Διαδικασία
Αρχικά θα χωριστείτε σε 3 πενταμελής ομάδες . Κάθε ομάδα θα μελετήσει έναν άξονα με σκοπό να συλλέξει πληροφορίες που θα απαντούν στα παρακάτω ερωτήματα:
►ποιά είναι τα αίτια της μετανάστευσης/προσφυγιάς;
►ποιές ήταν οι διαδρομές που ακολούθησαν οι μετανάστες/πρόσφυγες;
►πως υποδέχτηκαν τους μετανάστες/πρόσφυγες οι ντόποιοι κάτοικοι στη νέα πατρίδα;
►που έμεναν και με τι απασχολούνταν;
Οι ομάδες θα διερευνήσουν τους εξής άξονες:
1η ομάδα: Θα μελετήσει την μετανάστευση των Ελλήνων τον 20ο αιώνα
2η ομάδα: Θα ερευνήσει τους πρόσφυγες της μικρασιατικής καταστροφής
3η ομάδα: Θα μελετήσει τους πρόσφυγες της σύγχρονης προσφυγικής κρίσης
Στάδια εκπόνησης της εργασίας για όλες τις ομάδες
Πρώτη και Δεύτερη ώρα
Κάθε ομάδα θα δημιουργήσει ένα συνεργατικό έγγραφο στο οποίο θα καταχωρεί τις σημειώσεις της. Αφού μελετήσει το προτεινόμενο διαδικτυακό υλικό καθώς και άλλες πρόσθετες πηγές θα καταγράψει στο συνεργατικό έγγραφο (π.χ. google docs) τις σημαντικότερες πληροφορίες. Τις πρόσθετες πηγές που θα εντοπίσετε μπορείτε να τις ανεβάσετε στα έγγραφα της "ομάδας" σας στην πλατφόρμα του μαθήματος eclass. Επίσης στην πλατφόρμα στην "τηλεσυνεργασία" και στις "συζητήσεις" μπορείτε να επικοινωνείτε μεταξύ σας ανταλλάσσοντας σκέψεις ή απορίες.
Τρίτη ώρα
Οι ομάδες θα επιλέξουν την εικόνα που αντιστοιχεί στον άξονα διερεύνησή τους (εικόνα 1 εικόνα 2 εικόνα 3). Στη συνέχεια θα αποθηκεύσουν την εικόνα στον υπολογιστή και με ένα πρόγραμμα ζωγραφικής θα σχεδιάσουν τις διαδρομές που ακουλούθησαν οι μετανάστες ή οι πρόσφυγες μέχρι να φτάσουν στη νέα τους πατρίδα. Στο επόμενο βήμα κάθε ομάδα θα αξιολογήσει τις πληροφορίες που συνέλεξε στο συνεργατικό έγγραφο, θα συζητήσει με τα μέλη της τις σκέψεις και τους προβληματισμούς που προέκυψαν και θα ξεκινήσει τη δημιουργία ενός κειμένου με τα συμπεράσματά της.
Τέταρτη ώρα
Οι ομάδες θα συνεχίσουν τη συγγραφή του κειμένου. Όταν ολοκληρωθεί η συγγραφή κάθε ομάδα θα δημιουργήσει ένα power point με τα ευρήματά της. Είναι σημαντικό να μην ξεχάσετε να αναφέρετε τις πηγές που χρησιμοποιήσατε.
Πέμπτη ώρα
Οι ομάδες θα ανεβάσουν το χάρτη, το κείμενο και το power point που δημιούργησαν στο eclass του μαθήματος στα έγγραφα της "ομάδας" τους. Στη συνέχεια θα γίνει παρουσίαση των εργασιών και θα ακολουθήσει συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης.
Έκτη ώρα
Από τα συμπεράσματα που θα προκύψουν από τη συζήτηση στην ολομέλεια οι ομάδες θα συνεργαστούν και θα γράψουν ένα άρθρο με θέμα τους σύγχρονους πρόσφυγες. Το άρθρο θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα "Αποδημητικά Πουλιά" που εκδίδεται υπό την εποπτεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ. Μην ξεχάσεις ότι στο τέλος θα ακολουθήσει η αυτοαξιολόγηση της δραστηριότητας.