Διαδικασία
ΣΤΑΔΙΟ I
Πριν ξεκινήσεις πρέπει να ...ενημερωθείς! Το ιστολόγιο http://www.teensafenet.wordpress.com που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της συγκεκριμένης ιστοεξερεύνησης, έχει σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών του σχολείου μας, και όχι μόνο, σε θέματα που αφορούν στη σωστή και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου από τους εφήβους. Εδώ θα βρεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι, καθώς και χρήσιμους συνδέσμους, που θα σε βοηθήσουν στην έρευνά σου και την υλοποίηση της εργασίας σου. Μετά την περιήγησή σου στο παραπάνω ιστολόγιο βεβαιώσου ότι έχεις διαμορφώσει άποψη για τα παρακάτω θέματα, τα οποία θα συζητηθούν μέσα στην τάξη :
► Οδηγίες ασφαλούς επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου!
► Κανόνες σωστής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο!
► Τρόπους προστασίας του υπολογιστή σου από βλαβερές ‘ιώσεις’ και του εαυτού σου από
επικίνδυνους διαδικτυακούς φίλους!
► Από ποιους και με ποιο τρόπο μπορείς να ζητήσεις βοήθεια (πληροφορίες ή συμβουλές) για θέματα
που σχετίζονται με τη ζωή σου στους εικονικούς κόσμους!
► Εξασφάλιση αξιόπιστων πληροφοριών στο Διαδίκτυο!
► Καταγγελία ανάρμοστης συμπεριφοράς ‘φίλου’ ή ακατάληλου υλικού σε ιστοσελίδα του Διαδικτύου!
► Ψυχαγωγία και παρανομία στο Διαδίκτυο!
► Αναγνώριση προσπαθειών εξαπάτησης στο Διαδίκτυο!
► Πιθανοί κίνδυνοι που ελλοχεύουν στον Ιστό!
ΣΤΑΔΙΟ II
Χρησιμοποιώντας, τις ηλεκτρονικές πηγές του Διαδικτύου και το σχετικό ιστολόγιο του σχολείου μας http://www.teensafenet.wordpress.com, ερευνήστε, συγκρίνετε, αξιολογείστε, συλλέξτε, τα σχετικά με θέμα σας, στοιχεία και στη συνέχεια καταγράψτε αυτά που θεωρείτε σημαντικά και απαιτούνται για την υλοποίηση της εργασίας που έχετε αναλάβει, έτσι ώστε:
Η 1η ομάδα (ΓΡΑΦΙΣΤΕΣ) αφού μελετήσουν τις προδιαγραφές (μέγεθος, περιεχόμενο, λογότυπο κ.λπ.) του T-shirt που πρόκειται να δημιουργήσουν, ερευνούν στο Διαδίκτυο, αφίσες παρόμοιου τύπου και θέματος για να εμπνευστούν και να καταλήξουν σε ιδέες. Αποτυπώνουν την ιδέα τους στο χαρτί ή στον υπολογιστή!
Η 2η ομάδα (ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΛΟΓΟΙ) συνθέτουν τις ερωτήσεις που θα συμπεριλλάβουν στο ερωτηματολόγιο. Συντάσουν το ερωτηματολόγιο, χρησιμοποιώντας τη φόρμα που διαθέτει το Google Drive, το δημοσιεύουν στο ιστολόγιο και ενημερώνουν τους συμμαθητές τους για να το συμπληρώσουν. Στη συνέχεια συνεργάζονται στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων τα οποία δημοσιεύουν μαζί με τα δικά τους σχόλια!
Η 3η ομάδα (ΡΕΠΟΡΤΕΡΣ-ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ) παίρνουν συνεντεύξεις από τους συμμαθητές τους, καταγράφουν, προσωπικές μαρτυρίες και δημιουργούνν ηλεκτρονικές παρουσιάσεις - αρχεία ήχου, στατικής εικόνας ή ήχου και κινούμενης εικόνας (βίντεο) - τα οποία θα αναρτήσουν στο ιστολόγιο. Όταν υποδύονται τους ρεπόρτερς, λειτουργούν με υπευθυνότητα, σοβαρότητα και σεβασμό προς το πρόσωπο που ρωτούν, ενώ όταν σκηνοθετούν, προσέχουν να παρουσιάσουν 'την ιστορία τους' χωρίς να εκθέσουν, να προσβάλουν ή να φέρουν σε δύσκολη θέση τους συμμαθητές των οποίων τις μαρτυρίες κατέγραψαν.
ΣΤΑΔΙΟ ΙΙΙ
Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συγκροτούν τις ομάδες θα συνεργαστούν με σκοπό τη δημιουργία:
T-shirt, για την ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013 (5/2/2013),
ηλεκτρονικού ερωτηματολόγιου, σε θέματα που σχετίζονται με την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου,
έκθεσης, με τα αποτελέσματα της στατιστικής επεξεργασίας των στοιχείων του ερωτηματολογίου,
ηλεκτρονικές παρουσιάσεις, με προσωπικές μαρτυρίες διαδικτυακής εξαπάτησης συμμαθητών.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όλες οι δημιουργίες, θα παρουσιαστούν στην τάξη και θα δημοσιευτούν στο ιστολόγιο, από τους μαθητές και τις μαθήτριες που εργάστηκαν στην ιστοεξερεύνηση!