Γνωρίζω τα φρούτα της άνοιξης

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Εισαγωγή

Συνολικός χρόνος μάθησης: 2 ώρες και 10 λεπτά

Σχεδιασμένος χρόνος μάθησης: 2 ώρες και 10 λεπτά

Μέγεθος τάξης: 9

Τρόπος διδασκαλίας: Μικτή μάθηση

Σκοπός

Σκοπός του σεναρίου αυτού είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τα φρούτα της άνοιξης, κυρίως με τη φράουλα, το κεράσι και το βερίκοκο, έτσι ώστε να τα γνωρίσουν μέσω παρουσιάσεων και ατομικής και συλλογικής έρευνας και συνεργασίας, και έτσι, ακολούθως, να μπορέσουν να οικοδομήσουν περιβαλλοντικές στάσεις και αξίες και να εντάξουν τα φρούτα (γενικά, αλλά κυρίως της άνοιξης στην προκειμένη) στις καθημερινές διατροφικές συνήθειες τους. Τα παραπάνω θα επιτευχθούν φυσικά και μέσω της αξιοποίησης της τεχνολογίας σε ψηφιακό επίπεδο, για να αξιοποιηθούν περαιτέρω οι ήδη τυχόν υπάρχουσες γνώσεις των νηπίων αλλά  να οικοδομηθούν και νέες.

Στόχοι

Γνώση: Να γνωρίσουν τα φρούτα της άνοιξης, δηλαδή να μάθουν ποια είναι και πώς μοιάζει η όψη τους.

Κατανόηση: Να κατανοήσουν τις εξωτερικές διαφορές των βασικών φρούτων της άνοιξης(σχήμα, όψη).

Εφαρμογή: Να μπορούν να περιγράψουν λεκτικά τα τρία βασικά φρούτα (φράουλα, κεράσι, βερίκοκο) , να είναι σε θέση να τα  αναπαραστήσουν μέσω της χρήσης ψηφιακού μέσου και να επιλύουν γραπτές δραστηριότητες μέσω φύλλων εργασίας.

Γνώση: Να γνωρίσουν τον κύκλο ζωής-δημιουργίας της φράουλας-φραουλιάς.

Κατανόηση: Να συνειδητοποιήσουν τη σημαντικότητα του να τρώμε φρούτα για την υγεία μας, τη χρησιμότητα των φρούτων.

Συναισθηματικές στάσεις: Να καλλιεργήσουν συναισθήματα σεβασμού και εκτίμησης για τη φύση και τους καρπούς που μας δίνει με τα φυτά και τα δέντρα της.

Χωρίς κατηγορία: Να εμπλουτιστεί ο παιδικός λόγος των παιδιών μέσα από την γνωριμία με τις παροιμίες και τα αινίγματα.

Ανάλυση: Να αναγνωρίζουν τα φρούτα της άνοιξης μέσα σε ομάδα πολλών φρούτων και να είναι σε θέση να τα ομαδοποιήσουν με βάση τα χαρακτηριστικά τους και την εποχή τους, αλλά και να τα απομονώσουν αντίστοιχα.

Εφαρμογή: Να είναι σε θέση (με τη βοήθεια γονέα) να δημιουργήσουν μία συνταγή από φρούτο/φρούτα της άνοιξης. 

Εφαρμογή: Να εξασκηθούν σε ασκήσεις μαθηματικών (αρίθμηση, ομαδοποίηση) ,γλώσσας και παρατηρητικότητας και οπτικής αντίληψης.

Συναισθηματικές στάσεις: Να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση.

Κατανόηση: Τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με κάποια μέσα ψηφιακής πραγματικότητας για να αντιληφθούν ότι μπορούν να παίζουν και να μαθαίνουν και με τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας(διαδικτυακά παιχνίδια).