Διαδικασία
ΣΕΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ ΛΙΘΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΠΛΑΚΩΝ (1η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ)
-
Αφού οι ομάδες πάρουν τις θέσεις τους μπροστά στους υπολογιστές, ο εκπαιδευτικός κάνει μια ολιγόλεπτη εισαγωγή, απαντά σε τυχόν απορίες και διανέμει το 1ο φύλλο εργασίας. Αφήνει λίγο χρόνο στις ομάδες να κάνουν τις προβλέψεις τους.
-
Παρακολούθηση video. Οι μαθητές παρακολουθούν μια αφήγηση σχετικά με τις λιθοσφαιρικές πλάκες, τις κινήσεις τους και την πρόκληση σεισμών και έχουν τη δυνατότητα να κρατήσουν σημειώσεις.
-
Παρακολούθηση video. Οι μαθητές παρακολουθούν δείτε το χρονοδιάγραμμα των σεισμών.
-
Στο λογισμικό ΓΑΙΑ ΙΙ μέσα από τον μικρόκοσμο του Εγκέλαδου η κάθε ομάδα θα συγκεντρώσει στοιχεία που αφορούν τη δομή εσωτερικού της Γης και τις κινήσεις των πλακών που προκαλούν τους σεισμούς.
-
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να δουν το χρονοδιάγραμμα των σεισμών σε πραγματικό χρόνο.
-
Οι μαθητές παρακολουθούν προσεκτικά την παρουσίαση «Σεισμογράφος και Σεισμογράμματα» από το «Επεκτείνω τις γνώσεις μου».
-
Οι ομάδες συμπληρώνουν τις δραστηριότητες.
-
Οι ομάδες καταγράφουν τα συμπεράσματά τους που θα εκθέσουν την τρίτη διδακτική ώρα.
ΗΦΑΙΣΤΕΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ ΛΙΘΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΠΛΑΚΩΝ (2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ)
-
Μόλις οι ομάδες καταλάβουν τις ίδιες θέσεις, όπως και κατά την 1η διδασκαλία, ο εκπαιδευτικός κάνει μια ολιγόλεπτη επανάληψη των όσων έχουν πει, επιλύει πιθανά προβλήματα και διανέμει το 2οφύλλο εργασίας. Αφήνει λίγο χρόνο στις ομάδες να κάνουν τις προβλέψεις τους .
-
Οι μαθητές παρακολουθούν προσεκτικά την παρουσίαση «Πώς δημιουργούνται τα ηφαίστεια !!!» από το «Μελετώ στο σπίτι» και στη συνέχεια τις παρουσιάσεις «Ευρωπαϊκά ηφαίστεια !!!», «Ελληνικά ηφαίστεια !!!», «Ρήγματα και ηφαιστειακό τόξο» και το «Ελληνικό τόξο» από το «Συνεργάζομαι στην τάξη» .
-
Στο λογισμικό ΓΑΙΑ ΙΙ και συγκεκριμένα στον μικρόκοσμο του Εγκέλαδου, η κάθε ομάδα θα παρατηρήσει τη δομή του εσωτερικού της Γης. Θα επιλέξει από το πιλοτήριο τη «Σύσταση του εσωτερικού της γης». Με το πάτημα του βέλους του πιλοτηρίου, μέσω της προσομοίωσης της «γεώτρησης» έχει τη δυνατότητα να εστιάσει στην εικόνα του εσωτερικού της γης, στα στρώματα στα οποία χωρίζεται και κυρίως στην πυκνότητα των υλικών τους. Μέσα από τη βοήθεια (i) θα κατευθυνθεί στα φύλλα εργασίας (μοβ κύκλος) και θα συμπληρώσει το 4ο.
-
Οι ομάδες συμπληρώνουν τις δραστηριότητες.
-
Οι ομάδες καταγράφουν τα συμπεράσματά τους που θα εκθέσουν την τρίτη διδακτική ώρα.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (3η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ)
-
Οι μαθητές καλούνται να παρουσιάσουν τις απόψεις τους και να εκθέσουν τα συμπεράσματά τους. Η κάθε παρουσίαση καλό θα είναι να μην ξεπερνά τα 10 λεπτά.
-
Οι μαθητές αξιολογούν τη μαθησιακή διαδικασία συμπληρώνοντας το αντίστοιχο ατομικό φύλλο αξιολόγησης.