Δραστηριότητα
Αναζητούμε πληροφορίες σε προτεινόμενους ιστότοπους και προσεγγίζουμε τα θέματα της ασφάλειας στο διαδίκτυο. Εστιάζουμε κυρίως στους κινδύνους :
- Ηλεκτρονική αποπλάνηση χρηστών (Online grooming)
- Βίαια παιχνίδια (Violent games)
- Διαδικτυακός εθισμός ή εξάρτηση των χρηστών (Internet addiction)
- Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber bullying)
- Παρώθηση σε επιβλαβείς συμπεριφορές
- Ηλεκτρονικός τζόγος (Online gambling)
- Κακόβουλο λογισμικό που μολύνει Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές (Malware).
- Παιδική πορνογραφία (Child pornography)
- Παραβίαση της ιδιωτικότητας των χρηστών (Internet privacy)
- Παραπληροφόρηση που διαχέεται στο Διαδίκτυο (Misinformation).
- Υποκλοπή προσωπικών δεδομένων των χρηστών μέσω «Phishing»
- Υποκλοπή προσωπικών δεδομένων των χρηστών μέσω «Pharming»
- Ακατάλληλο – προσβλητικό περιεχόμενο ιστοχώρων (Offensive content)
- Αποξένωση των χρηστών από τον πραγματικό κόσμο (Social isolation).
- Ανεπιθύμητα μηνύματα που αποστέλλονται σε χρήστες (Spam messages)
Συμπληρώνουμε φύλλα εργασίας.
Συζητούμε τα αποτελέσματα.
Δημιουργούμε παρουσίαση.
Οι επιδιωκόμενοι διδακτικοί στόχοι είναι:
Γνωστικοί
- να κατονομάζουμε και να περιγράφουμε τους κινδύνους και τις ανάρμοστες συμπεριφορές που κρύβονται στο διαδίκτυο.
- να αναγνωρίζουμε τους κινδύνους και τις ανάρμοστες συμπεριφορές που κρύβονται στο διαδίκτυο.
Κοινωνικοί-επικοινωνιακοί
- να αναπτύσσουμε πνεύμα συνεργασίας, αλληλοβοήθειας, ομαδικότητας.
- να υιοθετούμε τους κανόνες και τις καλές πρακτικές για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
Κιναισθητικοί
- να πλοηγούμαστε στο διαδίκτυο και να εντοπίζουμε χρήσιμες και σχετικές με ένα θέμα πληροφορίες.
Μεταγνωστικοί
- να συγκρίνουμε διάφορες συμπεριφορές και να αποτιμούμε κατά πόσο είναι σύμφωνες με τις καλές πρακτικές για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.