Διατροφή

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Δραστηριότητα 1η: Ενημέρωση / Παρουσίαση του θέματος

Στόχος: ένταξη της ομάδας στο θέμα και πρώτα ερεθίσματα

Περιγραφή: Η παρουσίαση του θέματος γίνεται μέσα από ένα παραμύθι, ιστοριούλα με ήρωα τον «Υγιεινούλη» που συμβουλεύει τους φίλους του «Φαγουνίτσα» και «Ξαπλάρα», να τρέφονται σωστά και να ασκούνται συστηματικά γιατί αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την καλή τους Υγεία και την καλή τους εξέλιξη σε όλους τους τομείς. Η ιστορία θα παρουσιάζεται με κουκλοθέατρο. Στο τέλος του κουκλοθεάτρου ρωτάμε τα παιδιά τι συνέβη, γιατί και τι κατάλαβαν από αυτό που είδαν για να πάμε στις επόμενες δραστηριότητες

 Διάρκεια: 15’ Υλικά: κουκλοθέατρο, κούκλες

 

Δραστηριότητα 2η: Μουσικοκινητικό παιχνίδι Στόχος: να χαλαρώσουμε και να κρατήσουμε στη μνήμη μας τα σημαντικά Περιγραφή: Βάζουμε το τραγούδι του κουκλοθεάτρου και το τραγουδάμε μαζί με τα παιδιά, προσπαθώντας να κάνουμε όλοι μαζί κινήσεις αθλημάτων /χορό

 Διάρκεια: 5’

Υλικά: μουσική «Αν θες να είσαι γερός και δυνατός»

Δραστηριότητα 3η: Γυμνάζουμε το σώμα μας Στόχος: να κατανοήσουν τη σημασία της άσκησης στην καθημερινότητά μας Περιγραφή: Α) Βάζουμε τα παιδιά να περπατήσουν στο χώρο με συνοδεία μουσικής. Όποιον ακουμπάμε στο κεφάλι, λέει ένα άθλημα. Αμέσως όλοι κάνουμε αναπαράσταση αυτού του αθλήματος. Πχ. τένις -> κάνουμε ότι παίζουμε με ρακέτες, ποδόσφαιρο -> κάνουμε ότι κλωτσάμε μπάλες κλπ. Β) Δίνουμε στα παιδιά σκοινάκια, χούλα-χουπ και μπαλάκια για να παίξουν.

Διάρκεια: 10’

Υλικά: μουσική με κινητικά, χούλα-χουπ, σκοινάκια, μπάλες

Δραστηριότητα 4η: Παρουσίαση Πυραμίδας Υγιεινής Διατροφής Στόχος: να μάθουν τη σημασία & την αξία του μέτρου και της ποικιλίας στη διατροφή μας και τις ομάδες τροφίμων Περιγραφή: Δείχνουμε στα παιδιά την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής. Ένα-ένα παιδί σηκώνεται και μας λέει κάποιο από τα τρόφιμα που βλέπει στην πυραμίδα αρχίζοντας από κάτω προς τα πάνω. Εξηγούμε στα παιδιά πόσες μερίδες μπορούμε να φάμε από την κάθε ομάδα τροφίμων, εξηγούμε ότι η μερίδα είναι όσο περίπου φαγητό μπορεί να χωρέσει σε μία παλάμη και αναφερόμαστε στη συχνότητα, την ισορροπία και στην ποικιλία. Τέλος, τονίζουμε ότι εκτός από την υγιεινή διατροφή σημαντικό είναι να ασκούμαστε και τακτικά.

Διάρκεια: 10’

Υλικά: αφίσα με πυραμίδα υγιεινής διατροφής

Δραστηριότητα 5η: «Λέμε ναι και λέμε όχι» Στόχος: να κατανοήσουν την ανάγκη των ορθών καθημερινών συνηθειών -υγιεινές τροφές, λιγότερο χρήσιμες τροφές-, συστηματική άσκηση και τα θετικά αποτελέσματα της. Τα παιδιά μαθαίνουν τις χρήσιμες τροφές και παράλληλα τη σωστή χρήση του ελεύθερου χρόνου τους που θα τους αποφέρει και την καλή Υγεία. Περιγραφή: Τα παιδιά σε ομάδες, προσπαθούν να κατηγοριοποιήσουν εικόνες τροφών και εικόνες ενεργειών. Το παιχνίδι έχει ως εξής: Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και τα βάζουμε να σταθούν σε δύο σειρές. Τους δίνουμε ανακατεμένες χαρτονένιες εικόνες τροφών, υγιεινών και μη, όπως και εικόνες με παιδιά που κάνουν σωστές και λάθος ενέργειες* στην καθημερινότητά τους. Εχουμε 4 καλαθάκια (δύο σε κάθε ομάδα) και τους ζητάμε:
 να κατηγοριοποιήσουν τις τροφές σε υγιεινές και μη
 να κατηγοριοποιήσουν τις ενέργειες σε σωστές ή όχι
 Έχουμε το νου μας να δώσουμε καρτελάκια με όλες τις κατηγορίες στην κάθε ομάδα, • Μπορεί να μη γίνουν ομάδες, αλλά σε ατομικό επίπεδο να πάρουν καρτελάκια και με τη σειρά να σηκωθούν και να τα τοποθετήσουν
Διάρκεια: 10’
Υλικά: κάρτες με ενέργειες/τροφές, καλάθια