Πρώτες βοήθειες σε απόφραξη αεροφόρων οδών

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

 

1η φάση:   

Οι μαθητές καλούνται να ανακαλέσουν εάν έχουν πάθει ποτέ πνιγμονή από τροφή ή νερό οι ίδιοι ανταλλάσοντας εμπειρίες μεταξύ τους. Ο εκπαιδευτικός παράλληλα σημειώνει στον πίνακα έννοιες που σχετίζονται με το σημερινό μάθημα και μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα, χωρίς όμως να επεμβαίνει στη συζήτηση και την ανταλλαγή εμπειριών.

2η φάση:

    Αρχικά, θα χωριστούν σε 2 ομάδες όπου, η μια θα ερευνήσει τα συμπτώματα της απόφραξης αεροφόρων οδών και η άλλη τις πρώτες βοήθειες που πρέπει να παρέχουμε. Οι μαθητές ανταλλάσουν τρόπους με τους οποίους αντιμετωπίσανε μια κατάσταση πνιγμονής  ή εάν δεν έχουν κάποιο προσωπικό βίωμα, τι γνωρίζουν από τρίτους ή από τα ΜΜΕ μέσω της παρακολούθησης ταινίας  ή από βίντεο στο διαδίκτυο.

3η φάση:

   Ο εκπαιδευτικός, βασισμένος σε όλα όσα είπαν οι μαθητές, εισάγει την βασική έννοια του μαθήματος, δηλαδή τις πρώτες βοήθειες σε Απόφραξη Αεροφόρων Οδών ή αλλιώς πνιγμονή. Παράλληλα γίνεται συζήτηση για την πνιγμονή και τι περιλαμβάνει ως διαδικασία αντιμετώπισης της πνιγμονής.Όπου χρειάζεται προσθέτει πληροφορίες και αρχές εφαρμογής, οι οποίες δεν αναφέρθηκαν από τους μαθητές, εμπλουτίζοντας έτσι τις γνώσεις τους.
 
4η φάση:

   Ζητείται από τους μαθητές να εφαρμόσουν πρακτικά στην τάξη τη διαδικασία, χωρισμένοι σε ομάδες των 2. Ταυτόχρονα αναφέρουν σε ποια στιγμή στην ζωή τους πιστεύουν ότι θα βοηθούσε ο συγκεκριμένος τρόπος αντιμετώπισης κάποιας κατάστασης μερικής ή ολικής πνιγμονής . Η πρακτική εφαρμογή έχει ως στόχο την άμεση αξιοποίηση των γνώσεων, την διαδραστικότητα και τη συμμετοχή των μαθητών καθώς και την ανάπτυξη της ικανότητας εφαρμογής του χειρισμού Heimlich.