Διαδικασία
Θα χωριστούμε σε 5 Ομάδες των 4 έως 5 μαθητών/τριών. Η κάθε Ομάδα θα αναλάβει ένα συγκεκριμένο πεδίο για το οποίο θα προσπαθήσει να συγκεντρώσει στοιχεία προκειμένου να τα παρουσιάσει στην ολομέλεια του Τμήματος.
- Η Πρώτη Ομάδα θα αναλάβει να εντοπίσει περιπτώσεις καταπάτησης των ανθρώπινων δικαιωμάτων που αφορούν το φύλο. Έίναι σε όλες τις χώρες οι γυναίκες ισότιμες με τους άνδρες; Απολαμβάνουν τις ίδιες ελευθερίες; Σε ποιες χώρες καταπαντούνται τα δικαιώματα των γυναικών/κοριτσιών και με ποιους τρόπους;
- Η Δεύτερη Ομάδα θα αναλάβει να εντοπίσει περιπτώσεις καταπάτησης των ανθρώπινων δικαιωμάτων που αφορούν τα παιδιά. Σύμφωνα με την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (βλ. εισαγωγή):
Άρθρο 25
1. Κάθε άτομο έχει το δικαίωμα σε ένα βιοτικό επίπεδο ικανό να εξασφαλίσει στο ίδιο και στην οικογένειά του υγεία και ευημερία, ειδικότερα τροφή, ρουχισμό, κατοικία, ιατρική περίθαλψη, απαραίτητες κοινωνικές υπηρεσίες και κοινωνική ασφάλιση. Έχει επίσης δικαίωμα σε ασφάλιση για την ανεργία, την ασθένεια, την αναπηρία, τη χηρεία, τη γεροντική ηλικία, όπως και για όλες τις άλλες περιπτώσεις που στερείται τα μέσα για να συντηρηθεί, εξαιτίας περιστάσεων ανεξάρτητων από τη θέλησή του. 2. Η μητρότητα και η παιδική ηλικία δικαιούνται ειδική μέριμνα και περίθαλψη. Όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα αν έχουν γεννηθεί εντός ή εκτός γάμου, απολαμβάνουν την ίδια κοινωνική προστασία.
Έχει εφαρμογή αυτό το άρθρο σε όλα τα μέρη του κόσμου
-
Η Τρίτη Ομάδα θα αναλάβει να εντοπίσει περιπτώσεις καταπάτησης των ανθρώπινων δικαιωμάτων που αφορούν την πρόσβαση στην εκπαίδευση.Σύμφωνα με την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (βλ. εισαγωγή):
Άρθρο 26.
1.Κάθε άτομο έχει το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Η εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται δωρεάν τουλάχιστον στη στοιχειώδη και βασική βαθμίδα της. Η στοιχειώδης εκπαίδευση πρέπει να είναι υποχρεωτική. Η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να εξασφαλίζεται για όλους, ενώ η ανώτατη εκπαίδευση πρέπει να είναι εξίσου προσιτή σε όλους ανάλογα με τις ικανότητές τους.2. Η εκπαίδευση πρέπει να αποβλέπει στην πλήρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου και στην ενίσχυση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών. Πρέπει να προάγει την κατανόηση, την ανεκτικότητα και τη φιλία ανάμεσα σε όλα τα έθνη και όλες τις φυλές και τις θρησκευτικές ομάδες, και να προωθεί την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των Ηνωμένων Εθνών για τη διατήρηση της ειρήνης. 3. Οι γονείς έχουν κατά προτεραιότητα το δικαίωμα να επιλέγουν το είδος της παιδείας που θα δοθεί στα παιδιά τους
Έχουν όλα τα παιδιά ελεύθερη πρόσβαση στην εκπαίδευση;
- Η Τέταρτη Ομάδα θα αναλάβει να εντοπίσει περιπτώσεις καταπάτησης των ανθρώπινων δικαιωμάτων που αφορούν το δικαίωμα στη ζωή. Το αγαθό της ζωής, το αναφαίρετο δικαίωμα της ύπαρξης γίνεται αποδεκτό σε όλες τις κοινωνίες της οικουμένης; Μήπως υπάρχουν περιπτώσεις όπου το δικαίωμα αυτό παραβλέπεται;
- Η Πέμπτη Ομάδα θα αναλάβει να εντοπίσει περιπτώσεις καταπάτησης των ανθρώπινων δικαιωμάτων που αφορούν το δικαίωμα στην ίση μεταχείριση και στην δικαιοσύνη. Η απονομή δικαιοσύνης συμπεριλαμβάνει όλους τους ανθρώπους; Μπορούν όλοι να προσφύγουν ελεύθερα στη δικαιοσύνη σε όλα τα μέρη της γης;
Κάθε ομάδα πρέπει να πραγματοποιήσει έρευνα σχετικά με το αντικείμενό της, να αναζητήσει πληροφορίες, να αναλύσει το σχετικό υλικό και να παρουσιάσει το πεδίο δράσης της στις υπόλοιπες με τη βοήθεια λογισμικού παρουσιάσεων, πολυτροπικού κειμένου ή εναλλακτικά με τη δημιουργία εκπαιδευτικής ταινίας. Στη δημιουργία της εργασίας, θα συμβάλλει κάθε μέλος της ομάδας..