Διαδικασία
1η διδακτική ώρα
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 4 ατόμων και έχουν μπορστά τους από έναν υπολογιστή και ένα χάρτη.
Με σκοπό τη σύνδεση με τα προηγούμενα κεφάλαια ζητείται από τους μαθητές να υποδείξουν τη θέση της Ελλάδας στο χάρτη, με ποιες χώρες συνορέυει και τις θάλλασσες από τις οποίες περιβάλλεται.
Στη συνέχεια ζητείται από τις ομάδες με τη χρήση του google earth να αναγνωρίσουν τη Μεσόγειο θάλασσα Αφού βρουν το ζητούμενο, ζητάμε να μας πουν ονόματα από χώρες που βρέχονται από τη Μεσόγειο θάλασσα και μετέπειτα να κατατάξουν τις χώρες στις αντίστοιχες ηπείρους.
Επιπλέον ζητάμε από τους μαθητές να ανοίξουν τον χάρτη της Μεσογείου (http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2833) και να υλοποιήσουν τη δραστηριότητα που αναγράφεται στο διαδραστικό χάρτη, δηλαδή την καταγραφή των ονομάτων χωρών που βρέχονται από τη Μεσόγειο θάλασσα.
Τέλος ζητείται από τις ομάδες να απαντήσουν στο φύλλο εργασίας το οποίο υπάρχει στην επιφάνεια εργασίας του κάθε υπολογιστή (http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3223)
2η διδακτική ώρα
Ξεκινώντας το μάθημα δείχνουμε ένα βίντεο σχετικά με τη Μεσόγειο στη συνέχεια ζητάμε από τους μαθητές να μελετήσουν τον πολιτικό χάρτη της Μεσογείου (http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3223).
Μετά όλοι μαζί συζητάμε ποιες είναι οι πρωτεύουσες των Μεσογειακών χωρών σε ποιες πόλεις θεωρούμε ότι εδρεύουν τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα λιμάνια.
Και τέλος τα χωρίζουμε ανάλογα με το είδος ανάλογα με τη βασική λειτουργία τους (π.χ εισαγωγή ή εξαγωγή εμπορευμάτων, επιβατική κίνηση, ναυπηγικές εγκαταστάσεις)