Εισαγωγή
Οι άνθρωποι μεταφέρουν ένα μεγάλο μέρος των αγαθών που παράγουν για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους μέσω του υδάτινου στοιχείου. Τα λιμάνια διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην όλη διαδικασία της μεταφοράς των αγαθών. Στο κεφάλαιο αυτό με σκοπό τη διεξαγωγή του μαθήματος Ναυτιλιακές Γνώσεις της τάξης Α' λυκείου, δανειζόμαστε όλες τις κατάλληλες και χρήσιμες πληροφορίες από το μάθημα της Γεωγραφίας.
Έτσι σε συνέχεια των κεφαλαίων Ωκεανοί, θάλασσες και λιμάνια, ο μαθητής με τη βοήθεια διαδραστικών ασκήσεων και εποπτικών μέσων θα αποκτήσει γνώσεις για τα κυριότερα λιμάνια της Μεσογείου και θα μπορεί να τα ξεχωρίζει εύκολα σε ένα χάρτη. Ιδιαίτερα χρήσιμο για την επαγγελματική ζωή του ναυτικού είναι να μπορεί να διακρίνει τα λιμάνια σε κάθε ωκεανό και θάλασσα της γης. Επιπλέον στόχος είναι να ενδυναμωθεί το ενδιαφέρον των μαθητών, να αυξηθεί η διάθεση για γνώση και η ικανότητα να αντιλαμβάνονται καλύτερα το γνωστικό αντικείμενο παρακολουθώντας βίντεο και κάνοντας ασκήσεις με τη χρήση του υπολογιστή.
Οι μαθητές με την ολοκλήρωση της ενότητας θα είναι ικανοί να
- Γνωρίζω και κατανοώ: ΝΑ ονομάζουν τα κράτη, τις πρωτεύουσες, τα λιμάνια και τα πελάγη της Μεσογείου ΝΑ εντοπίζουν στο χάρτη και ΝΑ ονομάζουν τα σημεία επικοινωνίας της Μεσογείου με άλλες θάλασσες και ωκεανούς
- Διερευνώ και εντοπίζω: NA εντοπίζουν ζητούμενα στοιχεία σε δοσμένα αρχεία και εικόνες, ΝΑ αντλούν πληροφορίες από διάφορες πηγές, ΝΑ εμπλέκονται σε διαδικασίες επίλυσης προβλήματος
- Επικοινωνώ και συνεργάζομαι: NA συνεργάζονται σε ομάδες, NA επικοινωνούν γραπτά ή προφορικά,NA ανακοινώνουν απόψεις και συμπεράσματα, παρουσιάζουν το αποτέλεσμα της εργασίας τους
- Σύνδεση με τη ζωή: NA χρησιμοποιούν επιχειρήματα στην αιτιολόγηση των απόψεών τους
Τέλος οι μαθητές θα μάθουν ο ένας από τον άλλον,θα αναπτύξουν κριτική σκέψη μέσω του διαλόγου και της ανοικτής συζήτησης.
- Απαραίτητα για την υλοποίηση του σεναρίου είναι να υπάρχουν στην αίθουσα ηλεκτρονικοί υπολογιστές και παγκόσμιοι χάρτες