Γνωρίζω τα φρούτα της άνοιξης

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

 

Διαβάζω παρακολουθώ ακούω

 

8 λεπτά

9 Μαθητές

Διδάσκων παρών

Δια ζώσης

Παρακολούθηση βίντεο.

Κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης του βίντεο ο/η νηπιαγωγός σταματάει το βίντεο κάποιες φορές και εξηγεί περαιτέρω στα παιδιά κάποια σημεία, όπου κρίνει απαραίτητο, τονίζοντας ταυτόχρονα πληροφορίες που θα χρειαστούν στη συνέχεια του μαθήματος.  Το βίντεο περιέχει πληροφορίες για το θέμα και είναι το έναυσμα των παιδιών για μία εισαγωγή στο θέμα. Ακόμη, περιέχεται στο τέλος του βίντεο και παραμύθι, το οποίο προβληματίζει τα νήπια για το θέμα, δημιουργώντας έτσι ευκαιρίες για περαιτέρω συζήτηση για την περιβαλλοντική αγωγή και αξίες και στάσεις ζωής σε περιβαλλοντικά θέματα. 

Διαβάζω παρακολουθώ ακούω

8 λεπτά

9 Μαθητές

Διδάσκων παρών

Δια ζώσης

 

Προβολή παρουσίασης (Powerpoint).  Ο/η νηπιαγωγός παρουσιάζει σε ηλεκτρονικό υπολογιστή την παρουσίαση με το θέμα της διδασκαλίας, το οποίο αφορά κάποια βασικά φρούτα της άνοιξης και πληροφορίες για αυτά.

Διαβάζω παρακολουθώ ακούω

4 λεπτά

9 Μαθητές

Διδάσκων παρών

Δια ζώσης

Προβολή-ακρόαση τραγουδιών (από Youtube) με θέμα κάποια φρούτα.

Οι μαθητές χωρίζονται σε τρεις ίσες ομάδες των τριών ατόμων και η κάθε ομάδα, με τη σειρά της, αναλαμβάνει να συνομιλήσει με τον/την νηπιαγωγό για το κάθε φρούτο.

Συζητώ

8 λεπτά

3 Μαθητές

Διδάσκων παρών

Δια ζώσης

 

Η μία ομάδα αναλαμβάνει τη φράουλα, η άλλη το κεράσι και η τελευταία το βερίκοκο. Η κάθε ομάδα, ανταποκρίνεται σε ερωτο-απαντήσεις του/της νηπιαγωγού σε σχέση με το φρούτο που έχει αναλάβει και απαντά με βάση την μέχρι τώρα εμπειρία των παιδιών σε σχέση με αυτό, από τα βιώματά του, αλλά και από την παρουσίαση του θέματος στο πρώτο στάδιο του μαθήματος(ανάκληση πληροφορίας-προηγούμενου βιώματος).

Οι ομάδες των μαθητών που είχαν δημιουργηθεί ερευνούν διαδικτυακά παρουσία του/της νηπιαγωγού για το φρούτο που είχαν αναλάβει προηγουμένως (κατά τη διάρκεια της συζήτησης) και στη συνέχεια παρουσιάζουν στις υπόλοιπες ομάδες, αφού έχουν συνεργαστεί συζητώντας, πληροφορίες για τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του κάθε φρούτου και τη γεύση του.

Ερευνώ

15 λεπτά

3 Μαθητές

Διδάσκων παρών

Δια ζώσης

Τα παιδιά ερευνούν στο διαδίκτυο σε τρεις ομάδες. Ο/η νηπιαγωγός έχει κεντρικό ρόλο βοήθειας στο χειρισμού του πληκτρολογίου του ηλεκτρονικού υπολογιστή της κάθε ομάδας και η μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιείται είναι οι ''εικόνες'' στο ''google. Αυτό συμβαίνει διότι η ηλικιακή ομάδα της τάξης είναι 5 χρονών, νήπια δηλαδή. Αφότου βρεθεί με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού η κατάλληλη εικόνα του εκάστοτε φρούτου η κάθε ομάδα εκτυπώνει σε χαρτί Α4 μία φωτογραφία του φρούτου. Ενδεικτικά επισυνάπτω κάποιες διευθύνσεις τις οποίες θα μπορούσε να δει η κάθε ομάδα και στη συνέχεια να εκτυπώσει από αυτές μία εικόνα φρούτου. Διεξάγεται συζήτηση μεταξύ των παιδιών για όσα είδαν διαδικτυακά και  συμφωνούν μεταξύ τους για το ποιο χαρακτηριστικό του φρούτου τους τους κινεί το ενδιαφέρον και γιατί. Ο/η νηπιαγωγός ανακατευθύνει τις συζητήσεις όποτε χρειάζεται.

Συζητώ

12 λεπτά

3 Μαθητές

Διδάσκων παρών

Δια ζώσης

 

Η κάθε ομάδα (των τριών παιδιών) παίρνει με τη σειρά το λόγο και το κάθε παιδί της κάθε ομάδας ενημερώνει τους ακροατές για ένα στοιχείο/χαρακτηριστικό του φρούτου της ομάδας του (χρώμα-σχήμα-γεύση). Ταυτόχρονα παρουσιάζεται και το χαρτί Α4 της καθεμιάς ομάδας για να βλέπουν οι υπόλοιπες το φρούτο, την όψη του. Η κάθε ομάδα έχει στη διάθεση της 5' λεπτά για την παρουσίαση και κατά τη διάρκεια της οι υπόλοιπες δύο ομάδες ενθαρρύνονται από τον εκπαιδευτικό να κάνουν ερωτήσεις για τυχόν απορίες τους στην ομάδα που παρουσιάζει (ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων, συνεργασία).

Οι μα8ητές, αρχικά καλούνται ατομικά να ολοκληρώσουν κάποια φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα μας, τα οποία εμπλέκουν τους γνωστικούς τομείς των μαθηματικών και της γλώσσας. Ύστερα, ξαναενώνονται με τις ομάδες τους (τρεις ομάδες των τριών) και έρχονται σε επαφή με διαδικτυακά παιχνίδια σχετικά με τα φρούτα της άνοιξης. Ο/η εκπαιδευτικός βοηθάει στην ατομική εργασία τους τα παιδιά , αλλά και στις ομάδες, στα σημεία που συναντούν δυσκολία.

 

Πρακτική

10 λεπτά

1 Student

Διδάσκων παρών

Δια ζώσης

Ατομικά, το κάθε παιδί παραλαμβάνει από τον εκπαιδευτικό κάποια φύλλα εργασίας που πρέπει να ολοκληρώσει και αφορούν τη γνωστική περιοχή των μαθηματικών και της γλώσσας. Ενισχύουν επίσης την παρατηρητικότητά τους, αλλά και την οπτική τους αντίληψη, σε σχέση με τα βασικά τρία φρούτα της άνοιξης, με τα οποία ασχοληθήκαμε περαιτέρω.

Συνεργάζομαι

15 λεπτά

3 Μαθητές

Διδάσκων παρών

Δια ζώσης

Σε ομαδικό επίπεδο, τα παιδιά (ανά τρία), αφού ο εκπαιδευτικός τα εισάγει σε συγκεκριμένους διαδικτυακούς ιστοχώρους,  παίζουν παιχνίδια ενισχύοντας τις γνώσεις τους. Περιέχονται αινίγματα, τροχοί με ερωτήσεις για τα φρούτα και παζλ (συνεργασία, πρακτική εφαρμογή των γνώσεων ψηφιακά).

Τα παιδιά, αρχικά δια ζώσης και σε ομάδες των τριών ατόμων, ζωγραφίζουν όποια φρούτα της άνοιξης επιθυμούν μέσω ψηφιακής εφαρμογής και στη συνέχεια, συντελείται αναστοχασμός-ανατροφοδότηση της κεκτημένης γνώσης του μαθήματος τόσο δια ζώσης, σύγχρονα και ατομικά, όσο και εξ αποστάσεως, ασύγχρονα και ατομικά, μέσω διαμοιρασμού ψηφιακής ηλεκτρονικής εκπαιδευτικής πλατφόρμας επικοινωνίας.

 

Συνεργάζομαι

8 λεπτά

3 Μαθητές

Διδάσκων παρών

Δια ζώσης

 

Τα παιδιά καλούνται να εκφραστούν καλλιτεχνικά σε ομάδες μέσω της γνωριμίας-χρήσης της εφαρμογής  '''Ζωγραφική 3D'' του υπολογιστή αναπαριστώντας τα ανοιξιάτικα φρούτα της αρεσκείας τους, μέσω της συνεργασίας με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Η εκπαιδευτικός τα καθοδηγεί να ανταλλάσσουν ιδέες μεταξύ τους κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Στο τέλος της διαδικασίας η κάθε ομάδα βλέπει τη δημιουργία των άλλων δύο.

 

Παράγω

12 λεπτά

1 Student

Διδάσκων παρών

Δια ζώσης

 

Οι μαθητές, ατομικά, καλούνται να κάνουν χρήση του ψαλιδιού και να κόψουν τα σωστά φρούτα (της άνοιξης) για να τα ομαδοποιήσουν κολλώντας τα στο καλάθι τους αλλά και να αναπαραστήσουν στη συνέχεια με το δικό τους τρόπο όσα φρούτα της άνοιξης θυμούνται. Γίνεται χρήση ξυλομπογιάς (ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας, παραγωγή γνώσης σε πρακτικό επίπεδο).

Παράγω

30 λεπτά

1 Student

Διδάσκων απών

Διαδικτυακά

Τέλος, οι μαθητές, ασύγχρονα και διαδικτυακά, αναπαράγουν δημιουργικά την νέα γνώση τους στο σπίτι, μέσω της δημιουργίας μίας φράουλας, κάνοντας χρήση των παλαμών τους σε χαρτί Α4, και εκτελούν μία συνταγή από φρούτο/φρούτα της άνοιξης αποκλειστικά με τη βοήθεια ενός ενήλικα. Οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να  ανεβάσουν φωτογραφίες από τα έργα των παιδιών στην κυψέλη της τάξης του σχολείου μας (ανατροφοδότηση, δημιουργικότητα, φαντασία, εμπλοκή ψηφιακής τεχνολογίας).