Διαδικασία
ΧΗΜΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ - Διαδικασία
Αμέσως μετά το διαχωρισμό σε ομάδες, οι μαθητές ξεκινάνε βήμα - βήμα τη διερεύνηση. Συνολικά η διαδικασία ολοκληρώνεται σε τρία βήματα:
- Ευαισθητοποιούμαι. Σε αυτό το πρώτο βήμα οι μαθητές, συνεργατικά με τα μέλη της ομάδας τους, ψάχνουν πληροφορίες σε αξιόλογους και επιστημονικούς ιστότοπους, σχετικά με το ζήτημα της χημικής ρύπανσης. Έτσι διερευνούν τον ορισμό του προβλήματος, τι το προκαλεί και πώς αποτρέπεται.
- Μαθαίνω. Στη δεύτερη φάση, οι ομάδες συζητούν με τις οικογένειές τους για συνήθειες που έχουν υιοθετήσει και που επιβαρύνουν το περιβάλλον. Τα ευρήματά τους τα συγκεντρώνουν στον παρακάτω πίνακα.
Δραστηριότητα | Συχνότητα | Διάρκεια | Οικονομικό κόστος |
Στη συνέχεια, με τη βοήθεια ενός τεστ που υπάρχει στο climatehero, υπολογίζουν το ανθρακικό αποτύπωμα της οικογένειάς τους, και έρχονται σε στενότερη επαφή με τις δραστηριότητες που πραγματικά επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Τέλος, συζητάνε σε επίπεδο οικογένειας ή μεταξύ των μελών της ομάδας, σχετικά με το ποιες συνήθειες πρέπει να υιοθετήσει η κάθε οικογένεια, ώστε να μειωθεί το ανθρακικό της αποτύπωμα στο περιβάλλον.
- Δρω. Στο τελευταίο κεφάλαιο της δραστηριότητας, τα μέλη της κάθε ομάδας συλλέγουν τα ευρήματα, και ανάλογα με τη μορφή του παραδοτέου που έχουν επιλέξει, προτείνουν μέσω αυτού τις βέλτιστες λύσεις στις οποίες έχουν καταλήξει. Μέχρι το τέλος του τετραμήνου θα πρέπει να το έχουν ολοκληρώσει.