Διαδικασία
1η φάση:
Οι μαθητές καλούνται να ανακαλέσουν εάν έχουν πάθει ποτέ πνιγμονή από τροφή ή νερό οι ίδιοι ανταλλάσοντας εμπειρίες μεταξύ τους. Ο εκπαιδευτικός παράλληλα σημειώνει στον πίνακα έννοιες που σχετίζονται με το σημερινό μάθημα και μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα, χωρίς όμως να επεμβαίνει στη συζήτηση και την ανταλλαγή εμπειριών.
2η φάση:
Αρχικά, θα χωριστούν σε 2 ομάδες όπου, η μια θα ερευνήσει τα συμπτώματα της απόφραξης αεροφόρων οδών και η άλλη τις πρώτες βοήθειες που πρέπει να παρέχουμε. Οι μαθητές ανταλλάσουν τρόπους με τους οποίους αντιμετωπίσανε μια κατάσταση πνιγμονής ή εάν δεν έχουν κάποιο προσωπικό βίωμα, τι γνωρίζουν από τρίτους ή από τα ΜΜΕ μέσω της παρακολούθησης ταινίας ή από βίντεο στο διαδίκτυο.
3η φάση:
Ζητείται από τους μαθητές να εφαρμόσουν πρακτικά στην τάξη τη διαδικασία, χωρισμένοι σε ομάδες των 2. Ταυτόχρονα αναφέρουν σε ποια στιγμή στην ζωή τους πιστεύουν ότι θα βοηθούσε ο συγκεκριμένος τρόπος αντιμετώπισης κάποιας κατάστασης μερικής ή ολικής πνιγμονής . Η πρακτική εφαρμογή έχει ως στόχο την άμεση αξιοποίηση των γνώσεων, την διαδραστικότητα και τη συμμετοχή των μαθητών καθώς και την ανάπτυξη της ικανότητας εφαρμογής του χειρισμού Heimlich.