Κίνδυνοι στο διαδίκτυο - Εθισμός

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

Α. ΙστορίαΟ Πέτρος και ο Άγγελος  είναι δύο πολύ καλοί φιλοί , που κάνουν πολλές δραστηριότητες μαζί. Τους αρέσει να παίρνουν τα ποδήλατά τους και να πηγαίνουν για μπάσκετ , όπου συναντούν και άλλα παιδια. Στη γιορτή του ο Πέτρος πήρε δώρο έναν υπολογιστή και σιγά σιγά χωρίς να το καταλάβει αρχισε να περνάει όλο και περισσότερες ώρες κλεισμένος στο σπίτι του και παίζοντας παιχνίδια με τον καινούργιο υπολογιστή του. Σταμάτησε να βλέπει τον Άγγελο και να πηγαίνει μαζί του για μπάσκετ. Μια μέρα καθώς επέστρεφε από το σχολείο στο σπίτι του (βιαζόταν να πάει να παίξει τα αγαπημένα του ηλεκτρονικά παιχνίδια) είδε τον Άγγελο με μια παρέα άλλων παιδιών να πηγαίνουν για μπάσκετ. Τον προσπέρασαν χωρίς να του μιλήσουν, έδειχναν πολυ χαρούμενοι.......  . Τότε ο Πέτρος ένιωσε τον εαυτό του να ζηλεύει. Ο κολητός του είχε βρει άλλους φίλους και φαινόταν να περνάει καλά. Αμέσως έκανε στροφή και αντί να πάει στο σπίτι του και να απομονωθεί με τον υπολογιστή του, ακολούθησε τα παιδια και πήγε στο γήπεδο. Εκεί τους ζήτησε να παίξει μαζί τους . Ο Άγγελος ξαφνιάστηκε ευχάριστα που είδε παλι μαζί του το φίλο του και έτρεξε προς το μέρος του λέγοντάς του πόσο πολύ του είχε λείψει η παρέα του. Ο Πέτρος κατάλαβε ότι ο υπολογιστής δεν μπορεί να αντικαταστήσει τους πραγματικούς φίλους και ότι δεν είναι καθόλου διασκεδαστικό να κάθεται μόνος του στο σπίτι και να παίζει με τον υπολογιστή..........

 

 Στα πλαίσια αυτής της εκπαιδευτικής δραστηριότητας οι μαθητές:

A. Θα μελετήσουν το σχετικό υλικό με τον εθισμό στο Διαδίκτυο, με τη βοήθεια των πηγών που θα τους δοθούν. 

Β. Θα εργαστούν ομαδοσυνεργατικά χρησιμοποιώντας τον πίνακα ανακοινωσεων Padlet, ή κοινόχρηστο συνεργατικό έγγραφο

Γ. θα δημιουργήσουν κόμικ χρησιμοποιώντας το CARTOON STORY MAKER ή το PIXTON στο οποίο θα πρέπει να  καταγράψουν  ή να εμπλουτίσουν  σκηνές από την παραπάνω ιστορία  ή θα δημιουργήσουν την δική τους ιστορία με θέμα σχετικό με τον εθισμό στο διαδίκτυο  και τους τρόπους αντιμετώπισης του.

Languages Online - Cartoon Story Maker                              Pixton Comic & Storyboard Builder for Education

 Δ. Προκειμένου οι μαθητές να ελέγξουν πόσο καλά γνωρίζουν θέματα που σχετίζονται με τους κινδύνους στο διαδίκτυο θα πρέπει να συμπληρώσουν online το σταυρόλεξο από το φωτόδεντρο που τους προτείνετε

Ε.  Στο τέλος οι μαθητές θα πρέπει να συμπληρώσουν ένα έντυπο ερωτηματολόγιο που θα τους δοθεί (αυτοαξιολόγηση) και αφορά τον εθισμό στο διαδίκτυο και χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη κλίμακα αξιολόγησης (ρουμπρικα)  θα κάνουν αξιολόγηση στα κομικ των συμμαθητών τους (ετεροαξιολόγηση).