Διαδικασία
Ο εκπαιδευτικός συνδέει το μάθημα με το προηγούμενο μέσω ερωταπαντήσεων. Εστιάζει στην έννοια του προβλήματος και στην διαδικασία επίλυσης του με την μορφή διακριτών βημάτων σε φυσική γλώσσα. Με αυτό τον τρόπο συστήνουμε στους μαθητές την έννοια, αλγόριθμος. Δίνεται ο ορισμός του αλγορίθμου.
Παρουσιάζεται το παράδειγμα - πρόβλημα του βιβλίου (πως θα μαγειρέψει ένας άπειρος μάγειρας μια μακαρονάδα) μέσω διαμοιρασμού οθόνης. Οι μαθητές καλούνται με την μέθοδο καταιγισμού ιδεών να ανακαλύψουν τα βήματα της λύσης καθώς ο εκπαιδευτικός τα καταγράφει στον ασπροπίνακα της webex. Ο εκπαιδευτικός ελέγχει τις απαντήσεις και αφού εντοπίσει τις αστοχίες κάνει στοχευμένες ερωτήσεις στους μαθητές χωρίς να δίνει τις απαντήσεις. Έπειτα τους ρωτάει αν θέλουν να αλλάξουν τις απαντήσεις τους. Παρουσιάζεται η λύση του βιβλίου με διαμοιρασμό οθόνης ως ενδεικτική λύση του προβλήματος. Γίνεται σύγκριση με την δικής του λύση. Ακολουθεί συζήτηση.
Μέσα από τις ερωτήσεις του βιβλίου που ακολουθούν το παράδειγμα -πρόβλημα του άπειρου μάγειρα… εισάγονται οι ιδιότητες του αλγορίθμου.(ακρίβεια, σαφήνεια, απλότητα, περατότητα). Οι απαντήσεις των μαθητών αναδεικνύουν τις ιδιότητες και τις καθιστούν απαραίτητες για τον χαρακτηρισμό μιας σειράς λογικών βημάτων σε αλγόριθμο. Εξαγωγή συμπερασμάτων μέσω της συζήτησης.
Δίνονται δύο προβλήματα στους μαθητές ένα καθημερινής ζωής και ένα υπολογιστικό (Φύλλο εργασίας1 - αναρτημένο στην eclass) μέσω διαμοιρασμού οθόνης. Χωρίζονται σε ομάδες(breakout session) .Καλούνται να το επιλύσουν με χρήση αλγορίθμου σε φυσική γλώσσα.