Διαδικασία
Χωρίζω του μαθητές σε ολιγομελείς ομάδες και μέσα από τις παρακάτω δραστηριότητες προσπαθώ να κατανοήσουν το νόημα της ενότητας.
1. Να καταγράψετε τρεις λόγους που μπορούν να προκαλέσουν τροφική δηλητηρίαση.
Α
Β
Γ
2. Να χαρακτηρίσετε ως Σωστές ή Λάθος τις παρακάτω προτάσεις
1 |
Τα σκεύη της κουζίνας μπορούν να χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα για τα ωμά και τα ψημένα τρόφιμα.
|
|
2 |
Το πλύσιμο των χεριών είναι απαραίτητο πριν την παρασκευή του φαγητού.
|
|
3 |
Αν το φαγητό δεν φυλαχθεί σε κατάλληλη θερμοκρασία, υπάρχει κίνδυνος τροφικής δηλητηρίασης
|
|
4 |
Η απόψυξη του κρέατος μπορεί να γίνει στον φούρνο μικροκυμάτων
|
|
5
|
Δεν υπάρχει πρόβλημα αν έρχονται σε επαφή ωμά και μαγειρεμένα τρόφιμα
|
|
6 |
Πρέπει να ελέγχουμε με τη χρήση θερμομέτρου το φαγητό όταν μαγειρεύεται
|
|
7
|
Δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε σφουγγάρια για να μαζεύουμε τους χυμούς από νωπά κρέατα
|
3. Με βάση το παρακάτω σενάριο και τις γνώσεις που αποκομίσατε από το σημερινό μάθημα να απαντήσετε σύντομα τις παρακάτω ερωτήσεις
Σενάριο
Η μαμά του Γιάννη ετοιμάζει κοτόπουλο για βραδινό και βάζει το κοτόπουλο στο νεροχύτη να το πλύνει. Ο Γιάννης διαφωνεί και τις το εκφράζει.
Ερωτήσεις
Συμφωνείς ή διαφωνείς με τα σχόλια του Γιάννη για το πλύσιμο του κοτόπουλου και γιατί;
Πως θα μπορούσε να γίνει σωστά η παραπάνω διαδικασία;
Γιατί ίσως είναι δύσκολο να αλλάξουμε συνήθειες για την υγιεινή των τροφίμων στο σπίτι μας;