Cyberbullying

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Ώ ρ α      γ ι α     δ ρ ά σ η !

Αρχικά όλοι μαζί θα ερευνήσουμε  τι είναι το "cyberbullying", πως έχει εισβάλει στη ζωή μας και πως μπορούμε να προστατευτούμε από αυτό, θα δούμε τι είναι τα προσωπικά δεδομένα. Στη συνέχεια θα χωριστούμε σε τέσσερις ομάδες των έξι ατόμων και θα ασχοληθούμε με την παραγωγή ολιγόλεπτου βίντεο.

1ο στάδιο

 

Ερευνητές: 

Page 2 | Detective Clipart Images - Free Download on Freepik

Θα ερευνήσετε μέσα από το διαδίκτυο ή από βιβλία, όρους όπως διαδικτυακός εκφοβισμός - "cyberbullying", προσωπικά δεδομένα, εκβιασμός, μορφές, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης και τρόποι πρόληψης διαδικτυακής παρενόχλησης,  συναισθηματική βλάβη, ψυχολογική πίεση, κατάθλιψη, κοινωνική απομόνωση.  Θα απαντήσετε σε ερωτήσεις όπως:

Τι θα κάνατε εάν πέφτατε θύματα "cyberbullying"; 

Πως θα καταλάβετε ότι κάποιος σας παρενοχλεί στο διαδίκτυο, ώστε να μην γίνετε θύμα; 

Εάν διαπιστώνατε ότι κάποιος σας παρενοχλεί που θα απευθυνόσασταν; 

Πως θα μπορούσατε να βοηθήσετε έναν συμμαθητή σας ο οποίος έπεσε θύμα "cyberbullying"; Πως θα τον προσεγγίζατε;

Ποιόν θα ενημερώνατε εάν συναίοβενε σε εσάς ή σε κάποιον φίλο σας;

Ποιες είναι Μορφές που μπορεί να πάρει ο διαδικτυακός εκφοβισμός;

Ποιες είναι οι συνέπειες του;

Πρόληψη: Τι μπορούμε να κάνουμε προκειμένου να περιορίσουμε την έκταση αυτού του φαινομένου; 

(Θα κρίνετε εσείς εάν θα ερευνήσετε όλους τους όρους, εάν θα απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις ή εάν θα προσθέσετε δικές σας).

Tip: Μπορείτε να χωριστείτε σε ομάδες των 2 ατόμων, μοιράζοντας στην κάθε ομάδα αρμοδιότητες . Για παράδειγμα ένα ζευγάρι θα ασχοληθεί με κάποιους όρους, άλλο ζευγάρι θα ψάξει τις μορφές και τις συνέπειες του διαδικτυακού εκφοβισμού και στη συνέχεια όλοι μαζί θα συνθέσετε τις έρευνές σας. 

Η περιήγη σας στο διαδίκτυο μπορεί να περιλαμβάνει τις παρακάτω πηγές:

https://saferinternet4kids.gr/hot-topics-ef/cyberbullying-ef/

http://repository.library.teiwest.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/5859/%CE%97%CE%9B%CE%95%CE%9A%CE%A4%CE%A1%CE%9F%CE%9D%CE%99%CE%9A%CE%9F%20%CE%95%CE%9A%CE%A6%CE%9F%CE%92%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%A3%20%20%28CYBER%20BULLYING%20%29%20VS%20%CE%97%CE%9B%CE%95%CE%9A%CE%A4%CE%A1%CE%9F%CE%9D%CE%99%CE%9A%CE%97%CE%A3%20%CE%9A%CE%91%CE%A4%CE%91%CE%94%CE%99%CE%A9%CE%9E%CE%97%CE%A3%20%28CYBER%20STALKING%29..pdf?sequence=1&isAllowed=y

https://elocus.lib.uoc.gr/dlib/3/5/8/metadata-dlib-1431424359-799750-13072.tkl

https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/3/5/8/attached-metadata-dlib-1431424359-799750-13072/MPH_Papanikolaoy_M._Metaptyxiakh_Ergasia.pdf

https://blogs.sch.gr/1lykzaky/files/2014/07/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%95%CE%BA%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-Cyberbullying-%CE%913-%CE%9A%CE%BB%CF%89%CE%BD%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82-2013-14.pdf?x85077

https://internetsafety.pi.ac.cy/kids/kids-danger/kids-cyber-bullying/

https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/31219

 

2ο στάδιο (Χωριζόμαστε σε 4 ομάδες των 6 ατόμων)

1η ομάδα: Παρουσιαστές:

42,800+ Presenter Stock Illustrations, Royalty-Free Vector Graphics & Clip  Art - iStock | Instructions, How to guide, Speaker

Καλείστε να παρουσιάσετε την έρευνα που έγινε από την τάξη σας σχετικά με το cyberbullying.

Θα φτιάξετε την παρουσίαση με έναν ελκυστικό τρόπο μέσω power point ή https://prezi.com/ και θα την παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας ώστε να δουν όλη την έρευνα συγκεντρωμένη και να κατανοήσουν τι συμβαίνει γύρω από τον διαδικτυακό εκφοβισμό.

Σύνδεσμοι που θα σας βοηθήσουν:

https://www.youtube.com/watch?v=ur9dkLsN7Pw

https://www.youtube.com/watch?v=l5Ij7nUy9UQ

2η ομάδα: Σεναριογράφοι

σεναριογράφος Στοκ Εικονογραφήσεις, Vectors, & Clipart – (889 Στοκ  Εικονογραφήσεις)

Σύμφωνα με όσα έχετε μάθει μέσα από την έρευνα και την παρουσίαση που έγινε στην τάξη σας, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα σενάριο για ένα  ολιγόλεπτο βίντεο διάρκειας έως 5 λεπτών, το οποίο θα ευαισθητοποιήσει ή θα προβληματίσει ή θα τρομοκρατήσει τους συμμαθητές σας σχετικά με το "cyberbullying". Σκοπός είναι να βάλουμε σε σκέψεις τους συμμαθητές μας, να προβληματιστούν και να κατανοήσουν ότι το "cyberbullying" δεν είναι κάτι μακρινό ή απίθανο να συμβεί και σε εμάς, αλλά αντιθέτως μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε που δεν είναι προσεκτικός.

Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμα links που θα σας βοηθήσουν να πάρετε ιδέες.

https://www.filmfestival.gr/images/org/festival-2-0/guidelines-grafoume-spiti.pdf

https://www.in2life.gr/everyday/howto/article/367251/pos-na-grapseis-to-diko-soy-senario.html

https://www.youtube.com/watch?v=-ntw1TqqYMs

https://www.youtube.com/watch?v=kS1cnSWT4Hw

https://www.youtube.com/watch?v=g_c2JyT6kMM

https://www.youtube.com/watch?v=hws5NqNiEBE

 3η ομάδα: Ηθοποιοί:

60+ Actress Casting Stock Illustrations, Royalty-Free Vector Graphics &  Clip Art - iStock

Καλείστε να πάρετε μέρος στο σενάριο που θα σας δωθεί από την ομάδα των σεναριογράφων και να υποδειθείτε τους ρόλους σας! Με γραπτή έγγριση των κηδεμόνων σας θα γίνει η βιντεοσκόπηση του σεναρίου στο σχολείο.

Ρίξτε μια ματιά παρακάτω ώστε να βοηθηθείτε:

https://peopleonset.com/magazine/pos-na-gineis-ithopoios-ta-haraktiristika-enos-kaloy-ithopoioy

https://www.thespiansoncamera.com/blog/ipokritiki-stin-camera/

https://www.youtube.com/watch?v=YRc_IUo8uOA

 4η ομάδα: Εικονολήπτες-Video editors 

Actor Vector Art, Icons, and Graphics for Free Download

Με γραπτή έγγριση των κηδεμόνων σας θα γίνει η βιντεοσκόπηση του σεναρίου που σας δώθηκε από την ομάδα των σεναριογράφων στο σχολείο. Για την βιντεοσκόπηση θα χρησιμοποιήσετε τις κάμερες του σχολείου. Η επεξεργασία των βίντεο θα γίνει στο εργαστήριο πληροφορικής μαζί με την υπεύθυνη καθηγήτρια η οποία θα σας καθοδηγεί με το πρόγραμμα επεξεργασίας.

Το τελικό βίντεο θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα ονόματα των μαθητών που πήραν μέρος στην εργασία. Θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου και θα προβληθεί σε κάθε τάξη την ημέρα που θα οριστεί από το σύλλογο Διδασκόντων. 

Χρήσιμα links σχετικά με την λήψη πλάνων και με την επεξεργασία βίντεο:

https://www.skillbox.gr/news/view/Nea/6716/Kante-ta-video-sas-na-fainontai-epaggelmatika-me-ayta-ta-tips

https://www.youtube.com/watch?v=G2MeN8UFlR0

 

Γενικές οδηγίες:

Οι ομάδες θα είναι 4 των 6 ατόμων. Ο διαχωρισμός θα γίνει στην τάξη κατόπιν συζήτησης. Εάν υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για συμμετοχή σε κάποια από τις ομάδες, η επιλογή θα γίνει κατόπιν κλήρωσης.

Η κάθε ομάδα θα έχει το χρονικό περιθώριο 2 εβδομάδων ώστε να ολοκληρώσει το στόχο της. Η έρευνα από όλη την τάξη θα έχει κι αυτή χρονικό περιθώριο 2 εβδομάδων. Ο συνολικός χρόνος παράδοσης του project είναι 10 εβδομάδες. Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να στέλνετε email στις υπεύθυνες καθηγήτριες του project Αντωνάκη Αικατερίνη και Μιχελακάκη Μαρία.