Διαδικασία
- Με αφορμή τους πίνακες του Θεόφιλου «Λίμνιος Κεχαγιάς» και «Ποιμένες της Χειμμάρας», συζητάμε για τα μουσικά όργανα που παρατηρούμε στους πίνακες, το πώς βγάζουν τον ήχο και για ποιο λόγο τα χρησιμοποιούμε και φτιάχνουμε το ιστόγραμμα του προγράμματος που θα ασχοληθούμε με τίτλο «Μουσική και μουσικά όργανα»
- Μουσικοκινητικό παιχνίδι: ρυθμός και κίνηση. Τα παιδιά όταν ακούν το ταμπουρίνο κάνουν τα λαγουδάκια, όταν ακούν το ντέφι κάνουν το αεροπλάνο, όταν ακούν τα κουδουνάκια μιμούνται τις πεταλούδες και όταν ακούν τη μαράκα μιμούνται τα σκουληκάκια. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται πολλές φορές
- Μουσικοκινητικές ασκήσεις με μπαλόνια (με αφορμή τα Γενέθλια ενός νηπίου)
- Γνωριμία με τα μουσικά όργανα της τάξης μας. πώς ονομάζονται και πώς παράγεται ο ήχος. Κατηγοριοποίηση τους σε κρουστά, πνευστά και έγχορδα.
- Παρατηρούμε τον πίνακα ζωγραφικής του Νικηφόρου λύτρα «Τα Κάλαντα». Συζητάμε για τα μουσικά όργανα που παρατηρούμε, αν τα γνωρίζουμε και που τα χρησιμοποιούμε.
- Μουσικοκινητικό παιχνίδι: Έχουμε 4-5 διαφορετικά όργανα που αντιστοιχούν σε 4-5 παιδιά. Κάθε παιδί, όταν ακούει το μουσικό όργανο που έχει συμφωνηθεί πώς είναι «δικό του», προχωράει τόσα βήματα όσα ο αριθμός των χτύπων που άκουσε στο όργανο του.
- Ακούμε μουσική των ινδιάνων από CD, βλέπουμε και γνωρίζουμε μουσικά τους όργανα (σείστρο, τύμπανο, μουσική βροχή)
- Κατασκευή μουσικού οργάνου «Μουσική Βροχή» (Από ρολό χαρτί αλουμινόχαρτου, όσπρια και καρφιά)