Σπίτια του κόσμου

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Ο εκπαιδευτικός ετοιμάζει τα φύλλα εργασίας των μαθητών μέσω επεξεργαστή κειμένου, τα οποία διαμοιράζεται μαζί τους ηλεκτρονικά. Φροντίζει ούτως ώστε να αναθέσει την αναζήτηση συγκεκριμένων πληροφοριών (τοποθεσία, σχήμα, υλικό κατασκευής, κάτοικοι) για κάθε τύπο κατοικίας ανά ζεύγος μαθητών, γράφοντας στην αντίστοιχη θέση στο φύλλο εργασίας τα ονόματά τους. Το μάθημα ξεκινάει, και ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να κάνουν υποθέσεις για τα είδη των σπιτιών που παρατηρούν στο φύλλο εργασίας και στη συνέχεια τους ζητά να ανοίξουν το περιηγητή τους και να αναζητήσουν τις πληροφορίες για την κατοικία που τους έχει ανατεθεί, οι οποίες αναγράφονται δίπλα από το όνομά τους στο φύλλο εργασίας. Επίσης, τους ενθαρρύνει να χρησιμοποιήσουν τη γαλλική γλώσσα για την αναζήτηση των πληροφοριών, για να τους διευκολύνει, καθώς οι πληροφορίες που θα συμπληρώσουν θα είναι στα γαλλικά. Παράλληλα, τους καθησυχάζει ότι μπορούν καθ’ όλη τη διάρκεια της αναζήτησης να χρησιμοποιούν online ελληνογαλλικό μεταφραστή/ λεξικό. Τους διευκρινίζει ότι τα ζεύγη των μαθητών επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω των ιδιωτικών μηνυμάτων που παρέχει η συζήτηση της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψεις και ότι έχουν 20’ στη διάθεσή τους για να ψάξουν και να καταγράψουν τις πληροφορίες απευθείας στο διαμοιρασμένο έγγραφο, και 10’ στη συνέχεια για να τις παρουσιάσουν με τη σειρά.

Έπειτα, ο εκπαιδευτικός μοιράζει στους μαθητές τις εικόνες που θα χρειαστεί για το μάθημα και τους ζητά να μεταβούν στην ιστοσελίδα https://addtext.com/ όπου τους εξηγεί πως πρόκειται για ιστοσελίδα στην οποία μπορούν να προσθέσουν κείμενο πάνω σε μια ψηφιακή εικόνα ή φωτογραφία. Στη συνέχεια, τους ανακοινώνει το θέμα της δραστηριότητας, λέγοντας τους ότι θα πρέπει να εισάγουν στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα την εικόνα που τους έχει ανατεθεί και να της προσθέσουν κείμενο, με σκοπό να την μετατρέψουν στο είδος του κειμένου που τους έχει ανατεθεί στο φύλλο εργασίας. Ταυτόχρονα, αποστέλλει σε αρχείο την εικόνα σε κάθε μαθητή, για να μπορέσει να την επεξεργαστεί στα πλαίσια της δραστηριότητας. Τέλος, υπενθυμίζει σε όλους να αποθηκεύσουν την εικόνα που δημιούργησαν, ανακοινώνοντάς τους ότι έχουν στη διάθεσή τους 15’ για να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους και φροντίζει στην τήρηση του χρόνου. Όση ώρα οι μαθητές εργάζονται, ο εκπαιδευτικός είναι στη διάθεσή τους για να λύνει απορίες.