Δραστηριότητα
Η δραστηριότητα θα γίνει στο εργαστήριο των Η/Υ του σχολείου.
Οι μαθητές θα χωριστούν σε ζευγάρια και κάθε ζευγάρι θα καθίσει μπροστά σε έναν Η/Υ.
Κάθε ομάδα θα παρατηρήσει 5 φωτογραφίες και θα διαβάσει 5 μικρά κείμενα που έχουν σχέση με τη φτώχεια.
Στη συνέχεια οι μαθητές βλέπουν το τραγούδι We are the World και επισκέπτονται την ιστοσελίδα της Actionaid (www.actionaid.gr)
Κείμενο 1
«Η εννιάχρονη Honorine είναι μαθήτρια της 4ης τάξης του δημοτικού. Για να φτάσει στο σχολείο της περπατά καθημερινά 20 λεπτά. Κρατά μια πάνινη τσάντα με ένα τετράδιο κι ένα στυλό. Στην τάξη της διδάσκεται τα μαθήματα μαζί με άλλους 40 συμμαθητές της, δίχως εποπτικό υλικό, ρεύμα και καθαρό νερό. Εκεί συναντά τους φίλους της, παίζει και μαθαίνει πολλά καινούργια πράγματα από τους δασκάλους της».
Κείμενο 2
«Σκαμνί στην αυλή του σπιτιού στο Muko. Φτιαγμένο κι αυτό με ό,τι υλικό υπάρχει γύρω (ξύλο από κορμούς δέντρων τριγύρω) και φυσικά φτιαγμένο με το χέρι».
Κείμενο 3
«Λεπτομέρεια από οροφή σε σπίτι του Muko. Τα υλικά απλά και η κατασκευή χειροποίητη: τσίγκος, ξύλο από τα δέντρα της περιοχής. Οι καιρικές συνθήκες επιτρέπουν ελαφριές κατασκευές αλλά οι βροχές δυσκολεύουν πολύ τη διαβίωση καθώς η οροφή αυτή δεν είναι στεγανή».
Κείμενο 4
«Η επίπλωση στο σαλόνι της οικογένειας στο Muko. Τα πάντα είναι φτιαγμένα από υλικά που βρίσκονται τριγύρω, όπως το ξύλο. Σε αυτό το σαλόνι μαζευόμασταν κάθε βράδυ, βάζουμε στη μέση μια πιατέλα με φασόλια, πατάτες και γλυκοπατάτες και τρώγαμε με τα χέρια όλοι μαζί. Αυτό ήταν το φαγητό μας σε καθημερινή βάση. Οι οικογένειες στο Muko της Ρουάντα τρώνε ό,τι παράγουν καθώς δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν τίποτα».
Κείμενο 5
«Λίγα αραποσίτια ψήνονται δίπλα στη φωτιά. Προορίζονται για το πρωινό φαγητό μας καθώς είμαστε φιλοξενούμενοι στο σπίτι της οικογένειας της Honorine».