, της δραστηριότητας, είναι να σε βοηθήσει να αποκτήσεις δεξιότητες στοχευμένης αναζήτησης αξιόπιστων πληροφοριών στο διαδίκτυο.
Οι στόχοι, της δραστηριότητας, είναι να σε βοηθήσει να γνωρίσεις ηλεκτρονικά εργαλεία παρουσίασης, να καλλιεργήσεις δεξιότητες κριτικής σκέψης στη διαχείριση των πληροφοριών, να σε ευαισθητοποιήσει ως προς τη σωστή και συνετή χρήση του διαδικτύου.
Πιο αναλυτικά οι μαθητικοί στόχοι της δραστηριότητας είναι να σε βοηθήσει να:
> εξοικειωθείς με τη φυλλομέτρηση και την πλοήγηση ηλεκτρονικών ιστοσελίδων και να κατανοήσεις τον τρόπο που οι διάφορες πληροφορίες συνδέονται μεταξύ τους
> ερευνήσεις διάφορες τοποθεσίες στο διαδίκτυο και να αξιολογήσεις τις παρεχόμενες πληροφορίες, με κριτήρια την αξιοπιστία, την ασφάλεια και την ευχρηστία στην παρουσίαση των πληροφοριών
> συγκρίνεις, να συνδυάζεις και να συνθέσεις, σχετικές μεταξύ τους, πληροφορίες από ηλεκτρονικές πηγές
> προβληματιστείς στα θέματα σεβασμού των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών
> συνεργαστείς δημιουργικά με τα άλλα μέλη της ομάδας, υπηρετώντας τον κοινό στόχο της επίλυσης ενός συγκεκριμένου προβλήματος
> χρησιμοποήσεις διαφορετικά λογισμικά του διαδικτύου και να δημιουργήσεις ολοκληρωμένα έργα μέσω αυτών
> αναπτύξεις σχέσεις συνεργασίας και ομαδικότητας.
> υιοθετήσεις τρόπους σωστής συμπεριφοράς στον εικονικό κόσμο
> ενημερωθείς σε τεχνικά θέματα ασφάλειας του υπολογιστή