Διαδικασία
1η φάση
Αρχικά οι μαθητές/τριες παρακολουθούν σκηνές από την ταινία «Αλέξης Ζορμπάς» του Μιχάλη Κακογιάννη. Οι σκηνές αφορούν στη γνωριμία του συγγραφέα με τον Αλέξη Ζορμπά στον Πειραιά, στις «μεταφυσικές ανησυχίες» του Ζορμπά και στην έκφραση του ήρωα μέσω του χορού. Μέσω των ερεθισμάτων αυτών επιτυγχάνεται μια πρώτη προσέγγιση της προσωπικότητας των δύο ηρώων και της αντίθεσης των χαρακτήρων τους, αντίθεση η οποία αποτελεί πόλο έλξης.
2η φάση
Στη φάση αυτή οι μαθητές έρχονται στο εργαστήριο πληροφορικής και χωρίζονται σε έξι ομάδες των τεσσάρων ατόμων. Κάθε ομάδα έχει μιαν αποστολή.
Η πρώτη ομάδα έχει το θέμα «Γνωρίζοντας το Νίκο Καζαντζάκη». Η διερεύνηση αφορά στη βιογραφία του συγγραφέα, το συγγραφικό του έργο, την απήχηση του έργου του στο εξωτερικό και τις τιμητικές διακρίσεις που έλαβε. Στόχος της ομάδας η σύνθεση μιας εργασίας σε λογισμικό παρουσίασης, η οποία μπορεί να εμπλουτιστεί με εικόνες από τη ζωή του του συγγραφέα.
Η δεύτερη ομάδα έχει το θέμα « Νίκος Καζαντζάκης ο ταξιδευτής». Η ιστοεξερεύνηση αφορά στα ταξίδια του συγγραφέα, τα πρόσωπα που γνώρισε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, τα βιβλία που έγραψε εμπνεόμενος από τα ταξίδια του και την άποψή του για την ιδιαίτερη πατρίδα του, την Κρήτη και την Ελλάδα. Στόχος της ομάδας η σύνθεση μιας εργασίας σε λογισμικό παρουσίασης, η οποία μπορεί να εμπλουτιστεί με εικόνες από τη ζωή του συγγραφέα.
Η τρίτη ομάδα έχει το θέμα «Ο Καζαντζάκης και η εποχή του». Η ιστοεξερεύνηση αφορά στο ιστορικό πλαίσιο της Ελλάδας κατά τη διάρκεια της ζωής του, τη στάση απέναντι στους πολέμους και την πολιτική. Στόχος της ομάδας η σύνθεση μιας εργασίας σε λογισμικό παρουσίασης, η οποία μπορεί να εμπλουτιστεί με με αντίστοιχες εικόνες.
Η τέταρτη ομάδα έχει το θέμα «Οι επιρροές και οι ιδιομορφίες». Η ιστοεξερεύνηση αφορά στην άποψη του Καζαντζάκη για την αποστολή του συγγραφέα, στους ανθρώπους που τον επηρέασαν, στο στόχο της συγγραφής του έργου «Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά» και στην ιδιομορφία της γλώσσας του. Στόχος της ομάδας η σύνθεση μιας εργασίας σε λογισμικό παρουσίασης, η οποία μπορεί να εμπλουτιστεί με με αντίστοιχες εικόνες.
Η πέμπτη ομάδα έχει το θέμα «Το πάθος για ζωή». Η ιστοεξερεύνηση αφορά στην προσωπικότητα του Αλέξη Ζορμπά, την κοσμοθεωρία του, τη φιλοσοφία του για τη ζωή, τη στάση του προς την τέχνη. Στόχος της ομάδας η σύνθεση μιας εργασίας σε λογισμικό παρουσίασης, η οποία μπορεί να εμπλουτιστεί με αντίστοιχες εικόνες ή μουσική.
Η έκτη ομάδα έχει το θέμα «Η αλληλεπίδραση των ετερωνύμων». Η ιστοεξερεύνηση αφορά στην προσωπικότητα του Νίκου Καζαντζάκη, την κοσμοθεωρία του, τη φιλοσοφία του για τη ζωή. Τα αποτελέσματα δίνουν έναυσμα για κριτική θεώρηση του θέματος "πώς η διαφορετικότητα των χαρακτήρων του συγγραφέα και του Ζορμπά αποτέλεσε τη βάση για μια δυνατή φιλία". Στόχος της ομάδας η σύνθεση μιας εργασίας σε λογισμικό παρουσίασης, η οποία μπορεί να εμπλουτιστεί με αντίστοιχες εικόνες ή μουσική.
3η φάση
Όλες οι ομάδες παρουσιάζουν το έργο τους στην ολομέλεια, ακολουθεί ολιγόλεπτη ετεροαξιολόγηση και σύνθεση των μερών μέσα από συζήτηση. Στο τέλος της διαδικασίας οι μαθητές/τριες ανεβάζουν τα πονήματά τους στον ιστότοπο του σχολείου.