Προσδεθείτε ...σερφάρουμε! (Γ τάξη)

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

 

Πρώτα θα χωριστείτε σε 3 ερευνητικές ομάδες. Κάθε ομάδα αποτελείται από 4 ή 5 επαγγελματίες ως εξής:

¤  ΓΡΑΦΙΣΤΕΣ

¤ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΛΟΓΟΙ

¤ ΡΕΠΟΡΤΕΣ/ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα διαλέξουν το 'επάγγελμά' που τους ταιρίαζει! Στη συνέχεια, κάθε ομάδα, θα υπηρετήσει το ρόλο της, ανάλογα με το θέμα που διαπραγματεύεται, και θα δημιουργήσει πρωτότυπο ηλεκτρονικό υλικό. Συγκεκριμένα:

Οι ΓΡΑΦΙΣΤΕΣ θα σχεδιάσετε το T-shirt της εκστρατίας της 'Ημέρας ασφαλούς Διαδικτύου 2013'. Οι δημιουργίες θα σταλούν σε μορφή αρχείου .JPG (μέγεθος 2480 * 2480 pixel, ανάλυση 300 dpi), μαζί με τον τίτλο της δημιουργίας και το όνομα του σχολείου / σχολικής τάξης / μαθητών που το δημιούργησαν. Οι προτάσεις θα αναρτηθούν σε ειδική σελίδα που θα διαμορφώθεί στο Facebook – κάνοντας έτσι χρήση ενός ιστοχώρου που χρησιμοποιούν κατά κόρο τα νέα παιδιά, και προάγοντας την ορθή χρήση του. Από τη σελίδα αυτή, οι χρήστες του Facebook θα επιλέξουν τη δημιουργία που τους αρέσει περισσότερο, κάνοντας «like». Επιπλέον, θα δημοσιεύσετε τη δημιουργία σας και σε δικό σας ιστοχώρο, έτσι ώστε να μπορεί να γίνει παραπομπή προς αυτή από την ιστοσελίδα όλων των πρεσβευτών του ασφαλούς διαδικτύου.

Σημείωση: Τα έργα σας πρέπει να είναι πρωτότυπα. Επίσης, εάν το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου θεωρήσει ότι κάποιες δημιουργίες T-shirt είναι ιδιαίτερα εύστοχες και καινοτόμες για να ευαισθητοποιήσουν το ευρύ κοινό, θα χρησιμοποιηθούν για την περαιτέρω παρουσίασή τους στο πλαίσιο μελλοντικών δράσεων του Κέντρου και/ή για τη δημιουργία ενημερωτικού υλικού και T-shirt του Saferinternet.gr.

Οι ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΛΟΓΟΙ θα συντάξετε, ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο (Google Drive) με σκοπό να διαπιστώσετε τον βαθμό ενημέρωσης των συμμαθητών σας σε θέματα σχετικά με την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Οι ερωτήσεις που θα συμπεριλάβετε, θα πρέπει να καλύπτουν όλα τα θέματα που θίγονται στο ιστολόγιο, να είναι σαφείς, ευρηματικές και κατανοήσιμες από τους συμμαθητές σας, οι οποίοι θα τις απαντήσουν. Στη συνέχεια θα επεξεργαστείτε τις απαντήσεις και θα δημοσιεύσετε τα αποτελέσματα μαζί με τα σχόλιά σας, στο ιστολόγιο.    

 Οι ΡΕΠΟΡΤΕΡΣ/ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ θα καταγράψετε, ύστερα από έρευνα, προσωπικές μαρτυρίες των συμμαθητών σας  σε θέματα σχετικά με την παραβίαση κωδικών, υποκλοπή προσωπικών δεδομένων, phishing, bulling, spaming, κ.ά. και θα δημιουργήσετε αρχεία ήχου ή και  βίντεο. Στη συνέχεια θα συνθέσετε ηλεκτρονικές παρουσιάσεις. Το κύριο μήνυμα, που πρέπει να περάσετε στους συμμαθητές σας μέσα από τις δημιουργίες σας, οι οποίες θα αναρτηθούν στο ιστολόγιο, είναι ό,τι ...αυτά που βλέπουμε στα διαφημιστικά σπότ ή στο YouTube δεν συμβαίνουν μόνο σε ...άλλους! 

ΠΡΟΣΟΧΗ! Η καταγραφή των μαρτυριών θα πρέπει να γίνει ανώνυμα και με απόλυτο σεβασμό στην προσωπικότητα του θύματος ή ενδεχομένως και ...του θύτη! 

 


     

     Βασικός σκοπός, της δραστηριότητας, είναι να σε βοηθήσει να συνειδητοποιήσεις τα πλεονεκτήματα και να αντιληφθείς τους κινδύνους που έχει η χρήση του Διαδικτύου, ώστε να απολαμβάνεις τα ‘ταξίδια’ σου στον εικονικό κόσμο με σύνεση και ασφάλεια!

     Οι στόχοι, της ιστοεξερεύνησης, είναι να σε πληροφορήσει για τους πιθανούς κινδύνους, να σε ενημερώσει για τους τρόπους προφύλαξης, να σε εξοπλίσει με δεξιότητες και ιδέες ώστε να αποφεύγεις τις εξαπατήσεις και να σε ευαισθητοποιήσει ως προς τη σωστή και συνετή χρήση του Διαδικτύου!

 

 Πιο αναλυτικά οι μαθητικοί στόχοι της δραστηριότητας είναι να σε βοηθήσει να :

> εξοικειωθείς με τη φυλλομέτρηση και την πλοήγηση ηλεκτρονικών  σημειωματάριων και να κατανοήσεις τον τρόπο που οι διάφορες πληροφορίες συνδέονται μεταξύ τους.

> προβληματιστείς στα θέματα ασφάλειας του Διαδικτύου.

> συνειδητοποιήσεις πόσο σημαντικό είναι να προστατεύεις την ιδιωτική σου ζωή από επίδοξους διαδικτυακούς ‘εισβολείς’.

> ερευνήσεις διάφορες  τοποθεσίες στο Διαδίκτυο και να αξιολογήσεις τις παρεχόμενες πληροφορίες, με κριτήρια την αξιοπιστία, την ασφάλεια και την ευχρηστία στην παρουσίαση των πληροφοριών.

υιοθετήσεις τρόπους σωστής συμπεριφοράς στον εικονικό κόσμο.

> ενημερωθείς σε τεχνικά θέματα ασφάλειας του υπολογιστή.

> συγκρίνεις, να συνδυάζεις και να συνθέτεις, σχετικές μεταξύ τους, πληροφορίες από ηλεκτρονικές πηγές και να καταλήγεις σε ασφαλή συμπεράσματα.

> συνεργάζεσαι δημιουργικά με τα άλλα μέλη της ομάδας, υπηρετώντας τον κοινό στόχο της επίλυσης ενός συγκεκριμένου προβλήματος.

> χρησιμοποιείς διαφορετικά λογισμικά του Διαδικτύου και να δημιουργείς ολοκληρωμένα έργα μέσω αυτών.

συμβάλεις στον εμπλουτισμό του ιστολογίου με τη δημιουργία πρωτότυπου υλικού!

> μπορείς να εξηγήσεις, με σαφήνεια και πληρότητα, τον τρόπο με τον οποίο  εργάστηκες, τόσο εσύ προσωπικά όσο και η ομάδα στην οποία συμμετείχες, για τη συγκεκριμένη ιστοεξερεύνηση!

Το πρότυπο έχει σχεδιαστεί από τον Dan Schellenberg OpenWebQuest: πλατφόρμα δημιουργίας και φιλοξενίας Ιστοεξερευνήσεων
Φιλοξενείται από: Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Επικοινωνία με διαχειριστή πλατφόρμας